Norton Ghost - Copy Drive

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Aangezien m'n huidige C drive de pijp aan maarten aan't geven is dacht'k eventjes die drive te kopieren naar m'n 2e drive en die dan als bootdisk te gebruiken. Hiervoor gebruik ik dus Norton Ghost 9.0 dewelke dit zou moeten kunnen.
Je kan niet fantastisch veel instellen. source drive: C, destination drive: D. Verder heb'k ook copy MBR aangevinkt. Hiermee zou de drive toch bootable moeten worden, niet?

Anyway, De copy lukt goed, files allemaal gekopiëerd maar als'k die brakke HD dan uit m'n systeem haal en de nieuwe als master IDE plaats dan blijf'k te zien krijgen dat er geen bootable disk is. Drive wordt verder wel netjes herkent trouwens.
Hoe in hemelsnaam krijg ik het voor elkaar dat'k die brakke schijf op de (grotere) tweede schijf gekopieerd krijg en deze meteen ook bootable kan maken?

Verwijderd

Met Ghost maak je een 1-op-1 copy van je schijf, een cloon dus.
dus als jij HD A naar HD B cloont, moet daar ook gewoon van te booten zijn.

Anders een ghost versie op flop zetten en daarmee opstarten. Werkt bij mij altijd.

(heb ook pas geleden een fijne linux utility gebruikt, weet naam ff niet meer, die werkte ook goed)

• witchdoc
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:13:
Met Ghost maak je een 1-op-1 copy van je schijf, een cloon dus.
dus als jij HD A naar HD B cloont, moet daar ook gewoon van te booten zijn.

Anders een ghost versie op flop zetten en daarmee opstarten. Werkt bij mij altijd.

(heb ook pas geleden een fijne linux utility gebruikt, weet naam ff niet meer, die werkte ook goed)
Dacht ik ook maar waarom wil het dan niet lukken?
De nieuwe grote disk wordt netjes als master herkent door het BIOS. Bootsequence staat ook op die schijf dus in principe moet dat ding gewoon booten als voorheen met de oude disk.
Gebruik Norton Ghost. Dus ghost op flop zetten kan niet echt denk'k :) Jij soms een andere bruikbare util? Linux is geen optie, 'k zit in 100% windows omgeving te werken.

Verwijderd

Volgens mij moet je ook zorgen dat de partitie op active staat waarvan je wil booten.

• witchdoc
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:30:
Volgens mij moet je ook zorgen dat de partitie op active staat waarvan je wil booten.
en hoe/waar stel ik dat precies in? Zowel oude als nieuwe HD hebben maar 1 partitie trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door witchdoc op 07-04-2005 10:55 ]