Toon posts:

AOpen i915Pa-E: kan Windows XP niet installeren op SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja het werkt nog altijd niet mer ja er heeft iemand men vorig topic gesloten ik weet niet voorwat. Maar ik heb echt alles geprobeert maar wat ik nog het raarste vind is

ik kan men systeem en alles draaie ook men dvd brander enzo maar als ik dan probeer windows te instalerenn zegt de comp dat hij geen vaste schijf vind, wat ik raar vind wan tmen systeem werkt :s

Aub mense help me

Aan de mense die nog niets weten van het vorig topic: Ik heb een probleem met men raid ide controllers en al diejen brol

men dvd brander en men harde schijf werken ik kan men systeem probleemloost draaien maar wanneer ik men enigste schijf wil formateren; krijg ik het bericht dat windows geen vast schijfstation kan vinden. ikw eet niet wak moek doen

En aan de admins pls sluit dit toppic niet aub

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je moet weten welk moederbord je hebt en welke storage controller. Dan moet je de drivers voor die controller op een floppy zetten en tijdens de installatie van XP op F6 drukken. Zoek maar eens op GoT naar windows XP F6. Dan zie je waarom je vorige topic dicht is :Y)

edit:
En zoals The Borg zegd, hoofdletters, komma's en punten zijn er niet voor niets

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 07-04-2005 00:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 15:20

TheBorg

Resistance is futile.

RAID drivers op een floppy zetten en als de setup vraagt of je extra drivers wil installeren op F6 rammen.

Probeer het de volgende keer in ABN. :|

-edit-
fsfikke was sneller. :P

[ Voor 11% gewijzigd door TheBorg op 07-04-2005 00:09 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 13:47
Idd die floppy met drivers en dan op F6 duwen bij het opstarten als daarvoor gevraagd word.

En sorry hoor, dit is de eerste keer dat ik er op GoT een opmerking over maak, maar je taalgebruik slaat wel écht alles :|

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal het proberen in abn :) Wanneer ik op F6 duwde kreeg ik dus het bericht om de disk in te voeren, dus deed ik dat. Maar ik kreeg dan een bericht dat hij het bestand setup.oem niet kan vinden. maar ik heb gezocht anar dat bestand maar ik vond dat niet. dus kan ik er niets aan doen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

OM FAQ / Beleid

Balus C helpt meestal wel als je beter je best doet met zoeken of opsommen wat je al gedaan hebt, enige kennis vind men hier prettig.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kijk anders even of er op de CD van het moederbord geen tooltje staat op een driver-floppy te maken.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:12:
Ok ik zal het proberen in abn :) Wanneer ik op F6 duwde kreeg ik dus het bericht om de disk in te voeren, dus deed ik dat. Maar ik kreeg dan een bericht dat hij het bestand setup.oem niet kan vinden. maar ik heb gezocht anar dat bestand maar ik vond dat niet. dus kan ik er niets aan doen.
Op het CD'tje zoeken naar txtsetup.oem (of hoe het ding ook heet) en dan de hele directory inclusief subdirectories naar een floppy copieëren.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nu wat afbeeldinge posten waarmee jullie mss een beetje verder staan
Dit is mijn apparaatbeheer
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/maxgladines/omg.jpg

dit is mijn Cd rom die bij mijn mb zat (de rechtse in de promise map en d e linkse in de intel map)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/maxgladines/mp2.JPG

Welk bestnad moet ik daar dan op zetten op die floppy

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht naar het bestand txtsetup.oem en niet gevonden.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:16:
ik zal nu wat afbeeldinge posten waarmee jullie mss een beetje verder staan
Dit is mijn apparaatbeheer
[afbeelding]

dit is mijn Cd rom die bij mijn mb zat (de rechtse in de promise map en d e linkse in de intel map)
[afbeelding]

Welk bestnad moet ik daar dan op zetten op die floppy
txtsetup.oem
iastor.sys
iastor.sy_
iastor.inf
iastor.cat
iaahci.inf
iaahci.cat
Deze files op een floppy zetten, als XP erom vraagd in het begin op F6 drukken met de flop erin en dan moet het lukken.

Of download hier het progje van Intel om een floppy te maken: http://downloadfinder.int...rd1858&dwnldid=7945&agr=n

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 07-04-2005 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok heb gedowload uitgepakt op de floppy en dan krijg ik ineens (wanneer ik altrg heb opgestart, al vanaf cd heb opgestart als op F6 geramt en op e gedrukt de boodschap dat txtsetup.oem een onverwachtefout heeft veroorzaakt :/

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is die floppy wel goed? Verder helpt het als je achter het model van je moederbord kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
men moederbord is een aopen i915Pa-E

Verwijderd

Topicstarter
floppy werkt perfect

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Waarschijnlijk hangen je schijven aan de Promise controller en moet je daar de drivers even downloaden.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
maar als ik dan probeer windows te instalerenn zegt de comp dat hij geen vaste schijf vind, wat ik raar vind wan tmen systeem werkt :s

Google eens op hirens boot cd,opstarten vanaf die cd,formateren met (uit mijn hoofd) bootmagic geloof ik (maar dat wijst vazelf),weer booten vanaf xp cd en ik wed dat het werkt

EDIT: Smart Fdisk 2.05 zo heet dat tooltje op hiren's boot cd

[ Voor 10% gewijzigd door fragcompany op 07-04-2005 00:43 ]

Verwijderd

Heb je nou een een raid controller op je moederbord of via een kaartje in de pci slot?
In ieder geval heb je met beiden de drivers voor nodig om het te installeren onder XP.

Dus drivers opzoeken, volledige mappen op Diskette gooien. Niet alleen een paar bestandjes

Meestal ziet het er zo uit :

txtsetup.oem
nogeenbestand
[win9x]
[win2000]
[winxp]

* tussen [ ] zijn mapnamen *

dit dus volledig op diskette kopieren. Bij setup Windows XP zodra je iets met F6 ziet op die knop beuken, hij gaat door met bestanden laden, maar vraagt aan het eind van het verhaal om de drivers voor je raid controller. Hij vraagt om de floppy, doe deze er in als die er al niet in zat, en druk op enter.

Hij zoekt zelf de map winxp op en geeft daar de modellen weer. Selecteer daar de goede dmv de pijltjes toetsen omhoog en omlaag en ram op enter en XP zal ze netjes installeren.

Succes!

//edit

Wat bedoel je nou steeds met "mijn systeem werkt?" Want als je XP niet kunt installeren, werkt het dus duidelijk niet (heb je vorige topic niet gelezen dus don't blame me als het daarin staat ;) )

//edit 2
Lees iets over een promise controller? Heb je die?
Ga dan naar http://www.promise.com/support/download/download_eng.asp
Kies onder uit die selectboxen je type kaart, category driver, os = xp

Pak dat bestand uit en zet alles op flop. En dan weer die F6 procedure plus bla bla ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 00:46 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ikw eet niet wak moek doen
Dat is paradoxaal, zeker omdat je niet toelicht wat onder "alles" valt. Maar ala .. Jouw vorige topic ging dus dicht, omdat we nergens kunnen teruglezen wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. De exacte hardware-specificaties en de beschrijving van de systeemconfiguratie ontbreken ook volledig. En dit allemaal is in de strijd met het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/].

Deze topicstart voldoet eigenlijk ook niet, maar het topic is toch al wat verder gevorderd .. Ik heb de topictitel maar aangepast. "hdd raar geval" is totaal nietszeggend. Zo kan iedereen wel zijn/haar topic noemen wanneer hij/zij een probleem met de HDD heeft. Lekker overzichtelijk boeltje wordt dat dan.

Je weet in ieder geval hopelijk wel wat je de volgende keer moet doen voordat je een topic start? :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 07-04-2005 06:42 ]

Verwijderd

Kun je niet gewoon de driver in windows integreren met nlite?
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/nlite2.jpg
Ik kan het niet uitproberen, ik heb geen SATA. :P
Pagina: 1