Raar gepiep uit monitorset wat duidelijk van pc afkomstig is

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dag heren,

Ik ben in het bezit van een Dell Precision M60 laptop met Terratec Phase 26-USB geluidskaart, een Ecler Nuo 5 en een Syrincs M3-220 monitorset. Daar heb ik een bizar probleem mee: Uit de monitorset komen hoge piepjes als de laptop aanstaat. Ook als het kanaal van de laptop helemaal dicht zit blijven er piepjes komen. Het houdt pas op als je de tulpstekkers uit de mixer/souindcard trekt.

De piepjes komen 100% zeker uit de laptop, het reageert namelijk als je loopt te scrollen met de muis, als je harde schijf bezig is, enzovoort. Maar ik snap alleen niet dat die piepjes ook doorkomen als het kanaal helemaal dichtgedraaid is. Over de koptelefoon (phase 26 heeft een aparte koptelefoonuitgang) hoor ik helemaal niks aan piepjes of noem maar op. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Klinkt als een aardlus of zo. Aarding gechecked en andere stroomkring voor de apparaten?

offtopic:
er zitten mss ook vrouwen op dit forum 8)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Heb je dat geluid ook als je met de soundrecorder 'stilte' opneemt?
Zo ja, bij mij was het ooit de kabel naar de tv kaart! (PC was geaard!)
Dus mocht je een externe inkomende kabel hebben, ff geluid opnemen, storing? kabel er uit en opnieuw. Kun je dat vast uitsluiten. Aarding of niet.........

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Al gelezen. Meesten geven IRQ kanalen de schuld, dit kan hier niet van toepassing zijn aangezien dit een USB kaartje is (en dus geen IRQ heeft). Ik heb al geprobeerd de USB controller een andere IRQ te geven, dit heeft al genoeg gezeik opgeleverd (waaronder bluescreens als de voeding uitgeschakeld wordt).

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:13
Heeft meestal te maken met de hardschijf. Als de hardeschijf ronddraait, geeft hij die piepjes ( heel vreemd ) door aan de kast/geluidskaart.

Ik heb nu maar een SilentMaxx HDD Silencer gekocht... en nu is het opgelost ;)

Verwijderd

Ik ken het probleem, ik heb dat op mijn oude AMD1700+, als ik met mijn muis beweeg, hoor ik em piepen.

Ik denk dat dit gewoon een eigenschap van je mobo is, en dat je er weinig aan kan doen, het zou ook je voeding kunnun zijn, dus een aardlus, of je hebt een Active PFC, maar ik denk, dat je er niks aan kunt doen :/ sry :9
Pagina: 1