Toon posts:

[XP] Ongeldig station bij installeren programmas'*

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort heb ik mijn externe schijf niet meer in gebruik, waar oa mijn documenten op stonden op de partitie h:

Nu de schijf niet meer gebruikt word en de partitie dus verdwenen is krijg ik bij sommige installatie's (oa MSN Messenger) de melding Ongeldig station: h: en wordt de installatie dus afgebroken.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit weer kan veranderen zodatie niet meer naar H: gaat ?

Iemand een idee ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:07 ]

Verwijderd

dit gebeurt dus bij de installatie van een programma zoals MSN?
niet bij het opstarten van het programma?

Verwijderd

Topicstarter
nee bij de installatie wil ie dus op drive h: installeren maar die is er niet !!!

Acrobat reader 7 doet 't trouwens ook

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:23 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je kunt een driveletter toewijzen aan een willekeurige hardeschijf met de disk manager (start/run/compmgmt.msc /disk manager).

Een andere mogelijkheid is een netwerklocatie of directory te mounten (tools / map network drive).

Dat laatste kan ook commandline met subst: 'subst H: C:\blaat' koppelt driveletter h: aan de directory c:\blaat

Zo moet je er wel uitkomen :)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt 't werkt nu wel, maar nu heb ik weer een drive H: kan ik die ook weer verwijderen ?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

jawel, met subst [driveletter]: /d (delete)

enjoy :)

Localhost is where the heart is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk ook eens even in de registerkeys "ProgramFilesDir"en "CommonFilesDir". Als daar iets anders staat zou dat ook je probleem kunnen zijn :P Hoe heb je die redirects destijds aangemaakt? Met tweakxp? Dan kan je ze daar ook weer mee ongedaan maken.

Op GoT geven we in de topicstart ook altijd even aan wat we allemaal al geprobeerd hebben. Wat heb je al gezocht met de search, google en op bijvoorbeeld microsoft.com? Wat heb je gevonden? Wat lukte daar precies niet aan?

Ik pas even de topictitel aan, zodat het probleem iets duidelijker is.
[XP] ongeldig station > [XP] Ongeldig station bij installeren programmas*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ok nog ff een aanvulling dan hoe 't precies gegaan is:

Ik had dus een externe hd gekocht maar m'n laptop kon er niet echt mee overweg, waardoor ie steeds vastliep.

Op die externe disk had ik dus de map mijn documenten geplaatst, en de doelmap aangepast op de map mijn documenten op bureaublad.

Waar 't fout is gegaan is waarschijnlijk dat ik eerst die externe hd niet meer aangesloten had en later pas mijn documenten weer aangepast heb naar de locale hd in m'n laptop.

MSN verwijst dus blijkbaar naar mijn afbeeldingen en op 1 of andere manier bleef ie zoeken op h:\ die er dus niet meer was.

Ik heb nog ff gekeken en in ProgramFilesDir en CommonFilesDir staat geen verwijzing naar H:

Had al op Google gekeken, en ook hier in de search, maar daar kwam geen duidelijke oplossing uit (voor mij dan :| )

Maar MSN is in ieder geval nu wel weer geinstalleerd, waarvoor mijn dank _/-\o_

PS Ik heb ook in 't register alle verwijzingen met h:\ verwijderd, en waar H:\ verwijst naar my pictures de huidige plaats van my pictures ingevoerd en 't probleem is helemaal over nu

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 22:28 ]

Pagina: 1