Toon posts:

2 monitors aan 1 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende:

ik heb 2 montors ( 1 aan de vga en 1 aan de dvi ) ik heb nu het bureaublad op 1 scherm en het andere scherm (is helemaal leeg, maar wel met achtergrond) kan ik nu gebruiken om bijvoorbeeld iets te maximaliseren en op het andere beeldscherm kan ik dan gewoon verder werken.

Ik wil:

Dat de taakbalk door loopt op het tweede scherm, zodat erlke monitor de helft van het beeld weergeeft. Mijn vraag, hoe doe ik dat?

alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 21:07 ]

Verwijderd

Misschien eens met UltraMon proberen? Dit programma heeft veel mogelijkheden met dual-screen

Verwijderd

Topicstarter
met dat proggie kan ik er voor zorgen dat elke monitor de helft van het beeld weergeeft? is dat dan ook in games zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:09:
met dat proggie kan ik er voor zorgen dat elke monitor de helft van het beeld weergeeft? is dat dan ook in games zo?
Weet niet, zou best kunnen. Ik gebruik het programma namelijk niet ;)

Gamen en dualscreen? Weet niet of dat zo handig is, het beeld uit te spreiden tussen 2 monitors.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 21:12 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:00

_Ernst_

Mark It Zero!

De meeste games hebben geen dual screen ondersteuning, dus dat gaat niet.

Last.fm

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Games zullen (fullscreen tenminste) onder windows altijd maar op 1 monitor werken.
Als je ze op twee schermen wilt hebben dan moet je het spel niet fullscreen draaien en het venster uitrekken (kan met games gebaseerd op de Q3 engine iig)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 03:22
Ik heb precies hetzelfde als jij nu hebt. Ik heb ultraMon gevonden en dat werkt heel fijn, je kan er echter niet mee gamen. Games spelen altijd op je hoofdmonitor. Ook bij ultramon heb je 1 hoofmonitor en een tweede extra, het zal nooit zo zijn dat ze allebei gelijk staan, ook al word je taakbalk verlengt.
Bij mij kwam ik tegen een altijd bugs aan bij het gebruik van smart taskbar, maar dat zal wel aan mijn pc liggen.
Veel succes verder en je moet dus gewoon ultraMon downloaden.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Wolfboy schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:13:
[...]
Games zullen (fullscreen tenminste) onder windows altijd maar op 1 monitor werken.
Als je ze op twee schermen wilt hebben dan moet je het spel niet fullscreen draaien en het venster uitrekken (kan met games gebaseerd op de Q3 engine iig)
Alleen zit dan je crossair in het midden.. En dat schiet niet zo handig he :D

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 03:22
Wolfboy schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:13:
[...]
Zo heb ik het nog nooit geprobeert, ik zal dat eens doen.
Is het dan niet enorm irritand dat je zon gap hebt tussen je monitors, vooral juist bij games gebaseerd op de Q3 engine? Ik denk niet dat je aim er echt op vooruit zal gaan... :?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
welke kaart heb je? in windows xp is het volgens mij standaard dat ie de taakbalk uitrekt, juist met ultramon zorg je er voor dat de taakbalk op een scherm blijft

PSN: djmurcielago

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

paazei schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:19:
[...]

Zo heb ik het nog nooit geprobeert, ik zal dat eens doen.
Is het dan niet enorm irritand dat je zon gap hebt tussen je monitors, vooral juist bij games gebaseerd op de Q3 engine? Ik denk niet dat je aim er echt op vooruit zal gaan... :?
Ik heb ook niet gezegd dat het prettig werkt, ik zeg alleen dat het kan.
djmurcielago schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:03:
welke kaart heb je? in windows xp is het volgens mij standaard dat ie de taakbalk uitrekt, juist met ultramon zorg je er voor dat de taakbalk op een scherm blijft
Dat hangt maar af van je kaart en de instellingen, sommige videokaarten hebben bij de drivers de mogelijkheid om het scherm uit te rekken zodat je 1 groot scherm krijgt ipv 2 normale, daarmee heb je idd dat alles uitgerekt wordt.
Ik vind het zelf altijd prettiger om het gewoon apart te houden.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb zelf 2 nvidia kaarten en in de drivers van nvidia zit de optie om je taakbalk uit te trekken over 2 monitoren. tenminste dat was bij de driver van 5 maanden geleden zo. ik gebruik het alleen niet omdat ik het persoonlijk iritant vind.

dan moet je alleen wel de volledige drivers installeren met nview erbij.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een ATI RADEON 9550 td 128 mb ik heb de 2de monitor aan de dvi hangen. Ik heb met ultramon nu een taakbalk ook over het tweede scherm, maar dat is gewoon een grijze balk, staat niks op.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:59:
...maar dat is gewoon een grijze balk, staat niks op.
Open maar eens een programma op het tweede scherm, dan zie je dat die op de goede taakbalk terecht komt.

Pagina: 1