Toon posts:

Overstappen P3 451Mhz --> P3 866Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mogenlijkheid om over te stappen van een P3 451Mhz, naar een P3 866Mhz.
Nu vroeg ik mij af of dit de moeite waard is? Of dat het verschil verschrikkelijk klein.
Iemand die er iets vanaf weet/ervaring mee heeft?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat zul je wel merken..ET is iig het verschil tussen veel films schokkerig en veel films lekker afspelen. Ik zou het wel doen iig.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 06-04-2005 21:32 ]

specs

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk dat het zeker wat verschil maakt. Zeker als de 450 MHz een FSB van 100 MHz heeft en de 866 een van 133, dan werkt je geheugen nl ook 33% sneller, zul je echt duidelijk merken. Verwissel je alleen de cpu of heb je ook een ander moederbord? ('t laatste kan betekenen dat je ook nog meer features hebt).

Ik raad je ook aan om bij een nieuw mobo wel ff een reïnstall te doen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als het voor een klein prijsje is zou ik het zeker doen

Verwijderd

Tja, het is bijna een verdubbeling van de mhz'en :) Je gaat het verschil denk ik duidelijk merken.

Ik vraag me alleen af of je aan die processor de komende tijd nog veel gaat hebben. Veel applicaties lopen net op die snelheden. Als we zo nog een poosje doorgaan heb je weinig meer aan die processor (als je nieuwe applicaties wilt draaien. zowiezo vraag ik me af of het nog wel zinvol is )

Kortom, je merkt het, maar het ligt een beetje aan het doel van je pc of het nog zinvol is om hier evt. geld aan uit te geven. Nu snap ik ook wel dat dat niet veel geld zal zijn... Maar toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via een garage-sale een hele nieuwe computer kopen, te weten:
> 1 x BCE, P3/866 ad. € 25
> 1 x BCE, P3/800 dual ad. € 25
het zin echter wel tweedehands...

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Oke, zeker doen, vooral voor die prijs! Evt. voor 45 eur een nieuwe 40 GB erin, zorgen dat je 256+ MB RAM hebt en je hebt een pc die nog aardig meekan mits je niet gamet.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Natuurlijk moet het originele geheugen wel een FSB van 133Mhz aankunnen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het zeker doen.
Een P3 866 is goed mee te werken mits er genoeg geheugen inzit (en het op een leuke chipset zit, niet op een i810 ofzo).

Maarre, die P3 800, is dat een dual config? dan zou ik daarop over gaan, merk je nog meer snelheid :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volgens mij is dat een dual config...
Is die dan nog sneller?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Laat me raden, via de UVA :+ Maar hoe dan ook, je gaat 't zeker wel merken natuurlijk. Naast de hogere clocksnelheid heb je een snellere FSB en een veel snellere L2 cache (Katmai vs. Coppermine)

Maar aangezien we het hier over slechts € 25 hebben en je dit zelf ook wel had kunnen bedenken doe ik 'm dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.