dual monitor support onder win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Met 2 verschillende videokaarten. Werkt dit nu of niet? Onder win98 heb ik het nu werkende, maar onder win2k kan ik de tweede videokaart niet enablen.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat voor videokaart heb je? Als het er eentje met een S3 chipset is, dan is dat omdat de drivers daartoe niet in staat zijn.

Verwijderd

zo dus ik ben niet de enige die hier last van heeft!

Ik heb wel een soort oplossing gevonden maar is nog steeds niet 100%

Ik heb zelf een geforce DDR en een s3 kaartje. Wat ik heb gedaan is dat ik in mijn bios de videoboot sequence op pci/agp heb gezet. Op deze manier is de Kleinere(???)monitor dus de primary monitor. Geen probleem zou je denken ........... toch wel alle icoontjes worden nu in 256 kleuren weer gegeven!! Ik ga misschien een v3 2k kopen of kijken of ik ergens een millenium 2 op de kop kan tikken ik heb namelijk op win2kworld gelezen dat je dan geen probleem meer zou hebben.

G800 zou ook leuk zijn maar alleen als je 2 verschillende resoluties in zou kunnen stellen geen breedbeeld dus.

van die 65000 bugs die er win2k zitten staat deze trouwens bij mij met stip op nummer 1.

• MJC
mmmzzz, ik heb dus een geforce ddr en een s3 2 mb kaartje. Dan is het inderdaad waar wat evert zegt.
Het zou wel een beetje zonde zijn om als primary display de slechtste kaart te gebruiken.
Nja, dan maar es een voodoo 3 pci aanschaffen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik zou een G400 dualhead aanraden als je echt wilt gaan dualmonitoren

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Me heeft hier nog een 1mb trident kaartje liggen, weet iemand waar ik een 15"je voor weinig geld kan krijgen, lijkt me wel handig om me icq, mirc en alle extra shit op monitor 2 te dumpen

Verwijderd

ja Wimpy006 maar dan heb je dus BREEDBEELD dus een desktop van bv 1600X900 en niet 1600X1200 PLUS 1024X768 en dat wil!

je geen breedbeeld dus!!!

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

is het niet zo iets van booten met die slechte kaart als primaire, en dan later omswitchen ofzo? (of lukt dat niet..)

mjc..als het werkt, laat het me dan ff weten, ik krijg als het goed is binnenkort een kaartje van mister blom himself, dan wil ik dat ook ff proberen..

Verwijderd

RdB dat lukt wel maar dan heb je dus dat de icoontjes( op een s3 in ieder geval) er bagger uit zien

• MJC
onder win98 begon die na 10 minuten ook te buggen...kleuren begonnen verrot te worden, icoontjes weg te vallen, en het videogeheugen begon vol puin te raken.
Misschien toch maar een g800 als volgende kaart aanschaffen.

en RdB, welke kaart pats je van mister Blom?
Hij is binnenkort zijn viper550 weer kwijt aan de rechtmatige eigenaar --> that's me :)

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

nee, die is het niet nee :) (das toch ook een agp kaart.heb ik nix aan als 2e..)

hij had 5 Diamond Stealth kaartjes liggen. (2 mb, dacht hij) en typenummer 2500.
Deze staat helaas niet in de monitor.txt in de win98 map (check dat bestand maar eens uit, leuk als je er speciaal een kaartje voor wil halen..)

maar hij heeft er geloof ik 5, dus als je hem even lief aankijkt ;)

cu!

• Red devil
  • Laatst online: 18:00
maar hij heeft er geloof ik 5, dus als je hem even lief aankijkt
Hehe

Jo MJC, heb er nog wel wat te liggen!
Ruilen????? ;) ;) ;) ;)

Doe ik er een SCSI HD bij! :D

• MJC
Red Devil > grap van de week ! :)

Probleem dat die 2 mb kaartjes van Diamond toevallig allemaal s3 kaartjes zijn. Bovendien is 2 mb veel te weinig voor het goed aansturen van een 17 inch Iiyama, lijkt mij.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Eh, Sub... waar heb jij het nou over??
Breedbeeld???
Ik snap echt niet wat je bedoeld? Ik heb gewoon 2 monitors, 1 met 1152x864 en 1 met 1024x786... dus wat is het probleem???

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

wow mjc, heb je er nog een 2e iiyama 17 inch bij gehaald? of heb je die iiyama 22 inch nu erbij op je geforce ofzo??
(slijm..)

• MJC
RdB :

als het goed is, komt morgen de bestelde iiyama 19 pro 450 binnen. Het prijsverschil met een 22 inch vond ik toch wat te veel.

En, btw, wanneer reinstall je icq weer es?
Pagina: 1