WD Raptor doet abnormaal, defect uitsluiten?

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Beste mensen,

Ik zit nog steeds met een probleem. Omdat een mod mn topic al dicht had gegooid wil ik graag hier nog iets vragen :) Dit was de oorsprong van m'n probleem, met specs etc.

[rml][ XP SP2] Hangen in XP-logo, pas na veilige modus bur.blad[/rml]

Na lang zoeken, formatteren, proberen windows te reinstallen begin ik te vermoeden dat mn Raptor weleens langzaam de geest aan het geven is. Een nieuwe windowsinstall lukt er bijvoorbeeld niet meer op, ik krijg dan de melding no disk etc. Ook het terugzetten van een image in ghost geeft een foutmelding etc.

Nu mijn punt. Het diagnosetooltje van WD geeft geen foutcode, Norton disk doctor wel en ik vermoed ook dat er iets mis is. Is zo'n diagnosticprog van WD heilig of kan er desondanks wat aan de hand zijn met de schijf en hoe kan ik hem heel grondig met iets anders testen bijv.

Bij voorbaat dank _/-\o_ :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als de WD Diagnostics geen probleem vinden op de schijf, is er meestal ook niets kapot aan de schijf. Het zou wel zo kunnen zijn dat je controller niet helemaal lekker meer is.
Probeer eens een BIOS update van je mainboard, of eventueel van je controller als je een losse controller hebt. Misschien kun je een S-ATA schijf lenen om daar een test installatie op te doen?!?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Bij "SCSI" schijven gaat zelden iets kapot, vaak is het idd zo dat de controller dan eerder stuk is ;)

wellicht helpt een low-level format, als je niet weet wat dat inhoud dan moet je even searchen ;)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

een raptor is geen scsi schijf maar een sata schijf ;) geef toe, hij lijkt intern wel op een scsi maar is t niet :)
en een low level format zou ik al helemaal niet doen op een hd tegenwoordig |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Hubert op 06-04-2005 23:03 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• objectief2
Ik heb hem eerst met kill disk ge low zero format. Vervolgens lukte het nog niet het image terug te schrijven. Toen wilde ik een windowsinstall doen met een quick format. Enfin na de cd bleef ie dus weer hangen wat ik schreef. Toen een full-format hetzelfde. Ik ben daar geen n00b mee denk ik dus het is of de schijf of het moederbord. Maar morgen ga ik sowiezo testen of Windows wel installeert op hetzelfde systeem met een maxtor 30gb ataschijf :)

@BredeP. Bios 1.51 is het nieuwst voor de Neo2 en die zit erin

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 06-04-2005 23:15 ]

• objectief2
Beste lezers,

Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Alle schijven zijn goed gelukkig. Dus het enige wat het kan zijn is de SATA-controller op het moederbord. Maar is het technisch mogelijk dat poort 3 waar ie op zat minder goed werkt als poort 4 waar ik nu een schone installatie op heb gezet? Ik had op beide poorten een SATA-schijf zitten en gebruik nu dus alleen nog poort 4.
Pagina: 1