Yahoo: Nederlands wat vinden we ervan??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Sinds vandaag is de nederlandse pagina van de yahoo zoekmachine online gegaan, hiermee heeft google een geducte concurrent erbij gekregen omdat hiermee, Yahoo makkelijker te gebruiken is.

nl.search.yahoo.com alleen zoeken
nl.yahoo.com voor de rest.

Zoekbedrijf Yahoo gaat de lokale concurrentie met Google en Ilse aan en opent een Nederlande versie van de webzoeker.
Vanochtend lanceerde Yahoo op het domein nl.yahoo.com een lokale versie van zijn zoekmachine. De site maakt Nederlandse webpagina's doorzoekbaar met zelf ontwikkelde technologie.

Behalve webpagina's doorzoekt Yahoo Nederland ook 20 nieuwsbronnen en het assortiment van 600 webwinkels, via het aanbod van dochterbedrijf Kelkoo.

Wat vinden we ervan?

Firefox - Iphone

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb even een ego-search gedaan (op m'n eigen naam zoeken) en de resultaten bij Google zijn veel relevanter dan bij Yahoo. Zowel op wereldwijd niveau als op nederlands niveau. Mijn conclusie is dus dat Yahoo geen meerwaarde heeft.
Op het gebied van nieuwsbronnen/webwinkels weet ik het niet, ik gebruik die functies toch niet, ook niet bij Google.

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Niet om het een of het ander, maar ik vind dat je een zoekmachine pas kunt beoordelen na meerdere zoekopdrachten en al die extra's als nieuwszoeken/winkels zoeken en dergelijke gebruikt toch geen hond.

Maar: op de searchenginewatch (prestigieuze prijs voor beste zoekmachine) heeft Yahoo de eerste plek veroverd op google, dus op zijn minst mag je dan stellen dat het een goede zoekmachine is.
Of je hem dan naast google gebruikt of in plaats ervan is dan een ander punt

Outstanding Search Service
Winner: Yahoo
Second Place: Google
Honorable Mention: Ask Jeeves

hier is het artikel http://searchenginewatch....le.php/3494141#bestsearch

Firefox - Iphone