[2003] Waarschuwing wachtwoord verloopt

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
ik zit met het volgende probleem:
zit hier in een domein met met 15 gebruikers met ieder een eigen werkstation. Via Policy's is op de server ingesteld dat het wachtwoord iedere 30 dagen gewijzigd moet worden. Dit werkt verder prima. Echter, 2 weken voordat deze 30 dagen voorbij krijgen de gebruikers bij het inloggen steeds meldingen dat hun wachtwoord bijna verlopen is. Deze 2 weken wil ik korter zetten na 1 week. Dus pas 7 dagen voordat het wachtwoord verloopt krijgen gebruikers een waarschuwing en de mogeljikheid het wachtwoord te wijzigen.

Alleen ik krijg dit niet voor elkaar.

Heb het volgende gedaan:
- register verandering op de server( http://www.winguides.com/registry/display.php/209/ )
- policy's doorzocht op een optie om dit in te stellen
- google / GoT search

Wie weet hoe ik dit moet aan pakken?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://techrepublic.com.com/5100-6268_11-5519795.html

specifiek:
BFilmFan posted, "In a Windows 2000 or 2003 domain, this is contained in the GPO setting: Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options\Interactive Logon: Prompt user to change password before expiration. The setting should be the number of days before the password expires in which you want the user to be warned. In the event the policy is not set by a GPO in the domain, it may be found on the local system's GPO."

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:59
ik denk dat het register gedeelte enkel en alleen geld voor de PC's.

De group policy herschrijft het register na een group policy het register met de GP waardes

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit had je dus makkelijk zelf kunnen vinden door je even in de gpo settings te verdiepen. We verwachten van je dat je zelf voordat je een topic opent uitgebreid onderzoek doet naar de mogelijke oplossingen, zoals in dit geval een policysetting.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters