Toon posts:

IP Adres verdwijnt regelmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Luitjes,

Ik zit met een volgend probleem en misschien dat iemand me kan helpen,

Ik heb een klein netwerkje, waar een aantal pc's staan..ik heb ze allemaal een statisch IP adres gegeven, namelijk 192.168.1.X hierdoor kunnnen ze met elkaar communiceren en werkt alles perfect wat moet werken..

Alleen het probleem is dus, dat af en toe gewoon het IP adres spontaan veranderd in een 169.X.X.X adres en de pc's mekaar dus niet meer zien :S

Ik gebruik op alle pc's Windows XP en exact dezelfde installatie op elke PC. Daarnaast heb ik een SIS-900 Ethernet kaartje op elke PC onboard zitten.. Misschien dat het met de kaart te maken heeft?

hopelijk heeft iemand de oplossing,

Groetjes!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

misschien is het handig om die SIS ethernet kaart uit te schakelen in de bios :?
althans jij denkt dat het daaraan ligt ;)

wat tatata dus zegt, denk ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2005 14:44 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm resulteert dan dat ik dus 4 nieuwe netwerkkaarten moet kopen :S

en weet dus niet of het daar aan ligt, maar zat hier een beetje op GoT te zoeken en zag wel dat een aantal mensen problemen hadden met de SIS kaart(geen vergelijkbare..maar toch)

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Ik denk dat outerspace denkt dat jij een netwerkaart erin hebt naast de onboardkaart.

edit:
Speel eens met de "auto negotiation" stand.

[ Voor 25% gewijzigd door tatata op 06-04-2005 14:35 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

dat hij een 169.xxx toewijzing krijgt duidt op een cross-cable/brakke netwerkkabel/afgeknipte kabel in de poort. Nu lijkt het me niet het geval maar msischien is er ergens een brakke kabel in je netwerk(backbone) welke deze troubles veroorzaakt.

geeft de event log nog iets zinnigs terug?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Hmmm klinkt heel wazig.. Aangezien jij je adressen zoals je aangeeft statisch hebt ingesteld zou het IP adres niet 'moeten' kunnen wijzigen.. Lijkt erop dat je OS de de instellingen kwijtraakt en dan een dhcp-call doet en dus geen dhcp-server vindt.

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:32:
dat hij een 169.xxx toewijzing krijgt duidt op een cross-cable/brakke netwerkkabel/afgeknipte kabel in de poort. Nu lijkt het me niet het geval maar msischien is er ergens een brakke kabel in je netwerk(backbone) welke deze troubles veroorzaakt.

geeft de event log nog iets zinnigs terug?
De eventlog geeft deze melding terug:

gebeurtenis ID: NetBT nummer 4307

En heb zitten zoeken op Microsoft Technet, http://www.microsoft.com/...tem&LCID=1033&ProdVer=5.0

en dit is niet echt voor mij van toepassing..
Pagina: 1