Simpel Overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-02 18:21
Weet iemand of er ergens een software programmatje is waarmee je gewoon je cpu sneller kunt zetten zonder dat je vaag in de bios moet gaan zitten doen??? (Heb een p4 2,54 met 1024 mb hyperx geheugen dus met van die heatsinks dus die moeten het wel aan kunnen).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Wat jij nodig hebt is een Pentium 1 met een turbo knop op de AT kast :+

(best wel een goeie trouwens, waarom is dat er niet meer?)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ramsinks zorgen vaak voor slechtere koeling, maak je daar dus geen illusies over. En overclocken vanuit het BIOS verschilt maar weinig van Windows tooltjes zoals Soft FSB en Speedfan.
proller schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:58:
Wat jij nodig hebt is een Pentium 1 met een turbo knop op de AT kast :+

(best wel een goeie trouwens, waarom is dat er niet meer?)
Programma's gebruikten vroeger de CPU als timer, een loopje van 1000 iteraties kon je zo een leuke wachttijd opleveren. Maar bij snellere processoren gaat dat loopje natuurlijk sneller en krijg je dus programma's (voornamelijk spelletjes) die te snel gaan. Tegenwoordig is dat geen probleem meer aangezien elk OS wel de mogelijkheid bied aan programma's om zelfs vertragingen van een miliseconde in te lassen.

[ Voor 65% gewijzigd door AtleX op 06-04-2005 15:04 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nuttige reply: al gezocht?

Posten op tweakers.net vereist wel een beetje moeite. Je moet niet alleen kunnen typen, je moet ook google kunnen gebruiken :)

Gouden tip: gebruik de GoT search!

offtopic:
Ik krijg hier ongetwijfeld de nobelprijs voor :p

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• sdk1985
Heb op zolder nog zon pentium met turbo knop staan :) . Maar goed reden is dat ik eens wat screens uit de faq van het C!T forum heb gevolgd maar ik in mijn bios niks kon vinden wat ik kon aanpassen :? alleen het type cpu maar lijkt me niet echt goed om net te doen alsof een p4 2,54 en 2,66 is... Heb bovendien de faq hier ook gelezen maar stond weinig info bij over wat je nu precies moet doen.

(bovendien zoeken op het woord overclocken in het overclocken forum levert zo´n beetje elke post op 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2005 15:06 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor moederbord heb precies en welke BIOS zit erin? Dan kan je zoeken of die programma's het ondersteunen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Clockgen, en Speedfan ondersteunt ook veel verschillende moederborden.

[ Voor 33% gewijzigd door AtleX op 06-04-2005 15:07 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• sdk1985
AtleX schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:05:
Wat voor moederbord heb precies en welke BIOS zit erin? Dan kan je zoeken of die programma's het ondersteunen.
Abit BE7 biosversie :? nooit wat aangedaan zal proberen te kijken als ie opstart (komt nogal snel voorbij :P )
kijk anders op mijn specs ding van tweakers.
http://specs.tweak.to/8831
wel paar dingetjes anders (geheugen gewoon 333 ipv 370 want 370 was niet meer te leveren) zal het aanpassen als ik mijn paswoord kan vinden :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zie de laatste post van AtleX (De enige serieuze in dit topic geloof ik ) en kijk ook eens in de FAQ die boven dit subforum staat :) Hier kan je al genoeg informatie vinden. Anders kan je ook nog zoeken naar softwarematig overklokken of software overklokken of clockgen of speedfan...

Je ziet, mogelijkheden genoeg :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.