[Azureus 2.2.0.2] Sluit automatisch steeds af*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNL
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb inds kort een probleem met het bittorrent programma Azureus (versie 2.2.0.2) samen met de nieuwste java versie.. het programma sluit namelijk uit zichzelf om de zoveel tijd af ! weet iemand hier een verklaring voor?

alvast bedankt groetjes D

(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Staat er ook niks bruikbaars in de log?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• DNL
dit is een van de logs:

[1:17:55] DEBUG::Wed Apr 06 01:17:55 CEST 2005::org.gudy.azureus2.core3.peer.impl.transport.PEPeerTransportProtocol$StateTransfering::process::1123:
[1:17:55] 85.160.76.50:2985 [Azureus 2.2.0.2] : sent too-large incoming message size: 84148224
[1:17:55] PEPeerTransportProtocol::processRead::1222,PEPeerControlImpl$PeerUpdater::runSupport::305,AEThread::run::45
[1:22:22] DEBUG::Wed Apr 06 01:22:22 CEST 2005::org.gudy.azureus2.core3.peer.impl.transport.PEPeerTransportProtocol$StateTransfering::process::1123:
[1:22:22] 85.160.76.50:3075 [Azureus 2.2.0.2] : sent too-large incoming message size: 84148224
[1:22:22] PEPeerTransportProtocol::processRead::1222,PEPeerControlImpl$PeerUpdater::runSupport::305,AEThread::run::45
[1:30:11] DEBUG::Wed Apr 06 01:30:11 CEST 2005::org.gudy.azureus2.core3.peer.impl.transport.PEPeerTransportProtocol$StateTransfering::process::1123:
[1:30:11] 85.160.76.50:3361 [Azureus 2.2.0.2] : sent too-large incoming message size: 84148224
[1:30:11] PEPeerTransportProtocol::processRead::1222,PEPeerControlImpl$PeerUpdater::runSupport::305,AEThread::run::45
[3:07:18] DEBUG::Wed Apr 06 03:07:18 CEST 2005::org.gudy.azureus2.core3.peer.impl.transport.PEPeerTransportProtocol$StateTransfering::process::1123:
[3:07:18] 85.160.76.50:3516 [Azureus 2.2.0.2] : sent too-large incoming message size: 328704
[3:07:18] PEPeerTransportProtocol::processRead::1222,PEPeerControlImpl$PeerUpdater::runSupport::305,AEThread::run::45
[8:00:26] DEBUG::Wed Apr 06 07:59:59 CEST 2005::com.aelitis.azureus.core.peermanager.UploadEntityController::cancelPeerConnection::77:
[8:00:26] upload_entity == null
[8:00:26] UploadManager::cancelStandardPeerConnection::199,PEPeerTransportProtocol::closeAll::371,PEPeerTransportProtocol$StateTransfering::process::1103,PEPeerTransportProtocol::processRead::1222,PEPeerControlImpl$PeerUpdater::runSupport::305,AEThread::run::45

(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Foutmeldingen? Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen? Hier op GoT verwachten we iets meer eigen inzet dan je nu toont. Lees hierover Software Algemeen - Beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens na.

Verder haal ik even de vraagtekens en :S smilie uit je titel, die zien we daar liever niet, en is op GoT niet aanwezig. Waar heb je al gezocht, gevonden en geprobeerd? Support op azureus.sourceforge.net? [google=azureus sluit steeds af]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DNL
heb inderdaad al op google gekeken en op de sourceforge forums en heb gezien dat meer mensen het probleem hebben alleen nog geen oplossing ervoor gevonden . Heb dus al aardig rondgekeken alvorens ik hier iets heb gepost .. mijn excuses voor de smileys enz maar hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen . !

edit: en heb natuurlijk ook al java EN azureus opnieuw geinstalleerd en volledige spyware/adware en virus scan gedaan. Ben hopelijk zo wat duidelijker 8)

edit 2: snap best dat er nogal wat vragen komen van mensen die denken er makkelijker vanaf te komen maar vind het op zn zachts gezegd vervelend dat daar in mijn geval automatisch door de moderator van word uitgegaan... :(

alvast bedankt en groetjes

D

[ Voor 44% gewijzigd door DNL op 06-04-2005 14:55 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

*ahum* "alvast bedankt en groetjes" is volgens mij ook niet helemaal volgens de regels .... (Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren)

Heb je ook gechecked of de uninstall ook echt alles uit
"C:/Documents and Setting/<username>/Application Data/Azureus"
heeft gewist?

Edit: Heb je ook een oudere versie van Azureus geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Apie! op 06-04-2005 15:16 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• DNL
Bedankt voor je antwoord maar wat is er *%#$#%^&&^% :( nou weer mis met mensen alvast bedanken en groeten ???? Ik weet het niet hoor maar zoals ik ben opgevoed is dat zo netjes als het in het nederlands mogelijk is !! word hier echt een beetje ziek van hoor.. Anywayz als er nog mensen zijn die een normaal antwoord op een normale vraag kunnen of willen geven dan hoor ik het graag .

mzls, doei , groetjes, bye en de ballen (zelf uitkiezen wat volgens de "netiquette" gezegd mag worden :9 )

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
reiplrecordz schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:37:
Bedankt voor je antwoord maar wat is er *%#$#%^&&^% :( nou weer mis met mensen alvast bedanken en groeten ???? Ik weet het niet hoor maar zoals ik ben opgevoed is dat zo netjes als het in het nederlands mogelijk is !! word hier echt een beetje ziek van hoor.. Anywayz als er nog mensen zijn die een normaal antwoord op een normale vraag kunnen of willen geven dan hoor ik het graag .

mzls, doei , groetjes, bye en de ballen (zelf uitkiezen wat volgens de "netiquette" gezegd mag worden :9 )
Groeten doen we elkaar altijd op dit forum. Als je een gesprek met iemand voert zeg je meestal ook niet na iedere zin je naam en groeten :) In Algemene gedragsregels (Netiquette) wordt hier verder op in gegaan.

Ik heb de opmerking over eigen inzet gemaakt omdat uit je topicstart niet blijkt wat je allemaal hebt geprobeerd, hetgeen hier op GoT een vereiste is :)

Mijn spoorwegfotografie

• DNL
ok no problem ! baalde alleen ff dat ik ineens zoveel commentaar kreeg terwijl ik in de veronderstelling was dat ik gewoon beleefd was ! maar zal voor de zekerheid alles nogeens doorlezen om misverstanden in de toekomst te voorkomen !

back on topic.: heb inderdaad alle files ook de logs enz verwijder en daarna azureus opnieuw geinstalleerd ..

Verwijderd

reiplrecordz schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:04:
ok no problem ! baalde alleen ff dat ik ineens zoveel commentaar kreeg terwijl ik in de veronderstelling was dat ik gewoon beleefd was ! maar zal voor de zekerheid alles nogeens doorlezen om misverstanden in de toekomst te voorkomen !

back on topic.: heb inderdaad alle files ook de logs enz verwijder en daarna azureus opnieuw geinstalleerd ..
Ik ben nu al een tijdje een soort van analyst geweest :P (ik weet ik ben een beetje laat) maar dit probleem komt niet alleen voor bij Azureus, ook bij BitComet b.v en ik heb zo'n vermoeden dat er zéker meerdere zijn!

Dit zijn volgens mij GEEN oorzaken hiervan:

Een router (want zonder router zelfde problemen)
Een specifieke virusscanner (bij elke virusscanner doet ie zo namelijk)
Een specifiek moederbord (onzin volgens mij)

Dit zijn volgens mij WEL oorzaken hiervan:

Je ISP zelf!
XP Service pack 2

Wel is me opgevallen, dat als je b.v BitComet opstart en NIET download, hij opeens wel aanblijft :S en bij mij deed ie het trouwens 2 dagen goed en daarna niet meer, steeds afsluiten enz :) dit had ik draaien: mcafee virusscanner, service pack II, toshiba A80-115 laptop, wanadoo cable, wireless router (linksys) ik begin dit ook een beetje vervelend te vinden, en ik wil na maanden eindelijk een oplossing hiervoor, want ik ben nog geen prog/update tegengekomen die dit verhelpt!
(misschien dat we, de mensen die de zelfde problemen hebben, hier uit kunnen komen)

Ook zou er iets zijn met dit DLL bestandje:

NTDLL.DLL

Dat dit vaak in de logboeken voorkomt, bij dit soort problemen.
Sorry heb geen tijd om meer te tikken, moet namelijk naar werk, ik zal deze tread in de gaten houden.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Java gebruik je dan?

Mijn spoorwegfotografie

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Misschien mag ik dit topic kicken omdat ik hetzelfde probleem heb? Maar dan met versie 2.3.0.6 (nieuwste) en de nieuwste Java update. Azureus sluit spontaan zonder melding af, soms al heel snel en soms pas na uren.

Ik heb 3 topics gevonden hier op GOT, namelijk:
[Azureus] Sluit spontaan af
[Azureus] Client sluit zomaar, zonder foutmelding
[Azureus 2.2.0.2] Sluit automatisch steeds af

Geen van deze threads leverde een bevredigend antwoord op. Ik heb het 'cashen' uitgezet: geen resultaat. Ik heb de nieuwste Java en Azureus install gedaan: geen resultaat. Zoeken op Google levert niet veel op. In de log staat wel vaak het woord 'Daemon' vermeld, dus ik probeer het nu even met Daemon-Tools uit. Geen idee of dat er iets mee van doen heeft.

Het enige dat ik nog kan bedenken is om Azureus eerst compleet te verwijderen en daarna een frisse install. Ik heb nu namelijk de nieuwe geinstalleerd zonder de oude te verwijderen. Maar ik ben bang dat ik m'n openstaande downloads verlies als ik Azureus uninstall? Bovendien heb ik niet de indruk dat dit het probleem zal oplossen. Ik heb werkelijk geen idee wat dit veroorzaakt. Iemand wel een idee?

Verwijderd

Sorry dak zo laat reageer, maar was helaas druk de afgelopen tijd, maar goed on-topic, dit probleem is denk ik ernstiger dan dat het lijkt, waarom denk je dan? Nou om de volgende redenen:

1) niet alleen torrent progs geven problemen!! Ook b.v:

DC++ (p2p)
newsleecher (met nieuwsgroepen)
(azureus en andere torrentprogs dan bitcomet)

2) het is zó opvallend dat b.v dc++ op mn laptop (XP SP2) TEGELIJK uitvalt als mn azureus b.v op mn pc (XP SP2)

3) zonder router: same problem, 2 verschillende routers: same problem.

Wat is het dan volgens mij denken jullie??

JE ISP!! Alleen heeft wanadoo helaas problemen met de klantenservicelijn momenteel en kan ik ze niet goed bereiken, maar welke ISP`s hebben jullie??

hopelijk komen we er hier UITEINDELIJK samen uit :*)

• Syntagma
Ik heb het alleen met Azureus, verder niet..

Verwijderd

Syntagma schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 22:42:
Ik heb het alleen met Azureus, verder niet..
Tsja blijkbaar gaat het bij mij en bij vele anderen nóg verder helaas :'(
En gebruik je wel progs als: newsleecher, b.v??

En zegt de naam:

NTDLL.DLL

je iets? En wat is je ISP??

• Syntagma
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:33:
[...]

Tsja blijkbaar gaat het bij mij en bij vele anderen nóg verder helaas :'(
En gebruik je wel progs als: newsleecher, b.v??

En zegt de naam:

NTDLL.DLL

je iets? En wat is je ISP??
Ik gebruik verder niets.
En NTDLL.DLL..... die ken ik ja ;)
Zie mijn post in het BitTorrent topic

Mijn ISP is Versatel (voorheen Zonnet). Nimmer last mee gehad.

Verwijderd

Nog een ding wat me was opgevallen :) heb vannacht mn pc aan laten staan (met een draadloze linksys router) en hij bleef aanstaan met newsleecher. Het lijkt er wel op, dat ie in de nachten wél aan blijft staan (newsleecher, bitcomet?) maar overdag niet, is me wel vaker opgevallen :/
...
maar m`n laptop weer niet, lijkt er wel op dat het tóch niet de ISP is :'(
Dit is écht frusterend, maar ik draai meestal m`n laptop en pc tegelijk, meeste kans op slagen.

Maar er moeten toch wel meer mensen zijn met dit probleem, of niet?? Hoe meer mensen meehelpen, des te eerder we dit probleem hebben verholpen uiteindelijk.

EDIT: voor alle duidelijkheid, m`n laptop was er vannacht niet ingeslaagd om newsleecher te kunnen draaien, en welk programma is goed om alles zo`n beetje in de gaten te houden? Dan kan ik misschien zien, wanneer hij steeds uitvalt, drwatson??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 09:26 ]

Verwijderd

En ja hoor, beetje gesurft, beetje gebrand, en dat was het al, en ópeens valt mn newsleecher ook op m`n pc uit :)
hééél toevallig B)

Verwijderd

Ik denk dat het de ISP is, want volgens wanadoo hebben ze hier, waar ik woon, in Den-Haag dus problemen met de connecties, maar om dit te bevestigen zal ik: windows XP SP1(!) installeren, ZONDER FIREWALLS en ZONDER VIRUSSCANNERS, ben héél benieuwd of ik dan zelfde problemen krijg, jullie horen wel van me tegen die tijd, maar wat is eigenlijk een goede en gebruiksvriendelijke diagnose prog??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:48:
Ik denk dat het de ISP is, want volgens wanadoo hebben ze hier, waar ik woon, in Den-Haag dus problemen met de connecties, maar om dit te bevestigen zal ik: windows XP SP1(!) installeren, ZONDER FIREWALLS en ZONDER VIRUSSCANNERS, ben héél benieuwd of ik dan zelfde problemen krijg, jullie horen wel van me tegen die tijd, maar wat is eigenlijk een goede en gebruiksvriendelijke diagnose prog??
VERDOMME :( Én Ja hoor, ook op m`n CLEAN windows xp SP1(!!) draait newsleecher bij mij niet langer dan 20 uur. En nu sluit ie om de minuut of 10 af, NU weet ik het zeker, het ligt aan die wanadoo van me, ik zal ze zo gelijk bellen })

Just 4 the record:
IK HAD GEEN VIRUSSCANNER geïnstalleerd, en helemaal windows opnieuw geïnstalleerd en de HD geformatteerd!! Alleen m`n router met een firewall had ik meedraaien, (draadloos) zal het daaraan liggen?? Maar had het een keer ook zónder router geprobeerd, maar wel met m`n oude windows en toen had ik ook dit soort problemen, ik zal ze eerst ff bellen, kunnen a.u.b meerdere mensen reageren met deze problemen of suggesties??
bedankt.

EDIT:

Wanadoo gebeld en volgens hen helemaal geen problemen :( klinkt ook vaag hoor, want als newsleecher afsluit (of bitcomet) kan ik wél gewoon internetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 19:37 ]

• Syntagma
Nog niemand met een idee of oplossing?

Azareus crasht nog steeds naar de desktop.. op verschillende momenten en volkomen onvoorspelbaar. Daarna moet ie de downloads weer controleren en dat duurt erg lang. Nee, zo kan ik er niet veel mee. Maar ik zou weleens willen weten wat dit nu veroorzaakt.

Google helpt niet echt veel, al hebben wel veel mensen dit probleem.

• Syntagma
Ik geloof de oplossing te hebben.

Ik heb in Norton antivirus de scan van active programs uitgezet en Azureus 'excluded' ergens bij de opties. Daarnaast heb ik in Azureus zelf de 'verspreide database' functie uitgezet (was ergens een tip op internet). Nu draai ik Azureus alweer een paar dagen achter elkaar zonder dat het crasht.

Ik gok dat het met Norton te maken had.

Verwijderd

Syntagma schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:35:
Ik geloof de oplossing te hebben.

Ik heb in Norton antivirus de scan van active programs uitgezet en Azureus 'excluded' ergens bij de opties. Daarnaast heb ik in Azureus zelf de 'verspreide database' functie uitgezet (was ergens een tip op internet). Nu draai ik Azureus alweer een paar dagen achter elkaar zonder dat het crasht.

Ik gok dat het met Norton te maken had.
Tsja ik had op m`n laptop HELEMAAL nix geïnstalleerd (na een complete XP reïnstall), alleen maar newsleecher en draaien maar, ook een crash, zelfde probleem als azureus hoor.
(dus geen antivirus progs ofzo)
Heb jij geen problemen met andere proggies (newsleecher/bitcomet)??

Wel moet ik erbij vertellen dat ik nu op m`n pc norton heb draaien, zal het zelfde doen als jij, ff kijken of dat werkt, en inmiddels bitdefender op m`n laptop geïnstalleerd. Ben ook van plan, om ff een weekje windows 2000 te installeren op een 8 GB hd, en in m`n pc te knallen, ben benieuwd of dat werkt.

Jullie horen nog zéker van me, dit probleem moet gewoon ééns verholpen worden, graag wil ik dat meer mensen met die probleem hier komen met hun problemen.
:)

Verwijderd

Twee mogelijke tips:
  • SP2 voor Windows XP bevat 'functionaliteit' die het aantal simultane verbindings-pogingen limiteert tot 10/seconde. De zoekterm tcpip.sys helpt je hier verder. En hier alvast de oplossing. Ik heb eerder gehoord over problemen met P2P programma's die meer dan 10 nieuwe verbindingen/seconde nodig schenen te hebben, maar weet niet zeker of dit de oplossing is voor jullie stabiliteitsproblemen...
  • Een programma wat je download programma in de gaten kan houden en het bij een crash opnieuw opstart, zoals Watchdog-O-Matic, al heb ik met Watchdog geen ervaring en is het shareware (Iemand een ander voorstel?)
In ieder geval succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 04:20:
Twee mogelijke tips:
  • SP2 voor Windows XP bevat 'functionaliteit' die het aantal simultane verbindings-pogingen limiteert tot 10/seconde. De zoekterm tcpip.sys helpt je hier verder. En hier alvast de oplossing. Ik heb eerder gehoord over problemen met P2P programma's die meer dan 10 nieuwe verbindingen/seconde nodig schenen te hebben, maar weet niet zeker of dit de oplossing is voor jullie stabiliteitsproblemen...
  • Een programma wat je download programma in de gaten kan houden en het bij een crash opnieuw opstart, zoals Watchdog-O-Matic, al heb ik met Watchdog geen ervaring en is het shareware (Iemand een ander voorstel?)
In ieder geval succes!
Bedankt voor je tips, maar ik had op m'n laptop win. XP geïnstalleerd SP1(!!) en voorderest niks, alleen maar newsleecher en hij sloot dat ook af :) zelfde probleem als azureus/bitcomet/dc++ of wat dan ook, vannacht heb ik weer een test gedaan. Deze namelijk:

1) Heb m'n laptop (toshiba A80-115) ff dicht bij m'n modem gehouden, misschien dat het daaraan ligt?? En ff bedraad gekoppeld, niet eens een meter draad :9
2) Daarna ff Usenet Explorer gedownload en geïnstalleerd, ik had daarna ff voor de zekerheid Bitcomet en Newsleecher HELEMAAL gedeletet van m'n computer en m'n bitdefender uit (heb nu inmiddels al wat software, MAAR nog steeds SP1(!!)
3) Voeding erin, in bed gaan en draaien maar

Maar helaas zelfs Usenet Explorer kon de ochtend niet halen en heeft gefaald :|
Ik zal ss ff kijken met watchdog, iemand anders??

EDIT:
Hehe, blijkbaar wil geen énkele software je écht helpen als je niet betaald, omdat ik die watchdog niet heb geregged, crasht ie Usenet Explorer om de tien sec. zelf om me te durfen vertellen dat ik 'm moet reggen anders restart ie 'm maar 12 keer, mooi niet dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 10:38 ]

Verwijderd

Ik ben van plan om het volgende te gaan doen, dit moet waterdicht zijn en daarom vraag ik jullie bij deze ff mee te denken:

1) Pak een schone Seagate 8GB HD en installeer er windows 98/2000 op (welke moet ik nemen, beter 98 hé? 2000 is immers de voorganger van XP)

2) Restart ff m`n modem en sluit m`n pc DIRECT erop aan, zonder router of wat dan ook

3) Installeer Newsleecher en ga alles ff instellen en probeer wat files te downen (ALLES op die seagate, als enige HD in m`n pc)

4) Draait ie langer dan: 48 uur, is de test geslaagd en zijn we wat verder, draait is korter dan: 48 uur, dan is het ernstig, natuurlijk kan ie wel ss uitvallen, maar dan niet om de minuut na een restart!!

Wat vinden jullie ervan? Moet er nog iets ``cleaner`` te werk worden gegaan??

Welke windows hebben jullie eigenlijk? Of misschien wel linux :9 ?
help.

Verwijderd

ZO :9 stap 1. is geklaard, ik heb gekozen voor windows2000, anders werkt dc++ er niet op en wat andere dingen, hehe.

Heb nu nog niks geïnstalleerd, zal zometeen dc++ en newsleecher proberen, wel moet ik erbij vertellen dat ik nu in het netwerk hang hiero en dus niet DIRECT aan m`n moden vastzit. Zal later ook wel ff zonder proberen, ik heb momenteel alleen maar wat drivers (voor m`n ati) geïnstalleerd en SP4 geïnstalleerd voor windows2000 en nog wat windows updates, dus wat vinden jullie ervan? Graag nog suggesties/tips/opmerkingen etc.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Uitgevallen :( wat had ik geïnstalleerd:

*dc++

*NETLIMITER!!! Ligt het denken jullie daaraan?? Maar vorige keer had ik het niet geïnstalleerd zo uit m`n hoofd en ook dit probleem, maar goed, ik zal hem nu deïnstalleren en jullie krijgen dan zo dadelijk of morgen van me te horen of dc++ wel aan blijft staan, en dan dus ook, hoop ik azureus, newsleecher enz
(voor de goede orde, netlimiter bleef wel aan staan!)

*SP4 voor m`n CLEAN win.2000 en nog wat andere windows updates

dat was het :D en ik draaide het internet met ene:
WRT54GS LinkSYS router (BEDRAAD)

Wat ik nu ga doen is het volgende:

1) Zal de modem ff resetten en m`n PC direct aan m`n modem koppelen, bedraad
2) Netlimiter deïnstalleren
3) DC++ opstarten, trouwens de: 0.674 versie en naar bed gaan en kijken of ie de ochtend haalt :D en zal dit later ook dan doen met b.v newsleecher

Maar stel nou, dc++ valt morgen WEER uit :( wat kan het dan in godsnaam zijn?? M`n modem? M`n pc? (beetje vaag als het op een andere pc en laptop ook zo is)
jullie horen nog wel van me 8)

EDIT:
Ochtend niet gered, wat nu? :|

EDIT:
Naar m`n ISP gebeld om 11.30 hij kon mij vertellen, dat m`n kabeltje nu ERG :9 onder druk zit doordat ik m`n dc++ aan had staan, en hij zei dat het misschien daar wel ss aan kon liggen, dat ze crashen, dus ik heb hem nu ff met 100K (en de helft van de UP is nu ook naar beneden gelimiteerd) naar beneden gelimiteerd, jullie horen `t wel, en reacties zijn welkom :) P.S Met m`n signaal was er nix mis mee trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 11:36 ]

Verwijderd

Oók met een netlimiter 100K/30K de zelfde problemen, maar mensen wat kán het dán zijn? En willen mensen die deze problemen ook hebben, ook zoveel mogelijk doen om dit probleem te verhelpen? Of het nou met azureus is of met ABC.

Verwijderd

Ik heb voor m'n toshiba laptop 256 MB RAM geheugen bijgekocht (merk infineon) en 'm bij m'n originele 512 MB RAM (merk samsung) geheugen geprikt, volgens sommigen wordt de crash namelijk door het geheugen veroorzaakt, nu zou ik het bewijs moeten zijn of dit wel of niet klopt, alhoewel een samsung geheugen natuurlijk niet nix is! Maar goed jullie horen nog wel van me, graag nog andere ervaringen/suggesties enz. En kent iemand een goede programma, die alle progs of specifieke in de gaten houd en je kan vertellen wrm de crash word veroorzaakt??

Klinkt simpel maar ja ;)

EDIT:
Zou de oplossing dan tóch in linux zitten :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 13:56 ]

Verwijderd

Lijkt wel of ik de enige ben die dit topic leest :) :)
Maar back to business heb nu ff op een andere lege 80 GB SUSE 10.0 staan, met heel wat gekloot bnr2 opgekregen, werkt wel prima, zuigt veel geheugen maja. Hij zit nu weer met fullspeed te downen, draait AL 15 minuutjes ;) Ben benieuwd of deze wel gewoon de 48 uur haalt, dan zeg ik windows wel ff gedag voor een tijdje.

OFFTOPIC/ Het vreemde is dat ik er een nieuwe HD in heb gepropt, nog een 80 GB, maar die partitie zie ik niet in linux, die programma; genaamd partities, ziet hem wel staan, maar ik kan er nix mee, dus in ``deze computer`` voor linux zie ik hem weer niet staan en kan ik er ook nix opzetten, iemand een idee? \OFFTOPIC

Verwijderd

Hey!

Sorry dat ik pas zo laat reageer. Ik heb dit probeem zelf ook al lang! Ben wel benieuwd of je de boel nu stabiel hebt?

Ikzelf dacht in eerste instantie dat het aan mijn netwerkkaart lag. Bij mij crasht limewire, azureus DC++ (veel minder dan rest) en internet explorer en mozilla. Eigenlijk alles wat een beetje vastsoenlijk bandbreedte vreet zeg maar. Nadat ik zuchtend en steunend een tijd met dit probleem geleefd heb heb ik maar eens een neiuwe netwerkkaart erin geschroefd. Dit helaas zonder succes.

Heb nu net vandaag mijn hele pc geformateerd maar ik had beter eerst dit forum kunnen checken, je raadt het al, helpt niks!

Als ik dit forum zo lees denk ik ook dat het probleem is SP2 zit. Die post over het bestand tcpip.sys in SP2 lijkt mij inderdaad het probleem. Limewire sluit meteen af zodra het rap gaat. Azureus en DC++ houden het langer uit. Die blijven dan onder de 10 nieuwe verbindingen/seconde grens die dat bestand bewaakt.

Ik hoop dat iemand er snel iets op verzind!

gegroet

Verwijderd

Hmmm

Ik kom weer terug op mijn laatste uitspraak. Heb eerst een windows update voor "het probleem met tcpip.sys." geinstalleerd maar dat hielp niks. Ik heb daarna met een patch de "10 nieuwe verbindingen per seconde" omhoog gegooid naar 50. Ook dat mocht niet baten. Ik weet het nu echt niet meer... Azureus houdt het wel een uurtje uit maar bij limewire is het snel bekeken. Het valt me op dat het eigenlijk altijd gebeurd als een bestand op 97% zit. Pof... weg limewire! En wanneer ik Limewire dan opnieuw opstart gaat ie vrolijk ergens bij de 80% verder downloaden! Euh!

need help!

Groeten

• Syntagma
Bij mij hielp het om het aantal toegestane verbindingen per torrent omlaag te doen in Azureus, plus dat ik een andere virusscanner ben gaan gebruiken, want Norton liep ook te klooien.

Verwijderd

Oke dat zal ik eens proberen. Azureus staat nu te draaien, so far so good.

Ik gebruik overigens McAfee zonder problemen.

Verwijderd

ik heb ook de problemen die hier worden beschreven.
Rare is alleen heel vaak dat wanneer ik me bedenk: hej hoe zit het met mijn downloads, en ik ga met mijn muis ricting rechts beneden datie afsluit vlak voordat mijn muis bij het icoontje is aangekomen.

Dat is toch raar? :?

Verwijderd

Tsja bij mij ligt het nog ingewikkelder in elkaar, OOK met linux heb ik b.v problemen ZONDER iets te installeren en OOK met windows SP1 en windows 2000 :)
...
Dit is een hardware probleem, dat kan ik jullie nu wel garanderen, maar het rare daarvan is dat ik 3 pc's heb waar dit probleem draait, OOK op m'n toshiba laptop, en dan hebben we het niet eens over m'n 2 andere PB computers!

DC++ Grabit, Newleecher noem maar op :(
Ik wil dit probleem nu ook wel opgelost hebben, en als we elkaars problemen vergelijken en iemand meedoet die er écht verstand van heeft, zouden we in principe achter het probleem moeten komen!

Aan de internet bekabeling ligt het sowieso niet, misschien ons modem?? Heb een zwarte motorola modem, die je krijgt van wanadoo b.v

Vroeger had ik trouwens dit probleem niet! Gebruikte voornamelijk DC++ iets van 0.5xx

EDIT:
Als de programma's NIET downloaden kunnen ze dagen/weken achterelkaar aanstaan en nog iets:
Programma's die ervoor zorgen dat een gecrashte programma's opstarten, crashen zelf door b.v grabit :) Dan heb ik het over: AutoRestart en: Watchdog-O-Matic (die start na een tijdje grabit ofzo niet eens meer opnieuw op!)

Iemand alternatieven hiervoor??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 10:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:32:
ik heb ook de problemen die hier worden beschreven.
Rare is alleen heel vaak dat wanneer ik me bedenk: hej hoe zit het met mijn downloads, en ik ga met mijn muis ricting rechts beneden datie afsluit vlak voordat mijn muis bij het icoontje is aangekomen.

Dat is toch raar? :?
Grappig dat je dit aankaart trouwens :) ik heb meestal als b.v grabit UREN heeft gedraaid, en ik ff naar de wc ga ofzo, en dat ik terug kom dat grabit opeens is uitgevallen, moet er nu eigenlijk steeds vaker om lachen, maar nog steeds geen oplossing helaas, ga denk ik maar een nieuwe pc aanschaffen ofzo, downloadvriendelijk :D

Iemand nog met dit soort problemen?? Alles is welkom!
:9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:47:
[...]

Grappig dat je dit aankaart trouwens :) ik heb meestal als b.v grabit UREN heeft gedraaid, en ik ff naar de wc ga ofzo, en dat ik terug kom dat grabit opeens is uitgevallen, moet er nu eigenlijk steeds vaker om lachen, maar nog steeds geen oplossing helaas, ga denk ik maar een nieuwe pc aanschaffen ofzo, downloadvriendelijk :D

Iemand nog met dit soort problemen?? Alles is welkom!
het is mij dus nu een paar keer overkomen dat op het moment dat ik d8, hej draait azureus nog?? datie precies op dat moment afsloot :S toch te raar...

Het overkomt mij trouwens alleen wanneer ik heb rechtronderin heb draaien, gewoon gemionimaliseerd in de taakbalk geeft het probleem niet.

Verwijderd

Tsja ik geloof nu écht dat het m`n modem is, aan m`n 3 machines kan het niet liggen, geen router draaien, ik ga binnenkort ff met m`n laptop bij iemand anders downen, en kijken of ie dan uitvalt :) andere verbinding andere modem. Ben écht reuze benieuwd!!

Verwijderd

Wou deze thread ff kicken ;) misschien dat er nog iemand is met een goede oplossing. Binnenkort heb ik trouwens adsl2+ naast m`n kabelverbinding, nieuwe modem, nieuwe lijnen enz ben héél benieuwd of ik dan nog steeds dit probleem heb :|

P.S Kan een modem ervoor zorgen dat programma`s CRASHEN die downloaden?? Want als ik NIETS download heb ik dit probleem niet

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem 8)7 . maar.. misschien een oplossing!

http://sourceforge.net/tr...roup_id=84122&atid=575154

in deze link staat dat het aan java ligt! heb nu de betreffende versie van java gedownload en afwachten maar!!!

zodra het werkt laat ik het weten :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon even de nieuwste downloaden, 2.4.0.2. 2.2.0.2 is antiek zo onderhand ;)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

het ligt niet aan java! heb de versie (zie hierboven) gedraaid maar helpt ook nixx! Heb dit probleem vaker gehad maar heb toen windows opnieuw geinstalleerd! Dit werkte echter wel, tot 2 wkn terug :( Heb er toch een half jaar goed mee kunnen werken! Gebruiken jullie hitmanpro? Klinkt misschien raar maar heb het idee dat die misschien iets aanpakt wat ie beter met rust kan laten!

greettzzz

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:38:
Wou deze thread ff kicken ;) misschien dat er nog iemand is met een goede oplossing. Binnenkort heb ik trouwens adsl2+ naast m`n kabelverbinding, nieuwe modem, nieuwe lijnen enz ben héél benieuwd of ik dan nog steeds dit probleem heb :|

P.S Kan een modem ervoor zorgen dat programma`s CRASHEN die downloaden?? Want als ik NIETS download heb ik dit probleem niet
dit probleem had ik ook, maar na m`n verhuizing niet meer! Misschien dat het toch daaraan heeft gelegen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 12:45 ]

Verwijderd

Ik zit ook al enkele weken met dit probleem. Heb net als iedereen hier de bekende oplossingen doorlopen maar niks helpt! Ik heb ook idd het idee dat het aan de verbinding ligt (heb @home). Ik heb namelijk een verse XP installatie achter de rug en het probleem blijft terugkomen, echt om gek van te worden. Het valt me wel op dat hoe meer bestanden ik download hoe sneller azureus er de brei aan geeft. Maar het aantal verbinding per seconde verhogen helpt dan weer totaal niet. Het is een erg vreemd probleem... |:(

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:16:
Ik zit ook al enkele weken met dit probleem. Heb net als iedereen hier de bekende oplossingen doorlopen maar niks helpt! Ik heb ook idd het idee dat het aan de verbinding ligt (heb @home). Ik heb namelijk een verse XP installatie achter de rug en het probleem blijft terugkomen, echt om gek van te worden. Het valt me wel op dat hoe meer bestanden ik download hoe sneller azureus er de brei aan geeft. Maar het aantal verbinding per seconde verhogen helpt dan weer totaal niet. Het is een erg vreemd probleem... |:(
een topic kick van 3 maanden geleden :/

ik heb dit probleem opgelost door in de processen van taak beheer Azureus.exe en Jusched.exe preoriteit op Realtime te zetten. nu crashen ze nooit.

Coding 4 Fun!

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd maar helaas is dit niet de oplossing, dus zet het maar weer terug naar originele instellingen. Blijkbaar bestaat er geen oplossing voor dit probleem :'(

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Heel irritant, ik heb hier sinds vandaag opeens ook last van... Hiervoor geen last van gehad, maar vandaag opeens wel...

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Wat bij mij in eerste instantie heeft gewerkt trouwens, was om alle logfiles te wissen (uit mijn documenten en uit de instalatie folder) toen startte hij opeens wel normaal op....
Pagina: 1