Toon posts:

[XP] Connectie met share verbreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is momenteel zo dat mijn vader een connectie maakt met een windows (samba) share in het netwerk. Dit gebeurt prima; hij dubbelklikt erop, voert naam en password in, en hij zit erin. Het probleem is dat de rest van de gebruikers van de computer er niet in mogen (Verschillende profielen op de PC is geen optie). Er staat wel een wachtwoord op de share, maar zodra je er bent ingelogd, blijf je dat ook. De volgende gebruiker hoeft alleen maar te dubbelklikken op het icoontje.

Ik zoek de optie - ik hoop dat die er is - waarmee ik er voor kan zorgen dat zodra het venstertje wordt gesloten, of een paar seconden/minuten niet in gebruik is, de connectie met de share wordt verbroken.
Het is helemaal niet erg dat het wachtwoord dan nog een keer ingevoerd moet worden.

Het OS is Windows XP Professional (met SP1).

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Windows XP heeft daar een "handige" feature voor, namelijk de "Stored Usernames and Passwords". Die slaat dus alles op qua passworden die voor netwerk recources langs komen. hier vind je er meer info over.

Als je de opgeslagen info voor die share verwijdert en je probeert weer op die share te komen, dan zou het in princiepe moeten volstaan door alle gegevens gewoon opnieuw in te vullen, maar er voor te kiezen om het wachtwoord niet op te slaan. Dit werkt dus om te voorkomen dat er geen password wordt gevraagt na het opnieuw inloggen.

Volgens dit artikel, is het de bedoeling dat die informatie opgeslagen blijft. MS adviseert dat je gewoon opnieuw inlogt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik ben alleen bang dat hier niet het probleem zit.

Als ik naar de opgeslagen wachtwoorden ga, staat er geen enkele share bij.
Daarbij, als ik de computer herstart, en met de share wil verbinden, wordt er om het wachtwoord gevraagt, maar ik kan niet kiezen dat deze niet moet worden opgeslagen.

Heb je misschien nog een suggestie? :)

[Edit]: Ik ontdek zojuist iets raars. Als ik een connectie maak met \\10.0.0.9\share, wordt er niet om een wachtwoord gevraagd. Maak ik een connectie met \\servernaam\share, wordt er wel om gevraagd én kan ik kiezen om het wachtwoord niet op te slaan :S

[Edit2]: Maar dit wachtwoord onthoudt ie dus wel... zolang de Windows sessie duurt. Damn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 21:29 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien een net use /delete task schedulen een optie?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters