Toon posts:

Overgangsfimpjes tussen je menus maken in Adobe Encore 1.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een dvd menu gemaakt in Encore. Het menu bestaat uit een filmpje van een 3d huiskamer. Nu wil ik als je ergens op klikt bijvoorbeeld op een boek dat er dan een overgangsfilmpje komt naar het submenu. In dit geval een zoom in op het boek. (dit filmpje heb ik al gemaakt in 3d)
Mijn vraag is of het mogelijk is om zo'n tussenfilmpje te maken tussen je menu en je submenu.
En zo ja hoe doe je dat in Encore?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Jup, dat kan in Encore.

Je kan in encore een filmpje als achtergrond van een menu maken (bij je menu properties het filmpje aan het video vakje linken'. Vervolgens kan je kiezen dat en vanaf waar je het filmpje laat loopen.
Je maakt dus het hoofdmenu die linkt naar 'submenu'.
In het menu 'Submenu' voeg je nu dat filmpje toe met die zoom. Dat inzoomen gebeurd bijv. in de eerste 5 seconden van het filmpje, daarna is het beeld gewoon stil. Je kan dan het filmpje laten lopen van de 5e seconde tot het eind.

Zodra je in het hoofdmenu op submenu klikt, ga je naar het submenu, waar het filmpje begin te spelen. Zodra de eerste 5 seconde voorbij zijn (het deel waar je de inzoom ziet) loopt hij van het eind steeds terug naar de positie waar de 'zoom' al is geweest.

Hoe dit precies werkt staat trouwens redelijk uitgebreid beschreven in de help functie van Encore....

Verwijderd

Topicstarter
Thanx man ik ga het nu proberen!
Ik kan het overigens niet in de help vinden vandaar deze post..