Toon posts:

Probleem 3com officeconnect wireless 11g cable/dsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

zoals je boven ziet staan heb ik een 3com officeconnect wireless 11g cable/dsl router en heb hier een probleem mee. ik had al wat dingen zien staan op het forum en wat rondgezocht in de berichten maar kon er niet wijs uit worden wat ik nu kan doen aan het probleem.

het probleem is namelijk dat mijn router mijn kabel verbinding af en toe eruit gooit. ik kan de router dan niet met ping bereiken of met de admin tool. ik heb simpelweg geen netwerk verbinding meer! als ik dan de router reset dmv stroom eruit / erin dan pakt ie hem wel weer. het is trouwens niet echt te zeggen dat het in een tijdritme gebeurd..

net had ik ook dat mijn pc aangaf dat ik geen netwerk had en 1 sec later weer wel zonder wat te doen..

op de site van 3com stond ook niks.
ik heb wel de nieuwste firmware, maar wat zo vreemd is dat ik al vanaf de kerst totaal geen problemen heb met de verbinding/router en nu pas dient het zich voor!

de afstand van de kabel mag geen probleem zijn, dit is niet meer dan 1m en ook heb ik deze al een keer vernieuwd/verwisselt.

weet iemand wat ik heiraan kan doen?

ik hoor het graag,

robby

• andreas_f
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 23:11
ik had hetzelfde probleem.
heb je toeval emule of zoiets open?
en upnp aan op je gateway?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Laatste firmware erop?

Check even of het ding ook warm word.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb shareaza open staan, maar dat heb ik ook al vanaf de kerst en nooit problemen hiermee!!
en upnp, waar kan ik dan ergens vinden? je bedoelt in mijn router?/

de allernieuwste firmware zit erop en hij wordt heel iets warm, niet zo heel veel!

ik hoor het!!

groet

• andreas_f
upnp kun je inderdaad in je router vinden.bij mij zorgde dat voor teveel connecties en dat mijn router dus te druk was om nog iets te doen.

check ook eens je eventlog op je pc of daar meldingen in staan in de trant van "teveel tcp connecties" of iets dergelijks

succes, nu ga ik slapen ;-)

Verwijderd

andreas_f schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:12:
upnp kun je inderdaad in je router vinden.bij mij zorgde dat voor teveel connecties en dat mijn router dus te druk was om nog iets te doen.

check ook eens je eventlog op je pc of daar meldingen in staan in de trant van "teveel tcp connecties" of iets dergelijks

succes, nu ga ik slapen ;-)
Je pc zal dit niet aangeven, het geheugen van de router slibt gewoon compleet dicht en hij loopt vast :)

• andreas_f
ik bedoelde dat windows dan ook vaak last heeft van teveel connecties en dat dus meld in de eventviewer(engelse versi);-)

Verwijderd

Topicstarter
ik wordt er echt gek van!
ik kan niets vinden over upnp op de router, wel wat met de virtual server maar alles staat doorgeschakeld naar mijn pc (hierop kan ik mijn firewall makkelijker configureren!).

maar wat kan ik nou het beste doen, de router terugbrengen of zoiets?

ik hoor het graag van iemand,

robby

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:35:
ik wordt er echt gek van!
ik kan niets vinden over upnp op de router, wel wat met de virtual server maar alles staat doorgeschakeld naar mijn pc (hierop kan ik mijn firewall makkelijker configureren!).

maar wat kan ik nou het beste doen, de router terugbrengen of zoiets?

ik hoor het graag van iemand,

robby
Zal niet helpen, je maakt waarschijnlijk gewoon teveel connecties aan met je ge-p2p. Daardoor raakt dat ding out-of-memory en een hardware router heeft nou niet bepaald een swapfile -> crash.

Veelvoorkomend probleem op consumentenhardware. Een softwarerouter kan uitkomst bieden, bijvoorbeeld één op basis van www.m0n0.ch , een pakket wat ook nog eens voor AP kan spelen met een Prism gebaseerde kaart.

enneh, ik wordT? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:14:
[...]

Zal niet helpen, je maakt waarschijnlijk gewoon teveel connecties aan met je ge-p2p. Daardoor raakt dat ding out-of-memory en een hardware router heeft nou niet bepaald een swapfile -> crash.

Veelvoorkomend probleem op consumentenhardware. Een softwarerouter kan uitkomst bieden, bijvoorbeeld één op basis van www.m0n0.ch , een pakket wat ook nog eens voor AP kan spelen met een Prism gebaseerde kaart.

enneh, ik wordT? :+
je hebt gelijk, ik gebruik nu een ander progje (bittorrent) en nu heb ik het probleem al 2 dagen niet meer gehad! het ligt dus aan shareaza laten we maar zeggen!

bedankt voor info, dit onderwerp kan wat bij betreft gesloten worden.

robby

Verwijderd

hmmja dat komt waarschijnlijk omdat bittorrent waarschijnlijk een limiet op het aantal connecties wat tie opbouwt heeft zitten. Bijvoorbeeld Bitcomet / Azureus hebben dezelfde optie.

Je kan eens proberen wanneer je router down gaat, meestal is dat wanneer er >400 connecties op de oudere routers of >800 op de nieuwere routers zijn :)
Pagina: 1