Ik heb om het simpel te zeggen een redelijk probleem. Sinds gister heb ik een extra schijf in mijn computer zitten. Aangezien ik er al 2 in had zitten en eigelijk mijn ide aansluitingen op waren heb ik een dvd lezer losgekoppelt en daar mijn oude schijf aangehangen.
situatie was alsvolgt:
ATA0
Maxtor DM9 (120GB) Master
Wester Digi (80GB) Slave
ATA1
DVD Brander (benq a800) Master
DVD lezer (geen idee welk merk
) (slave)
Draaide allemaal probleemloos
Nu heb ik er gister dus een nieuwe Maxtor DM10 (250GB) gekochten deze in de plaats van de Western Digi gezet en werkt verder probleemloos. De western heb ik inplaats van de DVD lezer gezet (die ik toch nooit gebruikte
) maar toen begonnen de problemen.
Zowel de dvd brander als de hardeschijf zijn niet vooruit te "branden" (max snelheid zo'n 2-3mb/s).
Als ik alleen de HD aansluit op de ATA1 aansluiting werkt deze perfect, de brander alleen aansluiten werkt ook gewoon. Alleen in combinatie wil het gewoon niet.
Ben ik iets vergeten in te stellen in mijn bios of probeer ik gewoon iets wat niet kan?
Situatie ziet er nu ongeveer zo uit:
ATA0
Maxtor DM9 (120GBb master
Maxtor DM10 (250Gb) (slave)
ATA1
Western DIgi (80GB) Slave (omdraaien werkt ook niet trouwens)
Na mijn idee zou dit moeten werken, maargoed blijkbaar niet
Als ik het jumpertje op CS zet blijft de pc hangen in het scherm waarmee je de bios in kunt gaan, al kom je daar ook niet in:+.
Ps systemspecs:
P4 2200mhz, 1Gb ram, radeon 9600 pro, XP Pro
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?, of hoe ik hem iig aan het werk krijg.
situatie was alsvolgt:
ATA0
Maxtor DM9 (120GB) Master
Wester Digi (80GB) Slave
ATA1
DVD lezer (geen idee welk merk
Draaide allemaal probleemloos
Nu heb ik er gister dus een nieuwe Maxtor DM10 (250GB) gekochten deze in de plaats van de Western Digi gezet en werkt verder probleemloos. De western heb ik inplaats van de DVD lezer gezet (die ik toch nooit gebruikte
Zowel de dvd brander als de hardeschijf zijn niet vooruit te "branden" (max snelheid zo'n 2-3mb/s).
Als ik alleen de HD aansluit op de ATA1 aansluiting werkt deze perfect, de brander alleen aansluiten werkt ook gewoon. Alleen in combinatie wil het gewoon niet.
Ben ik iets vergeten in te stellen in mijn bios of probeer ik gewoon iets wat niet kan?
Situatie ziet er nu ongeveer zo uit:
ATA0
Maxtor DM9 (120GBb master
Maxtor DM10 (250Gb) (slave)
ATA1
Western DIgi (80GB) Slave (omdraaien werkt ook niet trouwens)
Na mijn idee zou dit moeten werken, maargoed blijkbaar niet
Als ik het jumpertje op CS zet blijft de pc hangen in het scherm waarmee je de bios in kunt gaan, al kom je daar ook niet in:+.
Ps systemspecs:
P4 2200mhz, 1Gb ram, radeon 9600 pro, XP Pro
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?, of hoe ik hem iig aan het werk krijg.