Bluetooth hoofdtelefoons

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Sinds mijn headset voor mijn PC kapot is gegaan (Sennheiser PC130), ben ik opzoek naar een nieuwe headset. Echter, die draad irriteert me! Infrarood is geen optie ivm afstand, heb een Bluetooth adapter voor 100m, dus als ik daarvoor een headset zou kunnen kopen, dan zou het zeer mooi uitkomen! Echter... ze zijn zeer zeldzaam, en ik heb er een paar op het oog, maar kan niet vinden of ze ergens in Nederland(/omgeving) te koop zijn. Mijn vraag luidt dus of andere mensen ervaring hebben met Bluetooth headphones, of weten waar deze te koop zijn.

Hier nog even mijn eisen:

- Draadloos! (niet ala SonyEricsson's MP3 Bluetooth speler met draad naar Bluetooth ontvanger)
- Microfoon geintegreerd (mja... of dit mogelijk is :S)

Ik heb al een aantal kandidaten opgesomd;

Bluetake i-PHONO BT420EX | Foto | Specificaties
Creative CB2530 | Foto | Specificaties
Partner BS-6010 | Foto | Specificaties

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hier is met de search genoeg over te vinden, van de afgelopen 3 weken kan ik me zo 2 topics hierover herinneren. Ik zal kijken of ik ze kan vinden.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

http://www.lidl.nl/nl/ind...p.Bluetooth_hoofdtelefoon

let op dat je verhaal over Bluetooth over 100m niet altijd opgaat, dit moet zowel ondersteund worden door verzender alsook door de ontvanger (de headphone dus).

Overigens zie ik niet echt in wat dit met I&T te maken heeft, ik denk dat AV beter is. Krijg je er gelijk een titelfixje bij :)

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topictitel: Bluetooth hoofdtelefoons
...ben ik opzoek naar een nieuwe headset.
...of andere mensen ervaring hebben met Bluetooth headphones...
...- Microfoon geintegreerd...
Wil je nou een headset of een headphone? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Wokkels op 06-04-2005 13:23 ]

Permanent wintericon!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Wokkels schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:22:Wil je nou een headset of een headphone? :?
Topictitel is gewijzigd, dus headphone ja :)

Heb even die links doorgespit, maar niet veel over bluetooth headphones met microfoons. Bijna elke keer zie ik die Bluetake headphone voorbijvliegen, maar is er ook iets anders, of is dit echt het enige? :S

En ja.. stereo ja... maar dat lijkt me logisch.

Overigens is die 100m niet zo gigantisch interessant, +/- 15m moet genoeg zijn.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Je kan eventueel natuurlijk gewoon een draadloze koptelefoon kopen en dan een losse microfoon. Die microfoon zet je gewoon op je bureau en je hebt geen last van draad meer.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

SgtStrider schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:32:
[...]

Topictitel is gewijzigd, dus headphone ja :)

Heb even die links doorgespit, maar niet veel over bluetooth headphones met microfoons. Bijna elke keer zie ik die Bluetake headphone voorbijvliegen, maar is er ook iets anders, of is dit echt het enige? :S

En ja.. stereo ja... maar dat lijkt me logisch.

Overigens is die 100m niet zo gigantisch interessant, +/- 15m moet genoeg zijn.
Euhm....een headphone met microfoon is toch gewoon een headset? of ben ik nou gek? :D

ok, niet een oortje voor een telefoon ofzo natuurlijk, maar met draad heten die dingen volgens mij ook gewoon headsets, waarom dan BT-modellen niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkels op 06-04-2005 16:12 ]

Permanent wintericon!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 11:02
Ik zoek idd. precies zoiets,
Heb ik geen last van draden en ben ik vrijer omdat ik door mijn hele kamer kan lopen tijdens een conversatie. (soms ben je wat anders aan het doen of moet je wat opzoeken of wil je gewoon ff vanuit bed kletsen...)

Maar ik zie soms van die blutooth dingen voor mobiele telefoons, deze zijn altijd mono maar werken deze wel allemaal op een computer?

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ik heb inmiddels gemaild met iCombi, een ander bedrijf wat niet in mn lijstje stond, echter, hun product (AH10) bestaat nog niet :P Maar dit is dus wel wat ik zoek!!!!

Check de site

Dit is btw wat ik terugkreeg van hun per mail (snel!!):
Dear Roel,

Thanks for showing interest to our product.

Unfortunately, our product isn't available at this point at the market but

i will send release information to you when our product is available in your area.

If you have more questions, please do not hesitate to ask us.

Best regards,

Pil choi.

Verwijderd

Is de bandbreedte van Bluetooth niet veel te karig om hier muziek mee te luisteren?

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Als Creative een headphone ervoor maakt, lijkt het me wel... echter weinig bedrijven die er EN oordoppen EN microfoon instoppen (helaas) :(

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ik kick maar even mijn eigen topic, omdat ik vandaag dit tegenkwam:

Motorola HT820

Er staat: "Verwacht: 2e kwartaal 2005". Echter, heb ik hier nog niks van gehoord tot op heden. Iemand meer info? :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Helaas, BT is erg cool maar de bandbreedte is niet geschikt voor stereo geluidsoverdracht. Er zijn enkele die het toch doen door het geluid om te zetten naar mp3 en de headset heeft dan wat geheugen... maarja dan heb je dus kwaliteitsverlies.

BT 2.0 die ALLAAAAANG uit had moeten komen... kan wel probleemloos stereo aan...
echt raar van die btgroep dat ze niet allang 2.0 producten hebben... volgens mij komen UWB en Wireless-USB nog eerder.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Even een subtiel kickje aan mijn oud topicje O+

Motorola heeft nu een mooi Stereo Bluetooth headphone: klik

Iemand al ervaring met dit beestje?

Bij http://www.expansys.nl/forum.asp?code=124523 zie ik wel het 1 en ander, zit nu toch sterk te denken om hem aan te schaffen :) Ook mooi voor Skype/Teamspeak/Ventrilo.

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
of anders de verwwachtte jabra bt620s, die doet dit alles ook geloof ik. maar hoe zit het met geluidskwaliteit van deze dingen?

Verwijderd

HP heeft ook zoiets in hun assortiment, nog beetje goedkoper ook http://www.pdashop.nl/product/12500

• Mad_Cow
de link werkte niet, maar als ik de hp headset op zoek op pdashop, dan staat daar dat die alleen werkt met hp pda's, en dat je er geen gesprekken mee kan voeren. (geen microfoon). dus das wel een groot nadeel.

hoe kom ik erachter welke versie van bluetooth mijn usb-BT-stick ondersteund. (als ik de manual kwijt ben, en geen idee heb wat voor merk het is. kan je het ergens inde software instellingen zien?)

[ Voor 34% gewijzigd door Mad_Cow op 21-01-2006 12:34 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je de Bluetooth Software hebt geinstalleerd, kun je naar de configuratie gaan, en dan de tab Hardware. Daar staat bij mij bij HCI-versie en LMP-versie "Bluetooth HCI/LMP 2.0".

Overigens denk ik dat de HP Bluetooth Headset wel zal werken met andere PDA's, maar zeker weten doe ik het niet. Maar hij heeft inderdaad geen microfoon.

[ Voor 32% gewijzigd door Tsunami op 21-01-2006 13:00 ]

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

http://www.theregister.co.../review_plantronics_590a/
Plantronics Pulsar 590A
Kijk daar eens naar? Een stereo bluetooth setje, koptelefoon met mic (headsetje dus), een bluetooth-zendertje met 3,5mm adapter om je favoriete bluetooth-loos apparaat nuttig te maken en een laadstation voor de headphones. Lijkt me ook dat je ipv met die adapter gewoon de set met je phone kan pairen.
Pretty nifty...

[ Voor 4% gewijzigd door krisis1 op 21-01-2006 20:56 . Reden: (productnaam erbij gezet, wel zo handig) ]

• Mad_Cow
Hmm ja, in de review staat wel dat de geluidskwaliteit acceptabel is. Ik ben benieuwd hoe het bij de andere headsets is.
En ik denk eerlijk gezegd niet dat het ding zonder dat 3.5mm aansluit dingetje te gebruiken is. ik krijg het idee dat je dat aan moet sluiten om altijd het geluid door te krijgen, en daarnaast kun je m pairen met een telefoon en als headset gebruiken.

en als laatste: ik vind dat plantronics ding lelijk, maar das een kwestie van smaak.

ik hoop dat deze dingen een beetje betaalbaar worden want... pfoe ₤100, das wel erg veel

Verwijderd

Volgens mij heb je dat 3.5 mm dingetje helemaal niet nodig omdat hij ook beschikt over het A2DP (Advanced Audio Distribution Profile). Waardoor je dat dingetje helemaal nog niet nodig hebt. Alleen het aantal apparaten dat beschikt over A2DP is nogal beperkt. Verder vind ik hem heel erg duur 160 euro incl verzendkosten via headsetwinkel.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 18:10 ]

Verwijderd

Ik ben geinsteresseerd in de Motorola HT820, maar ik kan er nog maar weinig reacties over vinden op het internet. Is er toevallig al een GoT'er die hem heeft?

Ik zou hem in combi met een Samsung D600 gaan gebruiken.

Op: http://www.expansys.nl/fo...asp?code=124523&thread=37 is er een klein topicje te vinden waar ik uit begrijp dat het geen stereo sound is. Wat opzich wel jammer zou zijn.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:35
We hebben inmiddels al dit topic: Bluetooth Stereo (A2DP) topic

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

zie reply's boven :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.