Toon posts:

DVD verknoeid met een pen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft enkele DVD's met afleveringen van Friends erop gekocht. Het zijn DVD's die aan twee zijdes beschreven zijn. Om gemakkelijk te weten welke afleveringen waar staan heeft ze met een 'CD en DVD marker' de afleveringen erop geschreven. Helaas dus.
Het gekke is wel dat we de zijde waar ze op geschreven heeft wél nog perfect kunnen afspelen en de kant waar ze niet op geschreven heeft problemen heeft : soms blokkeert de DVD...

Iemand die een verklaring heeft en/of weet of dit nog te redden valt?

_/-\o_

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Beetje glassex en er af poetsen. Als het er daar niet mee af gaat kan je ook proberen het er af te polijsten met bijvoorbeeld tandpasta (klinkt vreemd, maar werkt perfect)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een verklaring heb ik niet direct. Had het een enkelzijdig beschreven DVD geweest dan had de verklaring geweest dat de bovenkant van een DVD eigenlijk gevoeliger is dan de onderkant aangezien de onderkant beschermd wordt door een plastic laag en de bovenkant slechts door een heel dun laagje.

Ik zou de DVD proberen te kopiëren, DVD-ROM drives willen fouten wel eens beter corrigeren dan een standalone speler.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
amour021 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:19:
Een verklaring heb ik niet direct. Had het een enkelzijdig beschreven DVD geweest dan had de verklaring geweest dat de bovenkant van een DVD eigenlijk gevoeliger is dan de onderkant aangezien de onderkant beschermd wordt door een plastic laag en de bovenkant slechts door een heel dun laagje.
Dat is zo bij cd waar de eigenlijke datalaag slechts met een zeer dun beschermlaagje vlak onder het label zit. Bij dvd daarentegen zit de datalaag exact in het midden. Daarom is de labelzijde bij dvd (die er natuurlijk enkel is bij een enkelzijdige dvd) veel krasbestendiger dan bij een cd.

Alleszins, als de kant waarop niet geschreven is niet langer goed leesbaar is dan heeft dat niets met die cd-marker te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door satcp op 06-04-2005 22:35 ]

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Mmm, mischien leest de lezer wel aan de bovenkant in het apparaat, en niet aan de onderkant, waardoor jij denkt dat de beschreven kant wel werkt?

Bij cd's weet ik in iedergeval dat de bedrukte kant veel gevoeliger is voor krassen welke de data kunnen beschadigen, maar of dat ook voor dubbelsijdige DVD's geldt, geen idee. Dubbel .... eerste lezen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door garage op 06-04-2005 22:37 ]

Koop een taart en ga het vieren!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Garage schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:36:
Mmm, mischien leest de lezer wel aan de bovenkant in het apparaat, en niet aan de onderkant, waardoor jij denkt dat de beschreven kant wel werkt?

Bij cd's weet ik in iedergeval dat de bedrukte kant veel gevoeliger is voor krassen welke de data kunnen beschadigen, maar of dat ook voor dubbelsijdige DVD's geldt, geen idee. Dubbel .... eerste lezen |:(
Dat lijkt me niet echt logisch. In de meeste DVD-spelers kan je ook MP3-CD's stoppen e.d. Die laten zich van bovenaf slecht lezen :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• garage
fsfikke schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:39:
[...]

Dat lijkt me niet echt logisch. In de meeste DVD-spelers kan je ook MP3-CD's stoppen e.d. Die laten zich van bovenaf slecht lezen :Y)
Je hebt hierin helemaal gelijk, maar totdat het uitgesloten is, een reeele mogelijkheid. Misschien kan de TS hier meer over vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Garage schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:43:
[...]

Je hebt hierin helemaal gelijk, maar totdat het uitgesloten is, een reeele mogelijkheid. Misschien kan de TS hier meer over vertellen?
We hebben het dubbelgechecked en het is wel degelijk de zijde die niet beschreven is die moeilijkheden heeft.

Tot zaterdag kan ik niets meer verder proberen daar ik dan maar terug thuis ben. Ik hou julllie op de hoogte

• garage
En de niet beschreven zijde (Niet met een stift beschreven ...) heeft voor het oog geen beschadigingen? Zoals SatCP ook al melde.

Pagina: 1