[gezocht]e-commerce IS

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Na lang op google en got te hebben gezocht hier toch maar mijn vraag.

Ik ben benaderd om voor een collega bedrijf, een soort van webshop te ontwikkelen. Ok dat is geen probleem maar de volgende eisen wel.

Automatisch koppeling met backoffice: oftewel, alles moet automatisch gaan. Een bestellingen moet automatisch opgeslagen worden en zodra er betaald is (overschrijving) moet het systeem de order klaar zetten zodat deze verzonden kan worden. Maar het backoffice systeem moet dus bij de bank, bibit of andere de gegevens zelf ophalen en controleren. Natuurlijk moet er ook de nodige administratie bijgehouden worden.

Het gaat dus om nieuwe applicatie die moet bestaan uit: webshop, backoffice (boekhouding en koppeling met bank)

Ik was niet van plan om zelf een systeem te ontwikkelen maar een kant-en-klaar product te implementeren. Maar ik heb nog geen pakket kunnen vinden welke geheel aan mijn verwachtingen voldoet. Deze heb ik al bekeken:

accountview: te uitgebreid en nogal duur.

ohmega: Dit bedrijf komt niet professioneel over.

Mijn vraag aan jullie, of jullie nog meer van deze pakketten kennen welke voldoen aan mijn eisen.

De kosten zijn niet zo van belang zolang het niet de spuigaten uitloopt.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Leuke uitdaging. Je geeft aan dat je lang hebt gezocht; en toch maar 2 pakketten te hebben gevonden. Ik denk dat er wel meer op de markt is te vinden; je definities zijn echter wat vaag. Het controleren van betalingen is bijvoorbeeld volgens mij vrij basic. Wat gebruiken ze verder als backoffice pakket? Anders is het lastig uitzoeken of het ermee integreert natuurlijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad geef je veel te vage eisen, wees even duidelijker wat je nu precies wilt. Is er geen bestaande backoffice? (Hoe zit het met bijv. logistiek en de productencatalogus? ) Over wat voor organisatiegrootte en aantallen transacties praat je? Dus ook: wat is de spuigaten uitlopen, 5ke of 50ke? Ik kan best een dozijn pakketten noemen die ver boven dat tweede uitkomen maar wat zoek je? (Waar heb je trouwens op gezocht op Google als je alleen dat vond? ;) )
Daarnaast:
De kosten zijn niet zo van belang zolang het niet de spuigaten uitloopt.
en nogal duur
Huh? Dat rijmt niet echt met elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 07-04-2005 02:13 . Reden: producten ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kaiiestan
F_J_K schreef op donderdag 07 april 2005 @ 02:10:
Inderdaad geef je veel te vage eisen, wees even duidelijker wat je nu precies wilt. Is er geen bestaande backoffice? (Hoe zit het met bijv. logistiek en de productencatalogus? ) Over wat voor organisatiegrootte en aantallen transacties praat je? Dus ook: wat is de spuigaten uitlopen, 5ke of 50ke? Ik kan best een dozijn pakketten noemen die ver boven dat tweede uitkomen maar wat zoek je? (Waar heb je trouwens op gezocht op Google als je alleen dat vond? ;) )
Daarnaast:

[...]

[...]

Huh? Dat rijmt niet echt met elkaar.
Ik weet dat het niet op elkaar rijmt maar wat ik bedoel te zeggen is het wel wat mag kosten maar niet in de 10 duizende euro's.

Het eerst pakket wat ik heb genoemd kost ongeveer 4000 euro. Ik denk dat ik tot ongeveer 10 tot 15 duizend max kan gaan maar alleen als ik kan onderbouwen dat dit nodig is.

Nogmaals voor de duidelijkheid. Het gaat om een geheel nieuw product. Het bedrijf bestaat nog niet. Maar zal een dezer maanden uit de grond worden gestampt. Het moet dus een compleet pakket worden.

Verder nog even wat toelichting over de productie omvang: Het zal om slechts 2 producten gaan die verkocht zullen gaan worden. Maar er wordt verwacht dat er 100 tot 200 duizend producten per jaar verkocht zullen worden.

Daarom is er ook niet zo'n uitgebreid boekhoudpakket nodig zoals accountview (met e.v een webshop). In princiepe lijkt het eerste pakket te voldoen aan de wensen maar het komt zo onprofessioneel over. Heb ze namelijk gisteren ook al gebeld maar daar werd ik niet zoveel wijzer van. Ik zoek dus nog vergelijkings materiaal.

Met google kom ik meer terecht bij producten zoals accountview icm een webshop.

Zo voldoende duidelijkheid?

[ Voor 4% gewijzigd door kaiiestan op 07-04-2005 10:29 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
Misschien is het een idee om een pakket te zoeken dat voor een groot deel aan je eisen voldoet en dan verbouwen naar je specifieke situatie. Ik kan me voorstellen dat er wel een pakket is dat aan een deel van je eisen voldoet.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Webshop: zijn toch wel opensource projecten voor te vinden?
Backoffice: wat wil je hebben? voorraadbeheer, facturatie, boekhouding, btw administraite?

Ik zou voor twee losse pakketten gaan en een koppeling (im/export) tussen die twee neerleggen. Op die manier heb je ook je backoffice systeem niet aan internet hangen wat gewoon nog steeds een risico kan zijn.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• kaiiestan
Boss schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:24:
Webshop: zijn toch wel opensource projecten voor te vinden?
Backoffice: wat wil je hebben? voorraadbeheer, facturatie, boekhouding, btw administraite?
ja dat is wat we willen hebben. voorraad beheer is geen must, de rest wel

Maar ik zou het lieft een kant en klaar pakket hebben die alles al geregeld heeft. Zo heb je veel minder kans op problemen lijkt me

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 10:58
Snelstart icm de Snelstart Gateway. Dit is een boekhoudprogramma, opgebouwd uit modules, en middels de gateway te koppelen met bijvoorbeeld een webshop.

Ik heb ooit een korte introductie gevolgt daar, en het schijnt zo te zijn dat je inderdaad realtime orders kan verwerken in je backoffice, en tevens de voorraadadministratie kan koppelen. Voor minder dan € 1000,- voor alleen de backoffice ben je al klaar. De shop moet je zelf bouwen. Al hebben zij wel voor een aantal bekende shops reeds een implementatie klaar.

• kaiiestan
Sidekick schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:59:
Snelstart icm de Snelstart Gateway. Dit is een boekhoudprogramma, opgebouwd uit modules, en middels de gateway te koppelen met bijvoorbeeld een webshop.

Ik heb ooit een korte introductie gevolgt daar, en het schijnt zo te zijn dat je inderdaad realtime orders kan verwerken in je backoffice, en tevens de voorraadadministratie kan koppelen. Voor minder dan € 1000,- voor alleen de backoffice ben je al klaar. De shop moet je zelf bouwen. Al hebben zij wel voor een aantal bekende shops reeds een implementatie klaar.
Lijkt een goed product zoals je het beschrijft maar waarom kan ik die pagina op zondag niet bekijken. |:( |:(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
appetoe schreef op zondag 10 april 2005 @ 09:56:
[...]

Lijkt een goed product zoals je het beschrijft maar waarom kan ik die pagina op zondag niet bekijken. |:( |:(
Ze zijn gereformeerd daar. De gebroeders Baan waren dat ook (of iets dergelijks) maar die hadden gewoon overal ter wereld een server geplaatst, zodat het altijd wel ergens géén zondag was. Fiene streken noemen ze dat.

Wij draaien op de zaak Snelstart tot tevredenheid van de gebruikers. Ik ga proberen uit te zoeken hoe je dmv die gateway er een webshop aan kunt koppelen want dat wil mijn werkgever graag. Als ik wat verder ben laat ik hier wat weten.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
smvs schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:55:
[...]

Ze zijn gereformeerd daar. De gebroeders Baan waren dat ook (of iets dergelijks) maar die hadden gewoon overal ter wereld een server geplaatst, zodat het altijd wel ergens géén zondag was. Fiene streken noemen ze dat.

Wij draaien op de zaak Snelstart tot tevredenheid van de gebruikers. Ik ga proberen uit te zoeken hoe je dmv die gateway er een webshop aan kunt koppelen want dat wil mijn werkgever graag. Als ik wat verder ben laat ik hier wat weten.
Werkt dat pakket dan op zondag ook niet?! O-)

• kaiiestan
smvs schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:55:
[...]

Zou fijn zijn als je daar iets over kan vertellen ja. Ik hoop snel iets te horen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
appetoe schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:01:
[...]

Zou fijn zijn als je daar iets over kan vertellen ja. Ik hoop snel iets te horen
Ik ben alleen nog maar informatie aan het vragen bij een aantal partijen. Als ik concreet iets verder gekomen ben post ik vanzelf wel weer.
Pagina: 1