Extreem rechts bannen van een forum

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik quote mezelf even uit dit topic omdat het teveel offtopic ging...

Dit onderwerp slaat op extreem-rechts, maar het zou net zo goed ever moslim-extremisten kunnen gaan of over anti-fascisten. Over extremisten dus kort gezegd. Extremen zijn in mijn visie altijd riskant gebied. over het algemeen niet iets waar ik me in kan verplaatsen. Niet dat ik daarmee persee wil zeggen dat ze 'slecht' zijn (als het er is, heeft het een doel). Het is simpelweg niet iets wat in mijn karakter past.

quote:
Een interessant topic over het bannen van nazi's op het (kraak-) forum. Of als je het vanaf de grond ziet, over de beste manier van aanpak bij het 'bestrijden van het vervuilde gedachtengoed'.

Recentelijk registreerden zich daar een aantal geregistreerde members van Storm-front, een extreem rechts forum. In de kraak-scene zitten een flink aantal anti-fascisten die zich de 'Antifa' noemen. Een georganiseerde groep die zich veelal met fisieke acties tegen fascisten verzet. Ik persoonlijk kan me niet vinden in hun manier van aanpakken.

Ik ben administrator op het forum en wil mensen niet bannen (doe ik dus ook niet) zonder dat zij zich daadwerkelijk als fascist profileren op het forum. Ik wil de mogelijkheid tot communiceren zo lang mogelijk behouden en mezelf niet schuldig maken aan discriminatie. Niet dat ik alleen sta in mijn standpunt maar toch, de meerderheid is voor een ban als blijkt dat iemand een geregistreerde member is op Storm-Front.

Ik ben benieuwd naar jullie visie op dit vraagstuk.

extreem-rechts forum: http://www.stormfront.org/
topic over nazi's bannen op KF: http://www.kraak-forum.nl/viewtopic.php?p=25040#25040
topic waarin de Storm-Front members zich introduceerden op het KF: http://www.kraak-forum.nl/viewtopic.php?p=24579#24579

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 07-04-2005 01:39 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

De personen op een forum mogen toch denken op de manier die ze zelf willen? Stel dat ik de mening heb dat alle vrouwen het land uitgezet moeten worden dan mag ik dat gerust als mening hebben. Er is dan totaal geen reden mij te weren van een forum. Pas wanneer ik dit gedachtegoed op het forum ga spuien en dit rijmt niet met de regels van het forum is er een reden mij te weren van het forum.

De stormfront member in dat topic (OpenOgen) zegt niks fout en slaat geen rare taal uit maar krijgt toch meteen de opmerking dat hij er mss vanaf gekicked zal worden omdat hij ook lid is van stormfront. Dit vind ik een kortzichtige gedachte en totaal niet juist. Preventief ruimen is niet goed. (Dit zou hetzelfde zijn als iemand in een ferari bij voorbaat al een bon geven, omdat hij waarschijnlijk wel te hard gaat rijden....je WEET nog helemaal niet of hij hard gaat rijden en pas wanneer hij dat WEL doet moet je de bon uitschrijven.)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Persoonlijk zou ik de voorstanders van preventief ruimen dus fascistische intolerantie verwijten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Lezen is ook een vak voor mij..... B)

(Had even iets verkeerd gelezen)

[ Voor 90% gewijzigd door Jk_W op 07-04-2005 01:48 ]

• Bram77
ik kan het mis hebben, maar ik denk dat Mr. Liu het met je eens is.

[ Voor 41% gewijzigd door Bram77 op 07-04-2005 01:48 ]

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Bram77 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 01:47:
Ik moet bekennen, kan aan mij liggen, dat ik denk dat Mr. Liu het met je eens is. Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Je hebt gelijk, ik had de zin iets anders gelezen....maar nu zie ik het...mijn exuus.

• Bram77
Ik moest de zin ook 3 keer lezen voordat ik wist wat er bedoelt werd....en weet het nu nog niet zeker. Een excuus is zelden nodig ;)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Een forum is geen democratie en ook er geld ook geen vrijheid van meningsuiting, dus gewoon bannen die hap als je het niet wilt hebben.

Hoe denk je dat got zo clean blijft, irritante mensen worden geband. Vraag me af of er ook wel eens mensen hier geband zijn vanwege hun extreme uitingen en opvattingen? (misschien kan een mod hierop antwoorden?)

This space is occupied

• Freee!!

Freee!!

TheEvilCuber schreef op donderdag 07 april 2005 @ 02:09:
Een forum is geen democratie en ook er geld ook geen vrijheid van meningsuiting, dus gewoon bannen die hap als je het niet wilt hebben.
Volkomen mee eens.
Hoe denk je dat got zo clean blijft, irritante mensen worden geband. Vraag me af of er ook wel eens mensen hier geband zijn vanwege hun extreme uitingen en opvattingen? (misschien kan een mod hierop antwoorden?)
Daar heb je geen modje voor nodig, iedereen die hier al langer komt, heeft wel eens iets opgemerkt over gebruikers die één keer verdwenen zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Bram77 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 01:50:
Ik moest de zin ook 3 keer lezen voordat ik wist wat er bedoelt werd....en weet het nu nog niet zeker. Een excuus is zelden nodig ;)
Wat denk je dat ik bedoel :?

Ter verduidelijking:
De voorstanders van preventief ruimen gedragen zich dus precies zo intolerant en fascistisch als zij zeggen dat degenen die zij preventief willen ruimen dat doen.

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je bepaald idd zelf wat de regels zijn op je forum en je kan iedereen die je wilt zo ervanaf gooien. Dat ben ik geheel met je eens. Het is de TS ook bekend dat hij de personen in kwestie gewoon kan bannen. De vraag is alleen OF hij ze wel zou moeten bannen, daar vraagt hij hulp in.
Precies irritante mensen bannen, maar wel pas NADAT ze de fout in zijn gegaan en niet op voorhand.

• Freee!!

Freee!!

jk_warrior schreef op donderdag 07 april 2005 @ 02:16:
[...]
Precies irritante mensen bannen, maar wel pas NADAT ze de fout in zijn gegaan en niet op voorhand.
En sommige echt irritante gebruikertjes krijgen wel eens even wat extra ruimte om echt de fout in te gaan >:)

• Bram77

Het gaat er op het kraak-forum dus niet om dat de mensen irritant doen (ze zijn het wel in de ogen van sommige mensen, bij voorbaat). Maar ik ben ook wel benieuwd naar het locale beleid...

• Bram77
Mr. Liu schreef op donderdag 07 april 2005 @ 02:14:
[...]
Wat denk je dat ik bedoel :?
Bij nader inzien een duidelijke zin. Bij snel overheen lezen wat minder duidelijk.

Verwijderd

Je kan een officiele waarschuwing krijgen voor racistische of discriminerende posts op tweakers - hoewel je het dan wel bont gemaakt moet hebben. En, zoals altijd, als je na meerdere waarschuwingen je gedrag niet aangepast hebt, volgt er een ban. Ik ken zo uit mn hoofd 1 geval waarin dit gebeurd is, maar het zal ongetwijfeld vaker gebeurd zijn.

Wat betreft preventief bannen: Hoe zie je je forum? Als je jezelf profileert als een forum waar vrijheid van meningsuiting op van toepassing is (binnen door jou gestelde grenzen) is het uiteraard not done om mensen preventief te bannen.

Maar dat wil niet zeggen dat je ze niet prima kan bannen ;) Ik heb 1 van de threads gelezen op je forum en kan me goed voorstellen dat je dat wil: Die stormfrontlui komen toch vooral om te provoceren, niet om te discussieren. Als je niet ingrijpt loop je het risico dat ze je forum kapot maken doordat elke draad ontaardt in een flamewar.

Aangezien die users in een stormfront draadje zelf hebben aangegeven te komen om te provoceren, kan je ze best per direct bannen. Dat gaat op tweakers precies zo, van tijd tot tijd verzint een ander forum dat het leuk zou zijn om hier te komen rellen, wat meestal snel eindigt door de actieve modforce die dan meteen bant. Maar je bant ze dus om een reden, namelijk dat ze van tevoren hebben aangegeven te komen om te rellen. Wanneer er een stormfront lid komt om te discussieren, kan je dat niet op een dergelijke manier doen. Dan is er maar 1 oplossing als die persoon de sfeer verpest: In de gaten houden, en elke ongeoorloofde provocatie (in de vorm van een troll of flame) van die persoon afstraffen. Na enkele provocaties kan je ze dan ook best bannen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

Nik

Maar, stel, je bant er één, dan volgen er meer, die halen hun "knokploeg" bij elkaar, en gaan vervolgens je forum compleet verzieken, als een stormloop... Dat moet je ook in de gaten houden he!

Verwijderd

Maar, stel, je bant er één, dan volgen er meer, die halen hun "knokploeg" bij elkaar, en gaan vervolgens je forum compleet verzieken, als een stormloop... Dat moet je ook in de gaten houden he!
Tja, dan ban je die ook allemaal op grond van het feit dat ze komen om te kloten. Eventueel zet je registratie 2 dagen uit tot ze het beu zijn. Mensen bannen is minder werk dan registreren. En er is altijd nog de IP-ban voor mensen die met kloontjes aan de gang gaan :)

• _sepulnation_
  • Laatst online: 09:05
ik ben het hier niet mee eens....

Stel deze gebruiker heeft zich daar geregistreerd omdat hij voor school een werkstuk moest maken over dit onderwerp en daar informatie zocht.

Een extreem-links forum kan je daar toch ook niet bannen omdat je ook op een rechts-forum aangemeld staat.

Als Nederland oorlog met Amerika zou krijgen word je in Nederland toch ook niet overal geband omdat je ook op Amerikaanse forums geregistreerd staat...

(jah beetje overdreven vergelijkingen, maar er is duidelijk een overeenkomst te zien)

Zolang hij geen foute heeft gemaakt op je forum lijkt me bannen zeer overdreven. Maar zodra hij zich gaat promoten met nazi-gedrag dan wel meteen een ban.
ik weet niet hoever hij is gegaan op dat forum van je, maar anders gewoon rustig een ban geven.

nee, ik ben tegen nazi's, maar zolang ze niks fout doen heb ik er niks op tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door _sepulnation_ op 07-04-2005 12:00 ]

• Bram77
Een ip-ban is net zo nutteloos als een gewone ban. Simpel een kwestie van een ander proxy kiezen en je kunt je weer registreren. Bannen, liever niet dan wel. Voor elk persoon dat je bant komen er 2 terug, als het om provocatie gaat.

Ik ben 100% (boven alles) voor vrijheid van meningsuiting en heb een hekel aan hokjesdenken. Ik heb aanspraak gemaakt op hun geweten door te vragen of ze als ze zich niet op hun plek voelen op het kraak-forum en enkel aanwezig zijn om te provoceren, ze dan zouden willen vertrekken. Toch wel een beetje tot mijn eigen verbazing gaven ze daar gehoor aan. D.w.z. dat ze zeiden niet te willen gaan provoceren en alleen zouden posten wanneer ze echt iets te melden hadden. Ze stonden redelijk open voor de ideen van het forum, in tegenstelling tot veel mensen van het forum tegenover de SF bezoekers.
Ik hoop dat het altijd op die manier kan blijven gaan.... Zoalng er wederzijds respect is kan heel veel.

edit: Er is overigens 1 topic geopend met een anti-joden grap. Die ook weer direct gesloten is uiteraard. Maar die member heeft zich niet meer laten zien gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door Bram77 op 07-04-2005 12:02 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:29:
[...]

Je kan een officiele waarschuwing krijgen voor racistische of discriminerende posts op tweakers - hoewel je het dan wel bont gemaakt moet hebben. En, zoals altijd, als je na meerdere waarschuwingen je gedrag niet aangepast hebt, volgt er een ban. Ik ken zo uit mn hoofd 1 geval waarin dit gebeurd is, maar het zal ongetwijfeld vaker gebeurd zijn.
Ik ken toch wel een geval van iemand die op Tweakers "preventief" gebanned werd, vanwege zijn gedrag op een ander forum (en dat terwijl dat gedrag niet extreem ofzo was. Het was dus persoonlijke wrok van de mod jegens die persoon). In dit specifieke geval zou ik dus eerder kijken naar de mod (en hem eventueel mod-af maken), dan naar de persoon in kwestie.

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Met het risico dat ik mensen over 1 kam ga scheren:

Ik dacht wat wij als mensheid collectief hadden besloten dat we het nazistische gedachtengoed de wereld uit zouden helpen. Daar zijn ~12 miljoen mensen door/voor vermoord. Dat er vervolgens mensen zijn die besluiten dit in de wind te slaan en dit verschikkelijke gedachtengoed blijven uitdragen, ok, maar ga dat dan vooral tussen je eigen leden propageren, en verdwijn uit het publiekelijke leven.

Vrijheid van meningsuiting is (zoals bram77 ook al zegt) van groot belang, daar hebben mensen recht op. Maar de vraag is of je die mensen een platform wilt geven waarop ze hun uitlatingen kunnen doen en hun gedachtengoed kunnen verspreiden. Des te meer aandacht die #@$% nazi's krijgen, des te meer voet aan de grond die beweging (helaas) krijgt. Op grond daarvan zou ik preventief bannen, zelfs als ik daarmee mogelijk kp's op m'n forum / voor m'n voordeur zou krijgen. We mogen als mensheid het niet toelaten dat een dusdanig gedachtengoed weer net zoveel voet aan de grond krijgt.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Idd, maar een geest van democratie mag toch wel vind ik. Je hebt het recht je mening te zeggen, maar net zoals in een democratie heeft vrije meningsuiting zijn grenzen... Al vind ik preventief bannen wat te ver gaan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik denk dat op tweakers misschien wel honderden mensen geregistreert staan waarvan je maar heel erg weinig weet. Als je dus concequent wil zijn, moet je deregistratie procedure aanpassen. Dat gebeurd niet en is in mijn ogen ook niet nodig; zolang er binnen de regels van het forum geen 'wetten' worden overtreden en er geheel on-topic gedisscusserd wordt, is er ook geen rede om iemand te bannen toch?

Wel kan je eens nadenken over wat voor INVLOED iemand kan hebben door lid te zijn van een 'nare organisatie'. Dit kan je doen door op het forum na te gaan of iemand via mogelijk slinkse wijze en opmerkingen mensen probeert te beinvloeden. Ik denk dat de taak van een Admin is om te bepalen hoe ver iemand kan gaan.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Waarom zou je de fascisten bannen als ze toch echt zeggen dat ze hun 'verwerpelijke' ideen met argumenten onderuit kunnen halen.

Whats the problem?

[ Voor 22% gewijzigd door Confusion op 07-04-2005 22:12 . Reden: Ongewenste smiley en zin verwijderd ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Tja, de antifa's heten vroeger gewoon communisten/anarchisten en dat is nou ook niet bepaald de meest mens-vriendelijke regeringsvorm. In een anarchie heb je gewoon het recht om elkaar de hersens in te slaan. Dus als je extremisten gaat bannen op grond van het aanhangen van gevaarlijke ideologieen dan kun je aan twee kanten gaan bannen.

Aan de andere kant is het simpel om te bannen op daadwerkelijke inhoud: ad hominem aanvallen, vergoeilijking, ontkenning van Holocaust resp. Goelag, etcetera

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Ik vind het kortzichtig om te stellen dat het bannen van een dergelijke user per definitie onder preventief ruimen valt. Daarmee stel je namelijk dat iemands doen en laten volledig plaatsgebonden is. De talloze uitleveringsverdragen en gedeelde registraties IRL tonen aan dat daar normaal gesproken in ieder geval geen sprake van is. Waarom zou je een user niet mogen bannen wanneer hij zich niet volgens jouw normen en waarden gedraagt, ongeacht waar hij dat doet/deed?

Verwijderd

Lijkt me een goede zaak als zulke lieden worden geweerd

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 07:15:
Lijkt me een goede zaak als zulke lieden worden geweerd
Nuttige bijdrage :X Onderbouwing graag.

Heb je de rest van de reacties wel gelezen :?

• pietvanvliet
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01-2025

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

Om maar even offtopic te beginnen:

Allereerst heb ik het he-le-maal niet zo op kraken, volgens mij begint kraken met het wederrechtelijk binnendringen van andermans eigendom en zou in dat opzicht ook niet gedoogd mogen worden, maar het slaat natuurlijk nergens op dat er zoveel duizend vierkante meter kantoorruimte leegstaat in een willekeurige grote stad.
Antikraak wonen vind ik dan praktischer. Slaapzaaltjes erin, eethoekje, club jongeren erin die op de tent passen (en niet volledig uitwonen) klaar. 'Krakers' blij eigenaren blij, iedereen blij.
Ik dacht wat wij als mensheid collectief hadden besloten dat we het nazistische gedachtengoed de wereld uit zouden helpen. Daar zijn ~12 miljoen mensen door/voor vermoord. Dat er vervolgens mensen zijn die besluiten dit in de wind te slaan en dit verschikkelijke gedachtengoed blijven uitdragen, ok, maar ga dat dan vooral tussen je eigen leden propageren, en verdwijn uit het publiekelijke leven.
Volgende halte: Het maoïsme. Die jongens zijn in principe net zo fout. En hetzelfde kan historisch gezien gezegd worden van zo een beetje iedere geloofsgroep. Weet je wat, ruimen we die ook op. Zoals knuffelblondje en siliconenintellectueel Georgina zou zeggen: "Dat is goed tegen het broeikaseffect!".

We hebben met z'n allen afgesproken tot een 'cordon sanitaire' rond (rechts-)extremistische groeperingen dat er voor moet zorgen dat de meeste mensen niet vergeten welke verschrikkelijke gevolgen uit extremisme kunnen voortkomen, niet tot het uitroepen tot paria van iedere puber met een lonsdale shirt die denkt dat je alle problemen oplost door alle Turken terug te sturen naar Marokko. (Gejatte slogan, maar hij dekt de lading wel)

Maar goed:

Het 'preventief ruimen' van gebruikers op een forum wegens 'een vermoeden van fascistische en andere intolerante gedragingen cq sympathieën' is, zoals mr liu al aangaf, op zijn zachtst gezegd erg onverstandig. Bovendien sta je als links geörienteerd (sorry voor het hokje) forum m.i. ontzettend voor joker staat als je mensen preventief de toegang ontzegt.

Preventief weren is dus geen oplossing.

Wat je wel kunt doen is reageren op en met het handvat dat Cpt. Proton je geeft, namelijk een SF draadje dat oproept tot een "leuk bezoekuurtje". Daaruit blijkt de ware (?) bedoelling van het even komen buurten en in dat opzicht zou je een aantal accounts van mensen die zich niet zo subtiel uitlaten op ijs kunnen zetten. Meest waarschijnlijk zullen de vriendjes van de geblokkeerde gebruikers zich niet te vriendelijk uitlaten tegen je modforce en door dit domino-effect kun je ongeveer 90 pct opruimen. De overige 10 pct zal waarschijnlijk inzien dat het je ernst is en die accounts zullen wel inslapen.

Over een week een mededeling op je voorpagina dat je binnen twee weken alle inactieve account gaat opruimen, ben je daar ook weer vanaf.

Het is een wat "zachtere oplossing" maar ik denk dat die wat toleranter overkomt dan ineens een berg gebruikers weggoochelen.

Een muis maakt nog geen piepshow

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

pietvanvliet schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:49:
Om maar even offtopic te beginnen:

Allereerst heb ik het he-le-maal niet zo op kraken, volgens mij begint kraken met het wederrechtelijk binnendringen van andermans eigendom en zou in dat opzicht ook niet gedoogd mogen worden, maar het slaat natuurlijk nergens op dat er zoveel duizend vierkante meter kantoorruimte leegstaat in een willekeurige grote stad.
Kraken wordt niet gedoogd, het is legaal, juist om die leegstand van huizen te voorkomen.
Antikraak wonen vind ik dan praktischer. Slaapzaaltjes erin, eethoekje, club jongeren erin die op de tent passen (en niet volledig uitwonen) klaar. 'Krakers' blij eigenaren blij, iedereen blij.
En als kraken niet legaal was dan zouden die gebouwen gewoon leeg staan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bram77
Daarbij gaat dit topic over het weren van potetiele racisten van een forum. Niet over of kraken al dan niet te verantwoorden is.

Tolerantie is het toverwoord voor mij (gronisch gebrek aan in Nederland). Ik ga niemand bannen totdat ik gevoelsmatig mijn tolerantiegrens bereikt heb (ik heb BERGEN gedult).
Zolang je iemand niet de kans geeft om fouten te maken (wat wil zeggen dat je iemands fouten veroordeelt, niet de persoon in kwestie) zal die persoon ook niets leren. Daarbij zal ik ook niets van deze persoon kunnen leren.

[ Voor 62% gewijzigd door Bram77 op 10-04-2005 18:47 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001

boesOne

meuh

Rellende fascisten verstoppen zich maar al te graag achter de zgn vrijhied van meningsuiting. Ze claimen het recht alles altijd en overal te mogen zeggen. Dat is niet waar vrijheid van meningsuiting voor staat.
Met vrijheid komt ook verantwoordelijkheid. Als ze komen op je forum om te alleen maar te provoceren dan laten ze zien die verantwoordelijkhied niet te hebben.
Ze mogen dan terugkomen als ze wel enige verantwoordlijkheid hebben geleerd.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11-2025
-boesOne- schreef op maandag 11 april 2005 @ 09:11:
Rellende fascisten verstoppen zich maar al te graag achter de zgn vrijhied van meningsuiting. Ze claimen het recht alles altijd en overal te mogen zeggen. Dat is niet waar vrijheid van meningsuiting voor staat.
Met vrijheid komt ook verantwoordelijkheid. Als ze komen op je forum om te alleen maar te provoceren dan laten ze zien die verantwoordelijkhied niet te hebben.
Ze mogen dan terugkomen als ze wel enige verantwoordlijkheid hebben geleerd.
Doch, als ik ergens heen ga om te provoceren en mijn aanwezigheid alsdaar is geen provocatie op zich is heeft men niet het 'recht' mij te verwijderen voor mijn provocatie uitgevoerd is....

Daarnaast kun je niet weten wanneer iemand zijn les geleeerd heeft zolang je um gebanned hebt.. beetje het doodstraf idee...zelfs al heeft ie zijn les al geleerd, maakt het niet uit, zijn kop gaat er toch eerst af....

Ik ben sowieso tegen de meeste preventieve acties, omdat je vaak nooit zeker kan zijn of het wel zou gebeuren als je er niet tegen was opgetreden. Echter, iemand op tweakers bannen van wege misgedrag op een ander forum isn iet zo heel fout ompzich.. je misdraagt je op fora, er is reden om aan te nemen dat iemand die zich op A enorm misdraagt met het doel te provoceren oid zich op Bniet als een gentleman zal gedragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-04-2005 11:06 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:23
Rey Nemaattori schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:03:
[...]

Doch, als ik ergens heen ga om te provoceren en mijn aanwezigheid alsdaar is geen provocatie op zich is heeft men niet het 'recht' mij te verwijderen voor mijn provocatie uitgevoerd is....

Daarnaast kun je niet weten wanneer iemand zijn les geleeerd heeft zolang je um gebanned hebt.. beetje het doodstraf idee...zelfs al heeft ie zijn les al geleerd, maakt het niet uit, zijn kop gaat er toch eerst af....

Ik ben sowieso tegen de meeste preventieve acties, omdat je vaak nooit zeker kan zijn of het wel zou gebeuren als je er niet tegen was opgetreden. Echter, iemand op tweakers bannen van wege misgedrag op een ander forum isn iet zo heel fout ompzich.. je misdraagt je op fora, er is reden om aan te nemen dat iemand die zich op A enorm misdraagt met het doel te provoceren oid zich op Bniet als een gentleman zal gedragen.
Ik ben het helemaal eens met Rey Nemaattori... Je kan iemand niet bannen op zijn polititeke overtuiging, net zoals je iemand niet bant op zijn geloofsovertuiging. Pas in het geval van provocatie kan je het maken om iemand te bannen. Als je gaat beginnen met preventief bannen, moet je besluiten wie je wel en niet bant en bovenal waarom je dat doet. Dit is selectief en dat komt niet ten goede aan het algehele discussieniveau op een forum, waarop je toch verwacht om meerdere kanten van de medaille te kunnen lezen.

• boesOne

boesOne

meuh

Op fora kan je wat mij betreft bannen op alles.
Als een forum in haar regels heeft staan dat usernames met een 'a' er in reden zijn tot onmiddelijke ban, dan kan je:
- niet reggen
- wel reggen zonder naam met die a
- express reggen met een a
Stel je bent een kraakforum, dus nogal links georienteerd qua politiek. Er zijn al 10 uberrechtse rellers op je af gekomen.. Wat doe je dan met nummer 11 die zich bijvoorbeeld regt met Adolfje als nick.. ?

Tis maar een forum, geen supermarkt..

[ Voor 10% gewijzigd door boesOne op 11-04-2005 20:14 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Bram77
Adolf is b.v. niet mogelijk als nick...en nog wat namen. Dat was dan wel weer een preventieve actie, van 4 jaar geleden toen het forum opstartte.

offtopic:
Het is niet persee een links-forum, al valt niet te ontkennen dat de meeste members wel links georienteerd zijn. Er zijn ook genoeg studenten en soms zelfs bejaarden die wil gaan kraken en onze hulp inroepen. Klinkt ongelofelijk, maar er zijn in de afgelopen 2 jaar 2 mensen van boven de 60 via het kraak-forum aan het kraken gegaan. Bijden omdat ze niet in een bejaarden tehuis wilden maar niet goed meer voor zichzelf konden zorgen. Door te kraken konden ze dicht bij een familielid wonen die voor hen kon zorgen. De een woont nogsteeds gekraak in het apartement boven zijn dochter. De ander is uiteindelijk toch in een verzorgingstehuis terecht gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bram77 op 11-04-2005 20:48 ]

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Bram77 schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:45:
Adolf is b.v. niet mogelijk als nick...en nog wat namen. Dat was dan wel weer een preventieve actie, van 4 jaar geleden toen het forum opstartte.

offtopic:
Het is niet persee een links-forum, al valt niet te ontkennen dat de meeste members wel links georienteerd zijn. Er zijn ook genoeg studenten en soms zelfs bejaarden die wil gaan kraken en onze hulp inroepen. Klinkt ongelofelijk, maar er zijn in de afgelopen 2 jaar 2 mensen van boven de 60 via het kraak-forum aan het kraken gegaan. Bijden omdat ze niet in een bejaarden tehuis wilden maar niet goed meer voor zichzelf konden zorgen. Door te kraken konden ze dicht bij een familielid wonen die voor hen kon zorgen. De een woont nogsteeds gekraak in het apartement boven zijn dochter. De ander is uiteindelijk toch in een verzorgingstehuis terecht gekomen.
AdolfO
hier wel, wat ik overigens vrij apart vind...

[ Voor 3% gewijzigd door tombola op 12-04-2005 14:51 ]

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11-2025
Want Adolf is een geregistreerd handelsmerk voor Nazi's oid?

Op tweakers is er voor zo ver ik weet vrijheid van naam, tenzij je leuzen als SiegHeil of AlleJodenseruit als nick/ondertitel hebt zul je voor 'Adolf' niet gebanned worden. Die nick met een nazi vlag als logo, daar wek je natuurlijk weer provocatie meej op, da's vragen om een ban....

[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 12-04-2005 14:57 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

Standeman

Prutser 1e klasse

tombola schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:49:
[...]

AdolfO
hier wel, wat ik overigens vrij apart vind...
Tja... hier op mijn werk zit iemand met als achternaam Adolfs.. Het hoeft geen referentie te zijn naar Hitler ofzo

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Standeman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:36:
Tja... hier op mijn werk zit iemand met als achternaam Adolfs.. Het hoeft geen referentie te zijn naar Hitler ofzo
Nee, maar bij een achternaam is wel duidelijk dat die persoon er niet zelf voor gekozen heeft :)

• Freee!!

Freee!!

eamelink schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:30:
[...]
Nee, maar bij een achternaam is wel duidelijk dat die persoon er niet zelf voor gekozen heeft :)
Hoeft niet altijd hoor, kijk maar eens naar de belevenissen van Gefreiter A. Schickelgruber na de eerste Wereldoorlog.

Verwijderd

Bram77 schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:12:
[...]

Zolang je iemand niet de kans geeft om fouten te maken (wat wil zeggen dat je iemands fouten veroordeelt, niet de persoon in kwestie) zal die persoon ook niets leren. Daarbij zal ik ook niets van deze persoon kunnen leren.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Wacht gewoon af totdat iemand in de fout gaat en ga dan, al dan niet onmiddelijk, over tot een ban. (Koppel het al dan niet bannen dus aan bepaald gedrag en niet aan een bepaalde persoon.) Gaat iemand niet in de fout, dan is er niks aan de hand. Gaat iemand wel in de fout, ban je hem, is er ook weer niks aan de hand. Ik zie het probleem niet zo.

Ik zie eerder een probleem in leden die als kleine kinderen roepen om een ban, omdat ze "jantje" niet mogen. Als je daar elke keer op in gaat, gaat men daar zeker misbruik van maken.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:05:
[...]
Ik zie eerder een probleem in leden die als kleine kinderen roepen om een ban, omdat ze "jantje" niet mogen. Als je daar elke keer op in gaat, gaat men daar zeker misbruik van maken.
Ik zie het probleem niet zo, als ze roepen om een ban, dan krijgen ze toch zelf een ban >:)

• Bram77
Ik heb van de bijna 800 (voor GoT begrippen niet veel, maar voor een kleine subcultuur als de kraak-scene heel wat) members in 4 jaar nog maar 1 keer een ban hoeven geven. Hopelijk blijft dat voorlopig zo :). Bedankt voor jullie visies. De hoofdmoot bevestigd mijn point of view en daar blijf ik dan ook bij.
ik heb geen zin om de dictator uit te gaan hangen om mijn forum en wil het liefst iedereen zo veel mogelijk tegemoed komen, maar hierin ben ik tot nu toe heel duidelijk geweest en zal dat ook blijven, ondanks dat de meerderheid het liefst een ban zou zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:04:
Met het risico dat ik mensen over 1 kam ga scheren:

Vrijheid van meningsuiting is (zoals bram77 ook al zegt) van groot belang, daar hebben mensen recht op. Maar de vraag is of je die mensen een platform wilt geven waarop ze hun uitlatingen kunnen doen en hun gedachtengoed kunnen verspreiden. Des te meer aandacht die #@$% nazi's krijgen, des te meer voet aan de grond die beweging (helaas) krijgt. Op grond daarvan zou ik preventief bannen, zelfs als ik daarmee mogelijk kp's op m'n forum / voor m'n voordeur zou krijgen. We mogen als mensheid het niet toelaten dat een dusdanig gedachtengoed weer net zoveel voet aan de grond krijgt.
Kort samengevat:
je bent tegen... net als de Nazi's
je wil een bepaalde groep "gewoon" weg hebben... net als de Nazi's
je geniet bepaalde rechten waarvan je vindt dat die niet voor "hen" horen te gelden... net als de Nazi's
jouw gedachtengoed staat garant voor een "betere mensheid", vind jij... net als de Nazi's

Wat maakt jou géén nazi? Je keert jezelf niet tegen de joden maar tegen de nazi's.
Same difference IMHO.

Ze zeggen weleens: " Sarcasm is lost on a text based environment" dus ik hoop dat je mijn bedoeling vat.

• boesOne

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 06:41:
[...]

Kort samengevat:
je bent tegen... net als de Nazi's
je wil een bepaalde groep "gewoon" weg hebben... net als de Nazi's
je geniet bepaalde rechten waarvan je vindt dat die niet voor "hen" horen te gelden... net als de Nazi's
jouw gedachtengoed staat garant voor een "betere mensheid", vind jij... net als de Nazi's

Wat maakt jou géén nazi? Je keert jezelf niet tegen de joden maar tegen de nazi's.
Same difference IMHO.

Ze zeggen weleens: " Sarcasm is lost on a text based environment" dus ik hoop dat je mijn bedoeling vat.
Wat een kul!
Hij is alleen maar tegen het gedachtegoed van de Nazi's. Dat is niet gelijk aan de Nazi's.
Hij zegt nergens dat de Nazi's op de trein naar vernietigingskampen moeten. Hij zegt alleen maar dat we collectief besloten hebben dat Nazisme niet de weg is naar een betere wereld..
Als hij iets niet is, is het een Nazi..

Verwijderd

-boesOne- schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 08:26:
[...]

Wat een kul!
Hij is alleen maar tegen het gedachtegoed van de Nazi's. Dat is niet gelijk aan de Nazi's.
Hij zegt nergens dat de Nazi's op de trein naar vernietigingskampen moeten. Hij zegt alleen maar dat we collectief besloten hebben dat Nazisme niet de weg is naar een betere wereld..
Als hij iets niet is, is het een Nazi..
Ik noem hem ook nergens een nazi hoor?!
Hij zegt: "vuur met vuur bestrijden" (althans zo komt het over, op mij iig)
Dat maakt hem gelijk aan datgene wat hij probeerd te bestrijden, IMHO...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 01:56 ]

Pagina: 1