Ik wil voor een ander software pakket wxPython de GNOME software development tools alsnog installeren.
Dus DVD erin, Applications/System Settings/Add remove applications
En dan hoor je toch netjes, hetzelfde als tijdens de installatie de packages te kunnen selecteren.
Dus ik selecteer die GNOME development tools.
Krijg ik de volgende error:
Packages Not Found
The following packages could not be found on your system. Installation cannot continue until they are installed.
En dan klaagt ie over:
unlocatable package required by
glib2 ('gimp', '2.2.4', '0.fc3.3')
gtk2 ('gimp', '2.2.4', '0.fc3.3')
Maar die packages zijn wel geinstalleerd volgens de systemlogs als ik daar bij de rpms kijk:
glib2-2.4.8-1.fc3.i386.rpm
gtk2-2.4.14-3.fc3.i386.rpm
zijn deze dus geinstalleerd.
Ik heb het idee dat het komt doordat deze packages na installatie geupdate zijn, en dat de files die ik wil installeren hiervan gebruik maken, maar horen bij een oudere versie. BV de gtk2-devel die ik wil installeren is: gtk2-devel-2.4.13-9.i386.rpm
Hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen, want de oude rpm van gtk2 installeren levert nogal wat dependancies op...
Dus DVD erin, Applications/System Settings/Add remove applications
En dan hoor je toch netjes, hetzelfde als tijdens de installatie de packages te kunnen selecteren.
Dus ik selecteer die GNOME development tools.
Krijg ik de volgende error:
Packages Not Found
The following packages could not be found on your system. Installation cannot continue until they are installed.
En dan klaagt ie over:
unlocatable package required by
glib2 ('gimp', '2.2.4', '0.fc3.3')
gtk2 ('gimp', '2.2.4', '0.fc3.3')
Maar die packages zijn wel geinstalleerd volgens de systemlogs als ik daar bij de rpms kijk:
glib2-2.4.8-1.fc3.i386.rpm
gtk2-2.4.14-3.fc3.i386.rpm
zijn deze dus geinstalleerd.
Ik heb het idee dat het komt doordat deze packages na installatie geupdate zijn, en dat de files die ik wil installeren hiervan gebruik maken, maar horen bij een oudere versie. BV de gtk2-devel die ik wil installeren is: gtk2-devel-2.4.13-9.i386.rpm
Hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen, want de oude rpm van gtk2 installeren levert nogal wat dependancies op...
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars