[Tiscali] nieuw contract bij overgang van Lite naar Basic?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In december 2003 heb ik mijn Lite-abbo bij Tiscali omlaten zetten naar een Basic-abbo. Ik had er nooit echt aandacht aan besteed, maar zojuist constateerde ik dat ik een twee-jarig contract heb wat in december 2003 in is gegaan. Het contract voor het Lite-abbo is in februari 2003 ingegaan.
Voor mijn gevoel heb ik een 2-jarig contract wat tussentijds is verhoogd; Tiscali heeft die verhoging echter aangegrepen om vanaf de overgang naar een Basic-abbo mij weer een 2-jarig contract in de maag te splitsen.

Is dit een normale gang van zaken bij het omzetten van een ADSL-abonnement? :?

(Ik wil overstappen naar XS4ALL, maar dat kan met dit contract dus voorlopig nog niet.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pven
  • Niet online
Iemand? :?

Ik heb ze voor de zekerheid even gebeld. Door administratie ellende is ergens eind juni 2004 mijn abonnement opnieuw ingegaan (ze hadden iets fout gedaan, waardoor ik een paar maanden niets heb betaald). Het gevolg is dus dat ik, volgens Tiscali, een abonnement heb t/m juni 2006. :/

Iemand hier ervaring mee?

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 12:29
nieuw contact bij overgang van Lite naar Basic?

Dat lijkt me erg logisch, tenzij anders vermeld. Verder snap ik je vraag niet helemaal.

• pven
  • Niet online
Ik zal een soort tijdlijn weergeven:
tijdstip 1 (februari 2003): Lite-abbo gaat in
tijdstip 2 (december 2003): Lite-abbo gaat over naar Basic-abbo; hierbij begint mijn 2-jarig contract blijkbaar opnieuw
tijdstip 3 (juni 2004): doordat Tiscali administratieve ellende heeft (ik ontving geen rekening) hebben ze het contract van tijdstip 2 op tijdstip 3 in laten gaan

Ik vind het niet correct dat ik door een fout van Tiscali vele maanden langer aan een contract ben gebonden. Daar heb ik ze over gebeld, maar daar komt helaas niets zinnigs uit; het enige wat ze me kunnen melden, is dat ik in juni 2006 pas over kan stappen en dat ik daar mee accoord ben gegaan (wat volgens mij dus niet zo is). Het liefst stap ik per direct over, gezien tijdstip 1 ; gevoelsmatig mag het maximaal tijdstip 2 zijn. Hun redenatie dat ik pas vanaf tidjstip 3 + twee jaar over kan stappen, vind ik niet kloppen.

Opvallend: tijdstip 2 is uit de online abonnement-gegevens verdwenen, sinds ik (afgelopen week) met ze heb gebeld. :/

edit:
In de titel moet contract staan ; verzoek tot fixen is gedaan

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 19-04-2005 22:16 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is dit een normale gang van zaken bij het omzetten van een ADSL-abonnement?
Helaas wel. Dit staat in de algemene voorwaarden die ik tegenwoordig mooi wel lees voordat ik een product ergens afneem.

Dat ze het pas in juni 2004 in laten gaan en vanaf dat moment 2 jaar tellen is uiteraard niet acceptabel, ik zou dat niet pikken, maar dan wel de consequentie dragen en accepteren dat je de rekening van december 2003 - juni 2004 ook gaat betalen.

Als ik het nu een beetje begrijp, hebben ze je abo geupgrade, maar administratief dit pas in juni doorgevoerd. Dan heb je dus een hele tijd voor 35 euro een verbinding van 55 mogen gebruiken. Hou er rekening mee dat ze (als je dit gaat eisen) van jou 6 x 20 euro gaan vragen (terecht uiteraard :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pven
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:19:
[...]
Helaas wel. Dit staat in de algemene voorwaarden die ik tegenwoordig mooi wel lees voordat ik een product ergens afneem.
Idd; die ontdekking heb ik dus ook gedaan.
Dat ze het pas in juni 2004 in laten gaan en vanaf dat moment 2 jaar tellen is uiteraard niet acceptabel, ik zou dat niet pikken, maar dan wel de consequentie dragen en accepteren dat je de rekening van december 2003 - juni 2004 ook gaat betalen.
Dat is al betaald; dat hebben ze in juni 2004 reeds gecorrigeerd. Als 'dank'voor het melden heb ik één maand kado gekregen.
Als ik het nu een beetje begrijp, hebben ze je abo geupgrade, maar administratief dit pas in juni doorgevoerd. Dan heb je dus een hele tijd voor 35 euro een verbinding van 55 mogen gebruiken. Hou er rekening mee dat ze (als je dit gaat eisen) van jou 6 x 20 euro gaan vragen (terecht uiteraard :)).
Zie het vorige antwoord! :Y)

Wat ik al zei: telefonisch kwamen we er niet aan uit en via de email is ook hopeloos. Blijkbaar moet ik echt een brief gaan schrijven om mijn gelijk te halen? :? (Met 'gelijk halen' bedoel ik dus dat mijn huidg abonnement in december 2003 in is gegaan.)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aha, alles is dus al bijbetaalt, daarmee accepteert tiscali IMO ook indirect dat dat abonnement per dec 2003 ingegaan is!

Ik zou een brief schrijven, uitleggen dat je accepteert dat je contract tot december 2005 loopt en niet tot juni 2006, uitleggen dat de upgrade per dec 2003 gedaan is en dat dat administratief opgelost is. Een schriftelijke bevestiging van de datum van afloop eisen, dit per post opsturen dus en antwoord binnen 14 dagen vragen.

Krijg je dit niet, dan stuur je een tweede brief waarin je aankondigt dat je het contract eenzijdig per december 2005 ontbindt (in lijn met de algemene voorwaarden en je contract van 2 jaar), mocht je geen antwoord krijgen, dan geef je aan dat je op dat moment toch overstapt naar een andere ISP (dat kan overigens ook een maandje eerder) en dat je de machtigingen intrekt en rekeningen niet meer zal betalen.

Dat moet je dan ook gewoon doen. Aanmaningen kan je negeren. Incassobureau's (bonafide versies ervan :P) zullen je in het slechtste geval benaderen, jij stuurt dan jouw kant van het verhaal op, met bewijs, kopietjes van de AV, bevestiging van de upgrades, van jouw brieven naar tiscali en het feit dat je geen voldoende antwoord kreeg, dan houden ze vanzelf op.

Doen ze dat niet, dan zal een rechter hier naar kijken (zover komt het IMO nooit) en dat is in elk geval een redelijk persoon en die zal je gewoon gelijk geven :P.

Maar probeer er eerst via een brief uit te komen 8-).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 19-04-2005 22:30 ]

• pven
  • Niet online
Ik ben het spoor helemaal bijster. Ik had nog een mailtje open staan richting hun servicedesk, dat ging uiteraard over hetzelfde:
Wij hebben geen opzegging van U binnen gehad voor 4 februari 2005. Daarmee is Uw
abonnement verlengd tot 4 maart 2006.
Twee opvallende zaken:
• zij hebben het over maart 2006, niet over juni 2006;
• blijkbaar verlengen ze per jaar :?

Ik ga gewoon eind dit jaar mijn abbo over laten zetten, waarbij ik de mail van hun servicedesk als bijlage toevoeg. Uiteraard laat ik (over een maand of acht) nog weten hoe het af is gelopen, alhoewel dat verlengen per jaar me niet helemaal lekker zit.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat doet op xs4all en direct-adsl na zo'n beetje elke ISP :{

Pagina: 1