Toon posts:

[XML / Access 2k3] import XML dmv XSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken verdiep ik mij in de wondere wereld van XML. Ik loop tegen een probleem aan dat ik nu hier deponeer.

Wat heb ik gedaan voor ik hier kwam:
Gelezen in literatuur, GoT afgezocht, via xml.pagina.nl gezocht.Niets wat er op leek iig :( of ik zie het over het hoofd :)

Ik heb de volgende uitdaging. Ik moet een import doen vanuit een programma naar Access. De beste en makkelijkste manier om dit te doen is via XML. Hieronder geef ik een gedeelte van een record uit het xmlbestand
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<adlibXML xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
xsi:noNamespaceSchemaLocation="http://www.adlibsoft.com/adlibXML.xsd">
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="test.xsl" ?>
<recordList>
<artikelen>
<recordnummer>1</recordnummer>
<title>Mooi schilderij</title>
<dimension_unit>cm</dimension_unit>
<dimension>hoogte</dimension>
<dimension>breedte</dimension>
<dimension>hoogte</dimension>
<dimension>breedte</dimension>
<dimension_value>13,5</dimension_value>
<dimension_value>3,5</dimension_value>
<dimension_value>13,5</dimension_value>
<dimension_value>3,5</dimension_value>
<location>zaal 3</location>
</artikelen>
</recordList>
tabel Artikelen bevat 'alle' gegevens van schilderijen in een museum. Zoals jullie hier zien zijn er ook dubbele tags te zien (dimension, dimension_unit en dimension_value). Elke eerste dimension komt hoort bij een dimension_value en een dimension_unit.
Hoe kan ik dat in een xsl bestand duidelijk maken. Ik wil deze dimensiegegevens (samen met de unieke recordnummer) in een aparte tabel gooien.

Ik ben op dit moment zo ver dat alle gegevens wel ingelezen worden, maar bij de dimension-gegevens worden alleen de laatste tags ingelezen (cm, breedte, 3.5)

Heeft er iemand een voorbeeld hoe ik dit kan aanpakken??

Meer info lever ik graag ;)

alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 18:48 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Al een gezocht op Google met de juiste keywords? Ik vond namelijk dit artikel van Microsoft waar de nodige informatie staat met betrekking tot Access, XML en XSLT. Wellicht heb je daar wat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:36:
Al een gezocht op Google met de juiste keywords? Ik vond namelijk dit artikel van Microsoft waar de nodige informatie staat met betrekking tot Access, XML en XSLT. Wellicht heb je daar wat aan?
Bovenstaande gaf me wel een duwtje in de goede richting. Onderstaand mijn uiteindelijke code.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<xsl:for-each select="dimension">
  <xsl:variable name="p" select="position()"/>
  <eigenschappen>
    <recordnummer><xsl:value-of select="../priref"/></recordnummer>
    <eigenschap><xsl:value-of select="."/></eigenschap>
    <waarde><xsl:value-of select="../dimension_value[$p]"/>  <xsl:value-of select="../dimension_unit[$p]"/></waarde>
  </eigenschappen>
</xsl:for-each>