2 of 3 DualHead videokaarten in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik ben bezig uit te zoeken of het wellicht mogelijk is om meerdere dualhead videokaarten in 1 linuxsysteem aan de gang te krijgen. Het uiteindelijke doel is, dat op alle uitgangen (5 in totaal nodig) een slideshow van .jpg images moet worden weergegeven.

Op dit moment heb ik dat voor elkaar met een Apple G5 machine, die 5 monitoren aanstuurd m.b.v. de ingebouwde screensaver, maar aangezien dit nogal een dure oplossing is, was ik benieuwd of er hier mensen zijn die zoiets al eens eerder in elkaar geknutseld hebben, of wellicht weten of zoiets uberhaupt technisch mogelijk is. (ook nog eens liefst zonder gebruikmaking van X, maar bijv. door direct te schrijven naar de beschikbare framebuffers, of d.m.v. OpenGL (voor de fadings tussen de plaatjes etc.)

Ik heb voor de testcase 3 PCI RadeOn 9250's besteld, die in een P-IV 3Ghz machine komen te zitten.

Ben benieuwd naar de reacties!!

Like this yall...

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:32
Ja, ik heb er zelf 2 actief gehad, een Wildcat 7110 en een Matrox G450
Was voor het aansturen van een door een klant inhouse ontwikkelde X based app.
Was op basis van RH9 en later op FC1

Helaas is het systeem terug gegaan voordat ik de config's kon opslaan.
Op basis van het werk wat ik hier voor heb gedaan heb ik thuis een simple GF4Q met 2x 19"
Resolutie is 2560x1024
Die config heb ik wel voor je :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

M-ThijZ

Riding on Rails

het _lijkt_ me wel mogelijk omdat de X server gewoon meerdere devices kan ondersteunen. Ooit wil ik eens proberen om 3 monitoren, 3 toetsenborde, 3 muizen op 1 zware bak aan te sluiten, dus kan ik je ervaring misschien wel gebruiken :).
Ik denk dat het zelfs wel mogelijk is om OpenGL werkend te krijgen.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

MadEgg

Tux is lievvv

Kan je niet beter gewoon een VGA-signaal splliter op één videokaart aansluiten en vervolgens alle monitoren op de splitter? Lijkt me in ieder geval een veel simpelere en goedkopere oplossing.

Tja

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-02 22:11
MadEgg schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:41:
Kan je niet beter gewoon een VGA-signaal splliter op één videokaart aansluiten en vervolgens alle monitoren op de splitter? Lijkt me in ieder geval een veel simpelere en goedkopere oplossing.
misschien wil hij op alle monitoren een andere pic laten zien? :) en die splitters vernuecken 9 van de 10 keer de kwaliteit zodanig dat het niet echt representatief is.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

MadEgg

Tux is lievvv

MewBie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:47:
[...]

misschien wil hij op alle monitoren een andere pic laten zien? :) en die splitters vernuecken 9 van de 10 keer de kwaliteit zodanig dat het niet echt representatief is.
Dat idee kreeg ik niet echt uit zijn startpost maar goed, zou kunnen. Als je een beetje goede splitter koopt heeft de kwaliteit er echt niet onder te lijden en da's altijd nog goedkoper dan 3 videokaarten lijkt me :P

Tja

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
MewBie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:47:
[...]

De bedoeling is inderdaad dat ik uiteindelijk 5 onafhankelijke uitgangen krijg waar ik verschillende images op kan weergeven...

Tot nu toe werkt het met twee.. Ik kwam Xinerama nog wel tegen, maar daar kan je voor zover ik kan zien alleen je x desktop mee verbreden naar max. 4 monitoren

Like this yall...

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

xinerama heb je dacht ik niet nodig, dat is alleen maar om de illusie van een brede desktop te creeeren, zodat je vensters kunt slepen van de een naar de ander. Je kunt zonder xinerama wel meerdere monitoren gebruiken, met elk een eigen desktop. En je kunt natuurlijk 5 X servers draaien :)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

(jarig!)
ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. Ik heb Xinerama draaiend gehad op een systeem met 2 videokaarten en draaiend op een dualhead matrox. Een combi moet ook mogelijk zijn
Pagina: 1