Ik heb al op verscheidene plekken gezocht, maar ik kom er niet uit. Ik hoop dat jullie hier wel iets op weten.
Ik maak een pagina waar grote foto's geupload kunnen worden. Deze worden vervolgens verkleind. Als de foto erg groot is, klapt het script eruit met de volgende fout:
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 9216 bytes)
Dat gebeurt op het moment dat de foto geopend wordt met imagecreatejpg.
Dus probeer ik die fout af te vangen, en wel als volgt:
Maar als de fout optreedt, lijkt hij niet afgevangen te worden. Terwijl als ik een andere fout afdwing, bijvoorbeeld
wordt hij wel keurig door handleError afgehandeld. Wat is hier aan de hand ?? Ligt het eraan dat de error fatal is ofzo? Maar hoe kun je hem dan handlen? try..catch gaat niet, php versie is 4.3.2
Alvast dank,
Karrrl
Ik maak een pagina waar grote foto's geupload kunnen worden. Deze worden vervolgens verkleind. Als de foto erg groot is, klapt het script eruit met de volgende fout:
Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 9216 bytes)
Dat gebeurt op het moment dat de foto geopend wordt met imagecreatejpg.
Dus probeer ik die fout af te vangen, en wel als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| error_reporting(E_ALL); set_error_handler("handleError"); function handleError($errno, $errstr){ echo("omijngod, een fout: $errno $errstr"); exit(); } |
Maar als de fout optreedt, lijkt hij niet afgevangen te worden. Terwijl als ik een andere fout afdwing, bijvoorbeeld
PHP:
1
| $a = 25/0; |
wordt hij wel keurig door handleError afgehandeld. Wat is hier aan de hand ?? Ligt het eraan dat de error fatal is ofzo? Maar hoe kun je hem dan handlen? try..catch gaat niet, php versie is 4.3.2
Alvast dank,
Karrrl