Memory vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• IkWeetHetNiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 21:48
Hallo allemaal,

Het probleem is als volgt, zoeken in google ed leverde mij niets op, leverancier kon me deze info ook niet geven.

Ben in het bezit van een asrock mobo K7S8X met AMD XP3000/333Mhz. Product Specificatie geeft aan: maximaal te plaatsen geheugenPC2700/DDR333: 2GB of PC3200/DDR400: 1GB. De FSB van de processor is 333Mhz, als ik nu PC3200 (DDR400) geheugen plaats, hoeveel wordt dan het maximaal te plaatsen geheugen? Moet ik me houden aan de opgegeven hoeveelheid van 1GB, ondanks dat deze niet op 400 Mhz draait of geldt in dit geval 2GB omdat de FSB van de processor 333Mhz is??????????

Heeeeeeelp 8)7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het loopt gelijk met je FSB (als het goed is), dus goed beschouwd is het dan PC2700/DDR333. Je kan dus gewoon 2GB kwijt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Lijkt me logisch, je zegt het zelf: 1giga pc3200 of 2 giga pc2700. maar aangezien de FSB slechts op 333 Mhz draait is het niet nodig om pc3200 ram te kopen aangezien je de extra snelheid toch niet kan benutten. Als je overclocked ben je dan weer beter af met het 3200 geheugen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de FAQ van dit subforum door onder het geheugen-gedeelte:
PMG FAQ » Geheugen
Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden mixen?

En as last but not as least: de handleiding van je moederbord bevat ook essentiële info.

Voortaan naast Googlen ook eens de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum raadplegen ;) Wat je in dit geval overduidelijk niet hebt gedaan. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT. Dicht.

Dit topic is gesloten.