Sinds twee weken verdiep ik mij in de wondere wereld van XML. Ik loop tegen een probleem aan dat ik nu hier deponeer.
Wat heb ik gedaan voor ik hier kwam:
Gelezen in literatuur, GoT afgezocht, via xml.pagina.nl gezocht.Niets wat er op leek iig
of ik zie het over het hoofd 
Ik heb de volgende uitdaging. Ik moet een import doen vanuit een programma naar Access. De beste en makkelijkste manier om dit te doen is via XML. Hieronder geef ik een gedeelte van een record uit het xmlbestand
Hoe kan ik dat in een xsl bestand duidelijk maken. Ik wil deze dimensiegegevens (samen met de unieke recordnummer) in een aparte tabel gooien.
Ik ben op dit moment zo ver dat alle gegevens wel ingelezen worden, maar bij de dimension-gegevens worden alleen de laatste tags ingelezen (cm, breedte, 3.5)
Heeft er iemand een voorbeeld hoe ik dit kan aanpakken??
Meer info lever ik graag
alvast bedankt.
Wat heb ik gedaan voor ik hier kwam:
Gelezen in literatuur, GoT afgezocht, via xml.pagina.nl gezocht.Niets wat er op leek iig
Ik heb de volgende uitdaging. Ik moet een import doen vanuit een programma naar Access. De beste en makkelijkste manier om dit te doen is via XML. Hieronder geef ik een gedeelte van een record uit het xmlbestand
tabel Artikelen bevat 'alle' gegevens van schilderijen in een museum. Zoals jullie hier zien zijn er ook dubbele tags te zien (dimension, dimension_unit en dimension_value). Elke eerste dimension komt hoort bij een dimension_value en een dimension_unit.<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<adlibXML xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
xsi:noNamespaceSchemaLocation="http://www.adlibsoft.com/adlibXML.xsd">
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="test.xsl" ?>
<recordList>
<artikelen>
<recordnummer>1</recordnummer>
<title>Mooi schilderij</title>
<dimension_unit>cm</dimension_unit>
<dimension>hoogte</dimension>
<dimension>breedte</dimension>
<dimension>hoogte</dimension>
<dimension>breedte</dimension>
<dimension_value>13,5</dimension_value>
<dimension_value>3,5</dimension_value>
<dimension_value>13,5</dimension_value>
<dimension_value>3,5</dimension_value>
<location>zaal 3</location>
</artikelen>
</recordList>
Hoe kan ik dat in een xsl bestand duidelijk maken. Ik wil deze dimensiegegevens (samen met de unieke recordnummer) in een aparte tabel gooien.
Ik ben op dit moment zo ver dat alle gegevens wel ingelezen worden, maar bij de dimension-gegevens worden alleen de laatste tags ingelezen (cm, breedte, 3.5)
Heeft er iemand een voorbeeld hoe ik dit kan aanpakken??
Meer info lever ik graag
alvast bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 18:48 ]