Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lastig virus!!

Pagina: 1
Acties:

• lennard87
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 15:08
Mijn zusje is een fanatiek msn-er. Vandaag kreeg ze dus van een klasgenoot een bestandje waarvan ze dus niet wist wat het was.
Dus ze dacht laat ik em maar accepteren en ook nog eens effe openen |:(
Met het gevolg dat dus haar hotmail venster afsluit als ze erheen gaat en hetzelfde geld voor de regeditor, winamp en de taakbeheer.

Toen dacht ze broertje fixt dat vast wel effe.... :(
Dus ik erachter en rondspeuren en nou staat er bij msconfig een voor mij een onbekend bestand dat ie ging opstaren, namelijk csnss.exe. Ik dus die regel verwijderd en ook nog via een andere account in het register alles opstartregels met dat bestand verwijderd.
Toen naar de system32 map waar ie stond en dacht verwijder em effe, maarja elke keer als ik hem weg had kwam het bestand na 5 sec er weer te staan.

Nou hen ik net nog effe op google gezocht en kwam deze link tegen:
http://startup.iamnotageek.com/srch-csnss.exe.html

Volgens deze site is het een worm, maar word niet gezien door de virusscanner.
Weet iemand hoe ik dit bestand toch weg kan halen want ik zou niet weten hoe.

Lennard

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer het eens met deze gratis online scanner

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 17:06
Modbreak:Doe maar niet, zie ook elevator in "Beveiliging en Virussen - Policy" :)

[ Voor 86% gewijzigd door pasta op 06-04-2005 18:40 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

lennard87 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:57:
Mijn zusje is een fanatiek msn-er. Vandaag kreeg ze dus van een klasgenoot een bestandje waarvan ze dus niet wist wat het was.
Dus ze dacht laat ik em maar accepteren en ook nog eens effe openen |:(
Met het gevolg dat dus haar hotmail venster afsluit als ze erheen gaat en hetzelfde geld voor de regeditor, winamp en de taakbeheer.

Toen dacht ze broertje fixt dat vast wel effe.... :(
Dus ik erachter en rondspeuren en nou staat er bij msconfig een voor mij een onbekend bestand dat ie ging opstaren, namelijk csnss.exe. Ik dus die regel verwijderd en ook nog via een andere account in het register alles opstartregels met dat bestand verwijderd.
Toen naar de system32 map waar ie stond en dacht verwijder em effe, maarja elke keer als ik hem weg had kwam het bestand na 5 sec er weer te staan.

Nou hen ik net nog effe op google gezocht en kwam deze link tegen:
http://startup.iamnotageek.com/srch-csnss.exe.html

Volgens deze site is het een worm, maar word niet gezien door de virusscanner.
Weet iemand hoe ik dit bestand toch weg kan halen want ik zou niet weten hoe.

Lennard
Bouw er een goede antivirus op :)
Ik kan zelf NOD32 aanraden, echt de nummero 1.
Of heb je die al geprobeerd, en/of welke heb je al geprobeerd?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58

DaRoot

Some say...

Start windows in de veilige modus (F8 voor het windows bootlogo verschijnt).
Doe dan dezelfde handelingen (die je zelf dus al had geprobeerd)

[ Voor 15% gewijzigd door DaRoot op 06-04-2005 18:04 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:36
mijn zusje heeft dit ook gehad, ook via msn enzo

echt een klote virus/worm idd... ik kon geen van die online virusscanners gebruiken omdat de schermen gewoon gelijk afsluiten, en een gewone virusscanner kreeg ik niet geinstalleerd, sloot ook af.

Systeemherstel enz ook nog geprobeerd, maar dat is ook uitgeschakeld. Bijna alles wat kan helpen kan je niet meer bij. Via veilige modus heb ik wel wat dingen kunnen aanpassen zodat systeemherstel t weer deed, maar dan kon ie vervolgens het herstelpunt niet terugzetten.

Uiteindelijk maar gewoon geformatteerd, kost minder tijd dan al dat gekloot ermee

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haal csnss.exe door de Jotti Scan. Download dan een virusscanner die deze worm detecteert en scan dan in veilige modus. Voor het scannen wel eerst updaten natuurlijk. :)
Pagina: 1