Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Let goed op de warmte. zet eventueel een ventilatortje der op en zoek eens de topics door.. staat zat over overclocken.
Gewoon hoger zetten, temp in de gaten houden en kijken of ie goed beeld blijft houden.
mijne blijft goed op 200/200 hoger nog niet geprobeert.
Gewoon hoger zetten, temp in de gaten houden en kijken of ie goed beeld blijft houden.
mijne blijft goed op 200/200 hoger nog niet geprobeert.
Gewoon in kleine stapjes omhoog klokken. Bijna alle MX kaarten komen toch in ieder geval wel tot 200/200. Je moet wel een hele beroerde hebben om dat niet te halen. Daarboven kunnen er artifacts gaan optreden. Dit zijn kleine vervormingen in het beeld. Het is niet zo dat je videokaart onmiddelijk kaduuk is als je hem te hoog zet. Ze kunnen vastlopen in spellen, of de al genoemde artifacts gaan vertonen. Dat zijn de symptomen dat je iets te ver bent gegaan. Gewoon een stapje terug doen tot ie weer stabiel is. Je GPU wordt uiteraard wel een stuk warmer, waardoor de levensduur iets zal afnemen. Als dat de zelfde invloed heeft al bij een processor (dat weet ik niet) dan hebben we het over een halvering van de levensduur of zo. Bij processoren moet je dan denken aan 5 jaar i.p.v. 10 jaar.
Je mem is het belangrijkste om over te klokken. Hier moet je gewoon een dag mee gaan experimenteren. Als je kan kiezen tussen core/mem 200/200 of 195/205 dan moet je absoluut de laatste nemen. Heeft meer effect.
Je mem is het belangrijkste om over te klokken. Hier moet je gewoon een dag mee gaan experimenteren. Als je kan kiezen tussen core/mem 200/200 of 195/205 dan moet je absoluut de laatste nemen. Heeft meer effect.
De meeste GF2MX-en hebben 6 ns RAM aan boord, en vaak wil dat wel goed werken tot de 200 Mhz ofzo. Meestal kun je ook nog wel hoger, maar dan heb je grotere kans op lelijke vertekeningen enzo.
De core wil nog wel wat hoger: als je er een ventilatortje op zet (van bv een 486 koeler), dan kannie vaak wel op 210 Mhz, en hoger.
Overklokken van het geheugen heeft veeeeeel meer gevolgen dan overklokken van de core trouwens. Hoe ver het kan hangt af van de kaart, en zelfs dat kan nog exemplarisch verschillen.
Als ik jou was zou ik eerst de geheugensnelheid opkrikken in stapjes van 5 Mhz ofzo. Dan steeds een paar keer 3DMark laten lopen, dan weer een stapje verder. Dit doe je tot je bij de 200 Mhz bent, dan ga je door in stapjes van 1 Mhz. Als je op een gegeven moment lelijke strepen op het beeld ziet, ben je te ver gegaan. Een stapje terug, dus.
Daarna dus hetzelfde recept voor de core, als op een gegeven moment de boel vastloopt weer een stukje terug zetten. En zo kom je na een avondje tweaken op de maximale snelheid uit. Ik heb zelf een Hercules GF2MX gehad en die kon maximaal 221/227. Da's wel asociaal hoog, en het beeld zag er niet uit, maar hij deed wel....... Normaal werkte ik dan op 215/220, dat was het compromis tussen snelheid en beeldkwaliteit.
De core wil nog wel wat hoger: als je er een ventilatortje op zet (van bv een 486 koeler), dan kannie vaak wel op 210 Mhz, en hoger.
Overklokken van het geheugen heeft veeeeeel meer gevolgen dan overklokken van de core trouwens. Hoe ver het kan hangt af van de kaart, en zelfs dat kan nog exemplarisch verschillen.
Als ik jou was zou ik eerst de geheugensnelheid opkrikken in stapjes van 5 Mhz ofzo. Dan steeds een paar keer 3DMark laten lopen, dan weer een stapje verder. Dit doe je tot je bij de 200 Mhz bent, dan ga je door in stapjes van 1 Mhz. Als je op een gegeven moment lelijke strepen op het beeld ziet, ben je te ver gegaan. Een stapje terug, dus.
Daarna dus hetzelfde recept voor de core, als op een gegeven moment de boel vastloopt weer een stukje terug zetten. En zo kom je na een avondje tweaken op de maximale snelheid uit. Ik heb zelf een Hercules GF2MX gehad en die kon maximaal 221/227. Da's wel asociaal hoog, en het beeld zag er niet uit, maar hij deed wel....... Normaal werkte ik dan op 215/220, dat was het compromis tussen snelheid en beeldkwaliteit.
sigloos
Verwijderd
de mijne (ASUS) loopt prima op 220/220
gewoon een socket 370 fan/hs erop, en de originele heatsink verzaagt tot ram sinks
alleen in windows wil het start menu wel es vervormen..... maar dat kan me eigenlijk weinig schelen.....
gewoon een socket 370 fan/hs erop, en de originele heatsink verzaagt tot ram sinks
alleen in windows wil het start menu wel es vervormen..... maar dat kan me eigenlijk weinig schelen.....
hmm... wanneer ik m'n memory op 190 heb krijg ik vage stepen en loopt ie daarna helemaal vast... ook wanneer ik de gpu boven de 205 heb gaat ie vaag doen... en er zit al een fannetje op, dus dat kan al niet meer...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Dan zit je dus op de fysieke grens van je videokaart. Is misschien niet zo hoog als de andere kaarten, maar de grens het kan per merk verschillen en soms zelf per exemplaar.
sigloos
Ik denk dat ik het al weet
Je hebt die Voodoo2 er aan hangen he!?
Haal hem er eens af, volgens mij trekt die voodoo het niet.
Haal hem er eens af, volgens mij trekt die voodoo het niet.
Pagina: 1