Toon posts:

[FireFox] Hoog geheugen verbruik na een tijdje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig zie ik in de task manager dat FF een heel hoog geheugen verbruik heeft, bij een restart is het verbruik ca 25mb echter als FF een tijdje aanslaat kan dit oplopen tot soms wel 100mb

Vandaag had FF een verbuik van 524mb, hierdoor werd de gehele pc langzaam.

Ik snap niet wat dit kan zijn, dit gebeurd alleen bij FF (heb laatste versie) en voordat FF officieel werd had ik negens last van. Sinds de officiele release ken ik problemen met hoge geheugen verbruik van FF.
Een reinstall van mijn PC had ook geen effect (winxp prof sp2 met 1GB ram)
Ook werkt java niet goed, ik gebruik veel webmin en de filemanager van webmin werkt geheel in java, dit werkt soms dus ook niet echt lekker in FF, start ik IE dan heb ik nergens problemen mee.

Iemand bekend met dit probleem en is er een oorzaak bekend?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 10:30

TheBorg

Resistance is futile.

Dat van het geheugen gebruik heb ik inderdaad vaker gehoord. Heb er zelf geen last van, 125Mb ofzo is bij mij wel normaal (w2k).

[ Voor 3% gewijzigd door TheBorg op 06-04-2005 23:33 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Firefox gebruikt hier ook nogal wat geheugen (45MB op het moment en hij draait nog maar een paar minuutjes :/)

Hoe het komt weet ik niet maar ik weet wel dat als je een tab sluit dat het geheugengebruik niet daalt dus als je veel tabs hebt gebruikt dan blijft het geheugengebruik alleen maar stijgen. Of dit ook is met nieuwe vensters weet ik niet.

Verwijderd

Dit is idd een bekend verschijnsel. Als ik me niet vergis is dit opgelost in versie 1.1 (verschijnt waarschijnlijk in juni van dit jaar). Er zijn iig een aantal bugreports op Bugzilla gepost, zie: Bug 131456. Deze zijn al opgelost in de trunk-builds. Je kan dus wachten op Firefox 1.1 of een trunk downloaden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 23:47 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:44:
Dit is idd een bekend verschijnsel. Als ik me niet vergis is dit opgelost in versie 1.1 (verschijnt waarschijnlijk in juni van dit jaar). Er zijn iig een aantal bugreports op Bugzilla gepost, zie: Bug 131456. Deze zijn al opgelost in de trunk-builds. Je kan dus wachten op Firefox 1.1 of een trunk downloaden.
Mooi, dan is het ding dat me het hardste stoorde aan Firefox gelijk de wereld uitgeholpen :)