Het is momenteel zo dat mijn vader een connectie maakt met een windows (samba) share in het netwerk. Dit gebeurt prima; hij dubbelklikt erop, voert naam en password in, en hij zit erin. Het probleem is dat de rest van de gebruikers van de computer er niet in mogen (Verschillende profielen op de PC is geen optie). Er staat wel een wachtwoord op de share, maar zodra je er bent ingelogd, blijf je dat ook. De volgende gebruiker hoeft alleen maar te dubbelklikken op het icoontje.
Ik zoek de optie - ik hoop dat die er is - waarmee ik er voor kan zorgen dat zodra het venstertje wordt gesloten, of een paar seconden/minuten niet in gebruik is, de connectie met de share wordt verbroken.
Het is helemaal niet erg dat het wachtwoord dan nog een keer ingevoerd moet worden.
Het OS is Windows XP Professional (met SP1).
Ik zoek de optie - ik hoop dat die er is - waarmee ik er voor kan zorgen dat zodra het venstertje wordt gesloten, of een paar seconden/minuten niet in gebruik is, de connectie met de share wordt verbroken.
Het is helemaal niet erg dat het wachtwoord dan nog een keer ingevoerd moet worden.
Het OS is Windows XP Professional (met SP1).