USB lees pen?

Pagina: 1
Acties:

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zoek een soort pen waarmee je stukjes tekst kan inscannen. Ik heb al even gezocht op GoT, maar heb zo niks gevonden. Ik weet ook geen naam van zo'n ding, dus zoeken is al moeilijk.

Ik wil dus kleine stukjes getypte tekst kunnen inscannen, liefst USB. Heeft iemand enig idee? linkjes zijn welkom.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek naar ocr en pen

http://www.google.nl/sear...=ISO-8859-1&q=ocr+pen&lr=

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 06-04-2005 18:43 ]

Iperf

• Gamerkoe
fish, dit is volgens mij niet echt wat ik zoek. Als ik mij niet vergis plaatst deze pen namelijk alles in een geheugen, en word het niet direct ingevoerd in je document. Daarnaast kost deze pen ietsjes meer dan ik er aan wil uitgeven :) :r Iemand anders ideeen, of iemand die ervaring heeft?

• Gamerkoe
Bedankt voor de replys.. maar deze had ik zelf ook al gevonden. Wat ik eigenlijk zoek is een ouder model of zoiets. Dus of iemand op school, of zelf zo'n ding heeft. Maar die dingen zijn al redelijk oud als ik mij niet vergis. Daarnaast wil ik het niet met geheugen, maar zodra ik iets scan, dat het meteen op het beeld komt...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan zit je verkeerd
dan moet je hierzijn

Iperf

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jij wil dus eigelijk gewoon een soort mini-scanner?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Gamerkoe
lemming_nl schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:38:
Jij wil dus eigelijk gewoon een soort mini-scanner?
Zo zou je het inderdaad kunnen zien ja.. Het is dan voor 1 regel (hoogte)..

Ik zal nog even precies uitleggen wat ik ongeveer wil. Ik wil een database aanmaken met daarin orderregels. Elke dag komen orders binnen, en deze wil ik digitaliseren. Vervolgens als een product kapot is, dan moet deze teruggestuurd worden naar de leverancier, en dus moet ik nu een map doorbladeren om het product te vinden. Dit zijn door de jaren heen al 8 a 9 dikke mappen vol geworden, en dus is digitaal zoeken veel makkelijker en VEEL sneller.

Ik wil dus nu per week alle orders gaan inscannen, met zo'n leespen. Ik moet dus stukjes tekst als type product, serienummer, datum, ordernummer en nog wat dingen opslaan in de database. Typen kost VEEL te veel tijd, dus daarom zoek ik zo'n soort miniscanner.

Ik heb ook al gedacht aan een hele pagina, maar 1 regel (die tijdens het scannen meteen op het scherm ingevuld wordt) is dan veel makkelijker.

Ik heb vaag iets in me geheugen staan dat een hele tijd geleden die dingen wel bestonden, en daarom vraag ik dus nu hier of iemand ervaring heeft met zo'n ding, of als iemand weet waar ik goedkoop (!!) zo'n ding kan aanschaffen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Domme vraag, maar zo te horen krijg jij je orders ook uit een digitaal systeem uitgeleverd (uitgeprint). Kun je niet een directere koppeling maken, dus het ordersysteem aan jouw voorraad en beheersysteem?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

als je met barcodes werkt (of kunt gaan werken) dan zou je op zoek kunnen gaan naar een streepjescode scanner, alleen weet ik niet hoe die dingen aangesloten moeten worden - ik ken enkel de versies uit de supermarkt, die nadat ze gescand hebben aan een seriele poort gehangen worden.
Mogelijk dat er iets dergelijks voor usb is.

Hier kon uw advertentie staan

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

De USB hand scanners lijken over het algemeen nogal duur ja.
Is een LPT versie geen optie?

Goedkoopste USB versie die ik binnen een minuut kon vinden: http://www.jr.com/JRProductPage.process?Product=3961975

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Euh....
Misschien stel ik hele domme vragen... Maarwaarom niet alles in eenkeer scannen en importeren i.p.v. met zo'n tijd rovende manier die je ingedachten hebt.

Ik heb hier aardig wat ervaring mee, mail me maar als je e.e.a. eens wilt doorspreken...
palloquin@tripoint.nl

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

palloquin schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:13:
Euh....
Misschien stel ik hele domme vragen... Maarwaarom niet alles in eenkeer scannen en importeren i.p.v. met zo'n tijd rovende manier die je ingedachten hebt.

Ik heb hier aardig wat ervaring mee, mail me maar als je e.e.a. eens wilt doorspreken...
palloquin@tripoint.nl
Dit kan natuurlijk altijd nog, maar TS wil een specifiek deel van alle order brieven / offerte's inscannen, en dus niet de hele brief.
Dan is een hand scanner inderdaad een oplossing.

Of alle brieven moeten gelijk zijn kwa indeling, dan zou je nog constant specifieke delen kunnen inscannen met speciale scan software.

• Gamerkoe
sebastius - Ik denk niet ik toegang krijg tot hun ordersysteem. Ik zou dan alles kunnen inzien, en het bedrijf is een groothandel, dus dat zullen ze wel niet al te prettig vinden.. Ik denk dus niet dat dit een optie zal zijn..
Nitroglycerine - ook dit zal niet helemaal werken. ik zal dan wel de productinformatie kunnen inzien, maar dan zal ik alsnog datum, ordernummer en eventueel extra informatie in moeten voeren. Daarnaast weet ik niet hoe de informatie eruit komt..
eXoR - USB leek mij alleen het makkelijkste.. ik wil het systeem namelijk laten draaien op een PaceBook. Hierop zitten niet zo heel veel aansluitingen.. Welliswaar zal dit wel lukken met een parallelle en / of serialle aansluiting..
palloquin - Zie reply eXoR..

Maar eXoR, heb je wel ervaring met een LPT aansluiting dan? Misschien tweedehands van iemand die het ding niet meer gebruikt?

• Gamerkoe
Niemand nog een idee, of ervaring met zoiets? (8>

Edit: Het gaat me ook vooral om ervaringen met zo'n ding. Zoeken op het internet lukt wel. Vandaag vond ik namelijk nog een C-Pen..

[ Voor 58% gewijzigd door Gamerkoe op 14-04-2005 23:43 ]

Pagina: 1