Toon posts:

Draadloos netwerk niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sitecom WL114 draadloze router en een Acer laptop met interne draadloze netwerkkaart. Deze ziet mijn netwerk wel, de verbinding wordt als 'uitstekend' weergegeven maart toch kan ik geen verbinding maken (de status blijft 'wachten op het netwerk')

ter info: ik gebruik een WEP beveiliging en ik heb de juiste WEP code ingesteld (ook als ik het netwerk niet beveilig kan ik geen verbinding leggen).

Het ergste is dat het vanmiddag allemaal prima werkte, maar toen ik het vanavond nog een keer wilde proberen lag de hele boel plat.

Heeft iemand de gouden tip?

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:34
Toevallig MAC-adress filtering ook aangezet? dan zou het hier aan kunnen liggen.
ik heb ook gemerkt dat sommige wireless adapters niet goed met een WEP key overweg kunnen, kan je deze uitzetten via een vaste pc die met kabel is verbonden o.i.d.? en dan kijken of je wel verbinding kan maken

Verwijderd

Krijg je wel een IP-adres via DHCP? Probeer eens een vast adres in te stellen en dan je router te pingen.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:12:
Krijg je wel een IP-adres via DHCP? Probeer eens een vast adres in te stellen en dan je router te pingen.
Hoe ping je je router?
En wat kun je met het resultaat? Kijken of je Time-Outs hebt?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hoe connect je met je laptop? Gebruik je een programma wat je erbij gekregen hebt, of standaard windows? Als je met een ander programma gaat moet je wireless zero uitzetten. Die zijn te vinden bij services

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:32
Erazzzer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:21:
Hoe connect je met je laptop? Gebruik je een programma wat je erbij gekregen hebt, of standaard windows? Als je met een ander programma gaat moet je wireless zero uitzetten. Die zijn te vinden bij services
Sorry beetje weinig info.

Wireless Lan zit in me laptop + Sweex draadloos router. Gewoon via Windows dacht ik.

Modbreak:Waarom zit jij zo in andermans topic te harken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 12:44 ]

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 17:08

jefjef

learning by doing

Erazzzer schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:21:
niet altijd, in reg anders aanpassen

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51
Router al eens gereset naar fabrieksinstellingen? meestal is dit te bottleneck...

Je krijgt dus nog GEEN verbinding met je netwerk, zie je in het schermpje erachter al Netwerkadres verkrijgen staan? Zo ja, krijg je WEL verbinding, maar is er toch iets fout met je WEP key... ;)

(Je moet in windows niet de Passphrase maar de echte key 1 invullen )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de tips: ik heb de router gereset, alle instellingen opnieuw ingevoerd, wep key veranderd en het werkt! En nu maar hopen dat ie in de lucht blijft.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Mocht het weer wegvallen: probeer de router eens te pingen.
Zo kan je vaak al zien waar het probleem ligt, tussen de laptop/router of router/internet.
Pagina: 1