[JavaScript] copy iframa 2 layer na scroll pos. verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Het is nogal moeilijk uit te leggen in 1 regel, vandaar de mooie topic titel :)

Maar ik heb dus een site die volledig uit layers is opgebouwd. In de "template" van deze site is ook een verborgen iframe opgenomen. Druk je nu op een link in het menu dan wordt een content pagina geladen in het iframe. Vervolgens wordt de inhoud van de iframe gekopieerd naar de content layer. Is de inhoud groter dan in de layer past, dan komer er automatisch scrollbalken (overflow: auto;)

Dat werk allemaal perfect. het probleem is nu alleen:
ik heb meerdere pagina's waarin ik kan scrollen. Als ik nu een stukje naar beneden scroll, vervolgens klik op op een andere link in het menu waarvan de inhoud zo groot is dat je er ook in kan scrollen, dan blijft de layer op dezelfde positie staan als waar je bij de vorige pagina gestopt bent met scrollen.

Dus:
ik scroll op pagina A 10 regels naar beneden. Dan druk ik op link B en wordt pagina B geopend in de content layer, dan begin je gelijk 10 regels lager, dus ergens midden in de tekst.

Valt het nog te snappen?? :)

Wanneer elk content bestand ingeladen wordt gebeurd eerst dit:
parent.document.getElementById('contentlayer').innerHTML = parent.frames['mijniframe'].document.body.innerHTML;

De inhoud wordt van de iframe naar de content layer gekopieerd dus.
In elke bron bestand die zo groot is dat er in gescrollt kan worden staat bovenaan: <a href="#top"></a>
Dus ik dacht, wanneer de pagina geladen wordt doe ik gewoon: location.href = "#top";
Maar dat werkt niet.

Is er ook een mogelijkheid om in een layer automatisch bovenaan te beginnen?

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 09:11
Dit probleem heb ik dus ook, en heb echt geen idee hoe ik dit kan oplossen

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Heb hier ook een keer mee te maken gehad. De script functie scrollIntoView kan die oplossen. Alleen is dit volgens mij IE only. Dus ff verder gezocht en kwam deze pagina tegen:
Q1044 How do I direct the browser to an anchor on a dynamically generated page from within that dynamically generated page?

Heb het voorbeeld niet getest, maar wellicht heb je er wat aan.

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Heb ik dat probleem ook?
volgens mij niet namelijk: http://kennisbank.brinkster.net/testjes/DynamicLoading.htm