Toon posts:

Problemen Linksys WAP 11 & BEFW11S4 V.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje problemen met het bereik van mijn netwerk; hier even alles uitgelegd, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn internetaansluiting zit op het moment op zolder, hier staat ook een Linksys Wireless Acces point + Router (BEFW11S4 V.2 Etherfast Wireless Acces Point + Cable/DSL Router with 4 Port Switch) Op zolder staat ook een computer die op port 1 van de router is aangesloten d.m.v. een ethernet kabel.

Op de eerste verdieping staat een laptop, wireless aangesloten op het netwerk, het bereik van het netwerk is hier nog redelijk goed, maar vertoont soms slechte momenten. Verbindingssterkte schommelt dus per dag tussen Low (1/5) en Very good (4/5).

Op de begane grond staat ook een PC, deze heeft meestal een bereik van 2 blokjes, soms valt dit ook weg, maar meestal nog net genoeg om normaal te kunnen internetten.

De bedoeling is nu dat het bereik versterkt wordt, en dat ik ten tweede een PS2 op het internet kan aansluiten, op dezelfde kamer als de laptop.
Omdat er geen range expanders zijn voor wireless B, heb ik 2 WAP11's gekocht. Waarvan ik er een dacht te kunnen gebruiken als repeater en de ander als ontvanger voor de PS2. Maargoed, het bleek dus dat een WAP11 alleen een signaal van een andere WAP11 kan versterken. Dus eentje boven aangesloten op port 2 van de Router, maar de tweede WAP11 weet er geen verbinding mee te maken.

Het volgende moet er dus gebeuren: Range van netwerk vergroten, PS2 aansluiten op eerste verdieping. Hardware die ik nu beschikbaar heb is een BEFW11S4 V.2 en 2x WAP11.

Ik heb al van alles geprobeerd, en krijg wel de eerste WAP11 aan de praat, Link = actief en Act knippert ook zo nu en dan, maar met het knipperen van de lampjes is dan ook alle activiteit beschreven. De tweede WAP11 doet helemaal niets, alleen power brandt natuurlijk :P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb echt geen idee hoe het nu verder moet :'(

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee? 8)7