[XP SP2] Hangen in XP-logo, pas na veilige modus bur.blad

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Beste mensen,

Ik heb niet vaak hulp nodig, maar nu zou ik het wel heel fijn vinden als iemand iets zou weten dat helpt. Sinds een paar dagen lukt normaal opstarten niet meer, pas na een start in veilige modus en dan een normale start kom ik op het bureaublad. Erg vaag want qua software is er niks veranderd tov daarvoor, dus geen andere drivers, prog. etc :)

Ik heb gezocht dat vooropgesteld maar heeft iemand een idee wat het betekent als hij in het logo met dat streepje alsmaar blijft hangen. Het streepje gaat maar door dus, als ik niet reset wel minutenlang 8)7 Als ik niks doet reset hij zichzelf uiteindelijk. Zou de voeding (zalman 400-apf het slecht meer trekken bijv?)?

Hier de rest van de specs:

MSI-K8N Neo2+ Athlon 64 3000+ @2300 mhz
Corsair ddr 400 xms-XL @260mhz
XFX 6800 Le vid.kaart.
Systeemschijf is een Raptor 74gb
Vraag gerust indien iemand nog meer wil weten maar dit leek me wel de basis :)

Nogmaals voor de duidelijkheid misschien: dit draaide altijd soepel en heeft dus ineens bovenstaande kuur gekregen :'(

Ik ben nu online met mn laptop en waardeer elke reactie enorm ;)

[ Voor 6% gewijzigd door objectief2 op 06-04-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

MSI-K8N Neo2+ Athlon 64 3000+ @2300 mhz
Corsair ddr 400 xms-XL @260mhz
XFX 6800 Le vid.kaart.
En wat als je je systeem terugklokt? In Bios kiezen voor safe / default settings?

En wat heb je de laatste tijd geiinstalleerd, heb je foutmeldingen in je eventviewer :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Het terugklokken van de videokaart is reeds gebeurd. Ook de rest heb ik op de standaardwaarden gezet en hij doet het nog steeds. Net even de HD getest, de raptor dus: geen fouten gevonden.

Hoe kom ik bij die foutmeldingen in de eventviewer, ctrl-alt-del neem ik aan en dan? :) Het vage is dat alles gewoon draaide en ik zelfs niks had geinstalleerd. Ik meen me te herinneren dat ik zelfs gewoon aan het gamen ben geweest. PC uit en toen kreeg ik het. Totaal nul-komma-nul foutmeldingen. Ik ga nog eens de videokaart-driver proberen te verwijderen, wie weet :) Verwijderen van de vid.kaartdriver heeft ook niet geholpen 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door objectief2 op 06-04-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hoe kom ik bij die foutmeldingen in de eventviewer
Start >> Settings >> Control Panel >> Administrative tools >> eventviewer

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik meld het zo hier ff wat er staat, thnx :) Ik ben erachter dat het de eventlogservice moet zijn. Maar wat bedoel je met start-settings want die optie heb ik niet. Bedoel je configuratiescherm>

[ Voor 64% gewijzigd door objectief2 op 06-04-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

objectief2 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:33:
Ik meld het zo hier ff wat er staat, thnx :) Ik ben erachter dat het de eventlogservice moet zijn. Maar wat bedoel je met start-settings want die optie heb ik niet. Bedoel je configuratiescherm>
Jep. Werk hier met de Engelse versie van Windows XP. (Ik vergeet die NL meuk zodra ik thuis ben na werk :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 06-04-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon start -> run (uitvoeren) -> eventvwr.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:43:
Of gewoon start -> run (uitvoeren) -> eventvwr.exe :)
eventvwr.msc bedoel je :+

offtopic:
die exe werkt ook ;)
weer wat geleerd

[ Voor 21% gewijzigd door aReaRe op 06-04-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Thnx mod, het is gelukt. Ik heb drie lokale logboeken:

-Toepassing
-Beveiliging
-Systeem

In de kolom toepassing zie ik vooral waarschuwingen. Beveiliging staat vooral Controleren op geslaagd

En voor systeem staan regelmatig bij Bron: DCOM een rood kruis en FOUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

objectief2 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:46:
Thnx mod, het is gelukt. Ik heb drie lokale logboeken:

-Toepassing
-Beveiliging
-Systeem

In de kolom toepassing zie ik vooral waarschuwingen. Beveiliging staat vooral Controleren op geslaagd

En voor systeem staan regelmatig bij Bron: DCOM een rood kruis en FOUT
Daan zie je ook error id's (nummeriek getal)

Daar kan je opzoeken op www.technet.com of www.eventid.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nou, ff een update. Het gaat om de codes 4 en 21 in combinatie met WRTime32 (bron). Eerlijk gezegd word ik er niet veel wijzer van :) Omdat ik tot dusver geen aanleiding heb te denken dat het hardware is moet het software zijn. Als ik nu boot duurt het vijf minuten voor mn bureablad laadt, met de nodige foutmeldingen dat wel. Vaag genoeg wilde ik een ghost-image terugzetten van 28 maart jl maar ook dat lukte me niet, foutmelding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens even goed naar al die foutmeldingen en loop ze na. Die meldingen zijn essentieël en heel vaak via www.eventid.net te herleiden. Er zijn ook vaak veel oplossingen voor. De vage info die je nu geeft kunnen we in ieder geval niets mee, vandaar dat ik het topic ga sluiten.

Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door, en open aan de hand van de daarin genoemde richtlijnen een nieuw topic waarin zeker vermeld moet zijn wat de precieze errors en details zijn. Wat je daar al over hebt kunnen vinden en wat daaraan ook niet lukte, vergezeld van de daarmee gepaard gaande foutmeldingen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.