Toon posts:

Mijn N(i)etwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's direct met Crosscable aan elkaar en ze zien elkaar niet.

Ik heb de topic van -=ME!=- gelezen maar kwam er nog niet uit. HELP ME!!!!

Verwijderd

hmmm zeg even wat je al gedaan hebt/wat je instellingen zijn, want nu kan ik er helemaal niets van maken (staan je pc's wel aan? :)), misschien handig als je even de vragen die ook in het -=me=- prob stonden beantwoord!

groet,

PAz.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Overclock je PC, hielp bij mij wel...
Of 't was gewoon toeval... :)

Anyway, haal de crosscable eruit, blaas 'm schoon, schud wat met de kabel, en steek 'm d'r weer in.
Start windoos op en wacht FF. [WINDOOS IS NIET DE SNELSTE. Wacht gewoon FF 10 minuutjes en doe zo af en toe F5.]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

hallo xaran

zijn de netwerk kaarten wel goed geinstaleert
in principe moet het kunnen 2 pc's direct aan elkaar verbonden met een utp(cross) kabel
zitten de kaarten wel goed in het slot (ik zelf heb vaak dat mij netwerk kaart er net ni helemaal goed zit in het slot dan denk ik weer kut de netwerk kaart is kapot er zij nu al 3 netwerk kaarten kapot gegaan)
Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Paz : Vraagjes beantwoord

1. Kunnen ze zichzelf pingen?
>ping is goed
2. Kaart in orde?
>kaart is oke
3. welke protocollen geinstalleerd?

>Client voor Microsoft-netwerken
>32-Bit 10M PCI Ethernet Adapter
>EICON DIVA 2.01 S/T (ISA-PnP)
>EICON WAN Miniport Adapter
>Externe-toegangsadapter
>EICON ISDN Interface Protocol -> EICON DIVA >2.01 S/T
>IPX/SPX-compatibel protocol -> 32-Bit 10M >PCI Ethernet
>IPX/SPX-compatibel protocol -> Externe->toegangsadapte
>NDISWAN -> EICON WAN Miniport Adapter
>TCP/IP -> 32-Bit 10M PCI Ethernet Adapter
>TCP/IP -> Externe-toegangsadapter
>Bestands- en printerdeling voor Microsoft->netwerken

Dit is mijn hoofd comp

4. welke workgroup zitten ze?
> zelfde Home
5. staan er toevallig gateways aan?
>staan uit
6. zit toevallig een van de kabels in de hub in de uplink poort
>Gebruik geen HUB.

-=ME=- : dat zal wel puur geluk zijn.

The Jaguar : Ja dat wel heb nog laats met mijn hoofd comp in een LAN gespeelt en hij deed het goed niks mis mee (andere comp niet zeker niet zeker).

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 12:26
heb je een directory of schijf geshared staan? dit wil nogal eens helpen.

Verwijderd

Kijk even in de settings van je netwerk naar bijbehorende bindings voor zowel de netwerkkaart als de isdn kaart. aangezien windhoos ze allebei als netwerkkaart ziet heb je kans dat windows tegen beter weten in de isdn adapter gebruikt :(

dubbelklik daartoe op tcp/ip -> 32 bits etc...) en dan op tabblad 'bindings' als het goed is moet daar een en ander staan (weet nie tuit mijn hoofd wat)

daarnaast adviseer ik je om ff ipx/spx eruit te gooien (niet omdat dat beter is, maar gewoon omdat ik meer weet van tcp ip :), file & printersharing aan te zetten en even aan te geven of je de computers wel kunt zoeken (start find computers)

have fun.

Verwijderd

ff voordat iedereen met software problemen komen... hardware?? herkent windows de kaartjes inderdaad?? en 2... doen ze t wel?? als je de kabel aansluit.. en tijdens t starten van bijde PC's, als 1 kaart dan knippert, en de andere doet niets.. dan is die kaart mol!!

:) ook wel handig om ff te checken denk ik

Verwijderd

Volgens mij kunnen ze elkaar alleen zien als je File en/of Printer Sharing hebt ingeschakeld, denk ik hoor...

Verwijderd

als je t idee van de andere PC invult of naam (en de WERKGROEP is het ZELFDE) dan moeten je hem al kunnen accessen, ok.. je zult niet over de andere PC kunnen surfen, maar de connection zou t moeten doen dan (kan je ook via "PING <IP/NAAM>" testen)
maargoed.. doe zit het met die lampies als je de PC's start??
Pagina: 1