Auto kopen zonder kenteken

Pagina: 1
Acties:
  • 13.636 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hoi, ik heb een auto op het oog zonder kenteken.

Ik heb op de RDW site gekeken, en waar 't op neer komt is ze zonder papieren geen auto's keuren.
Hoe krijg ik echter zo'n wagen wél op kenteken ? 'T is me nog niet helemaal duidelijk.

Een los chassis kopen waar wel papieren bij zitten ? Dat is momenteel iig geen optie voor me.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Om een auto op kenteken te zitten heb je 3 manieren:

1. Op basis van bestaand buitenlands kenteken
2. Op basis van de het CvO (certificaat van overeenkomst)
3. Uitgebreide, dure kentekenkeuring voor een auto zonder kenteken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Oke, hoe duur is zo'n dure keuring ?

Morgen zal ik ook wel even met de RDW bellen, maar ben nu ff benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Staat toch in de tarievenlijst.
Kentekenonderzoek import, motorvoertuig tot 3.500 kg (incl. kentekenbewijs) € 127,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 19:03
Ik zou 't niet zomaar doen. Straks is het een kar gemaakt uit gestolen onderdelen ofzo.
Spreek af met de huidige eigenaar dat hij voor een kenteken zorgt en dat je de kosten (vooraf gespecifieceerd natuurlijk) deelt.
Dan ligt de sores en evt problemen bij de verkoper. Anders moet je er *niet* aan beginnen.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De TS kennende koopt ie waarschijnlijk een geïmporteerde of gerestaureerde Amerikaan, zou dus inderdaad best kunnen dat ie samengesteld is uit onderdelen van verschillende auto's :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Henk007, ik had begrepen dat dit niet de 'dure' keuring was. Misschien toch wel dus, dan valt 't mee.

En idd, het gaat om een Amerikaan van 27 jaar oud, een vervangen onderdeel meer of minder daar hoef je niet op te kijken nee :P

Maar Jan Smit heeft gelijk, desnoods betaal ik 300 euro meer als 'ie hem op kenteken zet. Alleen zal 'ie daarvoor wel 'geen tijd' hebben, en zal het misschien toch tricky worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Nog iets, is het mogelijk een kenteken over te schrijven ? Oftewel een chassis/sloopbak met dezelfde specs kopen en die schrappen, en het oude chassisnr. op de papieren worden vervangen door de nieuwe.

Heb even met de verkoper gebeld, en hij was zelf ook al bezig gelukkig. Geen tijd voor de RDW gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor zover ik weet zijn je autopapieren gebonden aan je chassisnummer, het chassisnummer op de papieren veranderen is onmogelijk. Je zou dan de papieren van de sloopbak moeten hebben en daarmee verder gaan.

offtopic:
maar effe uit nieuwsgierigheid, wat heb je op het oog? :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

of dat chassisdeel overzetten waar het nummer in staat :) heb dat ook al eens op die manier gedaan. Gewoon eruit slijpen / op de goede plek lassen en voila je hebt een kenteken op je auto. Dus wel ff zorgen dat de specs gelijk zijn. niet een opel chassis op een mercedes plakken enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, omkatten vindt de RDW niet grappig, plus dat het strafbaar is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 20-07 23:01

Servowire

prutser:~#

StuiTeR schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:36:
of dat chassisdeel overzetten waar het nummer in staat :) heb dat ook al eens op die manier gedaan. Gewoon eruit slijpen / op de goede plek lassen en voila je hebt een kenteken op je auto. Dus wel ff zorgen dat de specs gelijk zijn. niet een opel chassis op een mercedes plakken enzo :)
Zwaar ongeluk. Verzekeringsmeneer ziet dit. Geen geld.

jij de lul

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

tja leg mij uit wat het verschil is. Ik heb 2 indentieke auto's. Optie A is bouw alles om van de een naar de ander die wel een kenteken heeft en het is geen probleem. Optie B ik zet alleen het chassisdeel om waar het nummer in staat en het zou een probleem zijn ? Nah denk het niet. Bovendien als je het goed doet is er niemand die het ooit gaat na vertellen. Vaak zit dit chassisnummer bij amerikanen in de balk waar je voorruit op ligt. Die loopt over de hele breedte en wil vaak rot zijn. Dus ja :)

Je moet dit natuurlijk NIET dit uitvoeren om onder een apk ofzo uit te komen, maar ik neem aan dat als je zoveel tijd in een auto investeerd je er voor zorgt dat hij technisch perfect is. Problemen kunnen pas ontstaan als je van de specs afwijkt die op het kenteken staan, dus bv een andere motor.

Ik werk zelf bij een verzekeraar en volgens de dekkingen maakt dit niets uit. Als de uiteindelijk auto maar aan alle eissen voldoet zal het niemand uitmaken wat nou het chassisnummer is. Daarbij is het zelfs nog zo dat als het bekend zou worden de verzekeraar aan moet tonen dat het omzetten een causaal verband heeft met de schade om onder de dekking uit te komen en dit is vrijwel niet te doen.

Tja is dit omkatten ??? mogelijk wel, maar zeker niet in de negatieve zin van het woord zaols bij diefstal etc.............

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 08-04-2005 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:23:
Voor zover ik weet zijn je autopapieren gebonden aan je chassisnummer, het chassisnummer op de papieren veranderen is onmogelijk. Je zou dan de papieren van de sloopbak moeten hebben en daarmee verder gaan.

offtopic:
maar effe uit nieuwsgierigheid, wat heb je op het oog? :)
'78 Chevy Camaro.

Zondag ga ik kijken of het de moeite is, straks ff kijken of ik wat tijd heb om de RDW te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

StuiTeR schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 07:25:
Tja is dit omkatten ??? mogelijk wel, maar zeker niet in de negatieve zin van het woord zaols bij diefstal etc.............
Technisch gezien is het exact hetzelfde. Je neemt het chassis(nummer) van een sloopauto, en gebruikt deze voor een andere auto. In dit geval is de andere auto dan wel niet gestolen neem ik aan, maar het blijft omkatten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

hebben ze dan ook al een mooi woord gevonden als ik die sloop auto totaal strip en ombouw met de delen van de goede auto ? of is dat dan gewoon restaureren ?? het zal vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dan regel je dus zo'n 'dure' keuring waarbij de auto opnieuw op kenteken wordt gezet. Daarbij wordt dus ook naar het chassisnummer gekeken of de auto van het donorchassis als gestolen staat geregistreerd en of er met het chassisnummer is geklooid.
Simpel toch?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Sorry voor de enorme kick, maar ik heb een paar vraagjes. Ik heb een auto gezien waarin ik wel interesse heb. Deze auto staat op marktplaats en een andere site te koop aangeboden. Omdat het een import auto is staat ie nog niet op kenteken. Het bedrijf dat 'm verkoopt wil 'm wel op kenteken zetten, maar daar vragen ze 2500 euro extra voor. Ik kan bij de RDW site niet concreet vinden wat het op kenteken zetten van een auto kost. Als ik dit topic doorlees zie ik dat als je een auto zonder papieren op kenteken wil zetten dit een paar honderd euro hooguit kost. Ik vraag me daarom af waarom het bedrijf hier zoveel geld voor vraagt, of zie ik iets (simpels) over het hoofd?
Aangezien ie al ingevoerd is en ook echt in Nederland is, neem ik aan dat het BPM bedrag betaald is.

• Chevy454
  • Niet online
BPM betaal je wanneer je de wagen inschrijft.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Dus dat zou inhouden dat dat nog niet gedaan is? Als dat zo is is het misschien wel te verklaren waarom het 2500 kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook zijn dat er wat voertuigtechnische dingen aangepast moeten worden om hier wettelijk goedgekeurd te worden. Dat kost ook centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als het een import is heeft ie toch een bestaand buitenlands kenteken? Of is het ook weer een auto die nogal verbouwd is?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:53:
Als het een import is heeft ie toch een bestaand buitenlands kenteken? Of is het ook weer een auto die nogal verbouwd is?
Nee, de auto komt uit Japan origineel, maar omdat het een rechtsgestuurde auto is zal die 2500 euro wel het kenteken, keuring en ombouw koplampen inhouden.. Alleen zoals de advertentie er stond dacht ik dat de auto klaar was voor Nederland, maar dat ie alleen nog geen kentekenplaat had.

Het gaat trouwens om deze auto:

http://www.car-performance.nl/skyline.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
Meer iets voor vervoer: SG -> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Zodra de wagen op nederlands kenteken komt moet er BPM afdracht gedaan worden.

Dat zal die 2500 euro wel inhouden, naast de keuringskosten uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door Harry op 29-09-2006 12:34 ]

BMW 535D

Verwijderd

Wel beetje jammer dat het een GTS is en geen GTR.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Is dat een S14 oid ?

Daar is al 'n typegoedkeuring voor iig, dus volgens mij is die 2500 behoorlijk terug te brengen.
Wat zelfs nog interessant kan zijn is 'm via Zweden of Engeland bijv. te importeren. Daar gaat 't een stukje makkelijker, en van daaruit kan je met het bijv. Engelse kenteken weer vrij makkelijk naar NL.
Kan nog een stuk voordeliger zijn dan 2500.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

S14? Wat is er niet duidelijk aan Skyline R33 GTS? :P

Toch is die 2500 euro best veel. Zal een soort importbelasting zijn gok ik, zoals je kunt lezen kost een auto op kenteken zetten nog geen €200.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 22:17

Klippy

Still Game

Als je serieus interesse hebt in die auto bel je toch even op om te vragen waarom dat zo duur moet zijn?
Een betrouwbare verkoper kan je daar meteen een bevredigend antwoord op geven waarschijnlijk.

Ze schrijven ook vaak maar wat onzin hoor op die sites, vrijdag een 2e hands auto gekocht na eerst 2 maanden op internet zoeken en elke keer als je wat verkopers belt is er wel wat anders met de prijs. Soms krijg je er via de telefoon al 1000 euro af, soms tellen ze zodra je daar bent 1000 euro meer voor garantie oid. Dus die 2.500 hoef je misschien niet zo letterlijk te nemen.

Beetje serieus interesse tonen helpt vaak al een hoop in de prijs :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:02:
Wel beetje jammer dat het een GTS is en geen GTR.
Geld groeit me niet op de rug :) Tis trouwens een GTS-t
Ik ga binnenkort een keer kijken daar, ook al issie waarschijnlijk al verkocht.
Staan er geloof ik nog wel meer, en ik kan gelijk wat meer te weten komen over wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:36
Die Skyline gaat waarschijnlijk via Engeland om een kenteken te krijgen. Dat komt omdat er in Engeland een type keuring bestaat voor die auto. Daar krijgt hij een eendags kenteken en met dat kenteken is de invoer in Nederland veel makelijker omdat Engeland een EU lidstaat is.

Wel moet er dan nog BPM over berekend worden en dat gaat als volgt:
Catalogus (nieuw)prijs - € 1.540,- * 45%(bpm tarief) * 10% (afschrijvings percentage)
Ik weet niet wat die Skyline nieuw heeft gekost maar voor een Supra die netto ongeveer € 60.000 kostte kom ik ongeveer uit bij het volgende:
(60.000 - 1.540) * 45% * 10% = € 2.630,70

Ik ga er van uit dat die Skyline een stukje goedkoper was en dat je dan uitkomt op ongeveer € 2.000 aan BPM. De rest zijn de keurings kosten, en waarschijnlijk ook de uren omdat de auto langs de RDW gebracht moet worden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 08:28

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hoeveel BPM er nog afgedragen moet worden is ook vrij gemakkelijk hier uit te rekenen. Dit geeft een vrij goede indicatie weet ik uit ervaring.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:10

Bestla

Kvinne

StuiTeR schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:32:
hebben ze dan ook al een mooi woord gevonden als ik die sloop auto totaal strip en ombouw met de delen van de goede auto ? of is dat dan gewoon restaureren ?? het zal vast wel :)
Ja.
Als de auto ooit een NL kenteken heeft gehad maar je hebt de papieren niet meer is dat geen probleem voor de RDW. Als het chassisnummer nog bekend is bij de RDW dan kan je zo nieuwe papieren krijgen.

Het chassis van de sloopauto mag je zomaar onder de andere auto bouwen waarmee de sloopauto-identiteit mee verhuist. Daar is niets illegaals aan. Dat gaat dus alleen maar op voor auto's met een los chassis.
Het gebeurd nu al dat een koper een nieuwe Land Rover koopt en op zoek gaat naar een belastingvrij chassis en dat eronder zet. Technisch gezien is het dus een oldtimer geworden, met een nieuwe koets en nieuwe motor. Mits het aantal cilinders van de motor en het aantal deuren van de body maar hetzelfde blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 07-10-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 13:36
Klopt, de officiele RDW term daarvoor is "Samengesteld voertuig"

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Anoniem: 557108

Hoi, ik heb zo'n zelfde soort iets heb een busje op het oog uit 1979 zonder motor en zonder kenteken. Hij staat in Italië waar ik hem wel op zou willen halen. Weet iemand hoe dat zit met keuring, importeren, als ik de motor in Nederland koop?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anoniem: 557108 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:55:
Hoi, ik heb zo'n zelfde soort iets heb een busje op het oog uit 1979 zonder motor en zonder kenteken. Hij staat in Italië waar ik hem wel op zou willen halen. Weet iemand hoe dat zit met keuring, importeren, als ik de motor in Nederland koop?
Welkom op het forum!
We stellen het op prijs dat je hiervoor een nieuw topic opent, in plaats van een 12 jaar oud topic weer te reanimeren.

Maar voordat je dat doet: kijk eens op de site van de RDW welke info je daar aantreft.

🖥️ | 🚗

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het topic is ouder dan de auto die je wilt hebben ;)

Deze gaat dicht. Mocht je hulp nodig hebben en er echt niet uitkomen, kan een nieuw topic geopend worden, mits voorzien van duidelijke vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]