Toon posts:

carbon copy cloner script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik heb een probleempje met carbon copy cloner athans ik moet 2 scripts maken
maar geen idee hoe dat werkt op een mac. de bedoeling van de scripts is dat ze voor het clonen de prefrences van dreamweaver copieerd naar een veilige plek en dat ie na afloop van het clonen de prerefrences weer worden terug geplaats.

vriendelijke groet patrick

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:29:
hallo mensen ik heb een probleempje met carbon copy cloner athans ik moet 2 scripts maken
maar geen idee hoe dat werkt op een mac. de bedoeling van de scripts is dat ze voor het clonen de prefrences van dreamweaver copieerd naar een veilige plek en dat ie na afloop van het clonen de prerefrences weer worden terug geplaats.

vriendelijke groet patrick
Waarom zou je dat doen met CCC?? Je kunt het beste een Apple script schrijven denk ik...

tell application "Finder"
duplicate every file of startFolder to disk targetDisk with replacing
duplicate every folder of startFolder to disk targetDisk with replacing
end tell

zoiets of begrijp ik je vraag niet??

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk zoiets maar probleem is gewoon helemaal dat ik nog nooit een script voor apple heb gemaakt en geen ideej hoe dat werkt :S
kan je msichien beetje uitleg er over geven of een plek waar ik uitleg kan vinden geven

het doel is

voor het terug zetten van een clone (van firewireschijf af) moeten de prefrences van dreamweaver naar een veilige plek geplaats worden
dan gaat ie clonen en is alles weer zoals standaard
en moeten de prefs van dreamwaever terug geplaat worden op de goede plek

groetjes patrick

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Zou je svp wat tijd willen besteden aan je grammatica en spelling?
Tevens doen we hier elkaar permanent de groeten, 'groetjes patrick' zijn dus overbodig :)

Waar wil je je preference-file dan gaan bewaren? Heb je al gezocht naar AppleScript? Waarom zou je uberhaupt een clone willen terugzetten op regelmatige basis?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

http://www.apple.com/applescript/

Met een tool die heel convenient "Script editor" heet kun je een script schrijven en vervolgens opslaan als Applicatie. Kijk binnen de script editor naar de library en ontdek welke programma's allemaal te scripten zijn. Tutorials zijn er genoeg te vinden. Een apple is trouwens geen windows computer die iedere maand in de soep loopt en vers geinstalleerd moet worden (no pun intended) :)

Verwijderd

Topicstarter
die groeten kan ik regelen maar me grammatica en spelling is probleem ben beetje heel erg dislecties dus vandaar |:(
de reden dat dat vaak moet gebeuren is om dat het voor een klaslokaal is. Dit maakt fouten verhelpen een stuk makkelijker maar als er een cursus loopt gaat er hoop tijd verloren aan opnieuw instellen van de prerefrences. dus vandaar dat dit me handige manier leek.
ik had al even op google naar een tuut gezocht maar kreef alleen een hoop puin
nog maar even veder zoeken dan 8)7

Verwijderd

Kijk anders ff naar Rsync

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Een CCC is dan wel heel erg rigoreus, en lijkt me geen geweldige oplossing.

Het is natuurlijk wel ogenschijnlijk de meest effectieve methode, maar het kan eenvoudiger.

Als de studenten een normale account krijgen kunnen ze niet zo heel veel 'verpesten', en zeker niet wat je kan herstellen. Je kan bv de system preferences allemaal locken, en ipv CCC de /Library en /System herstellen met originele bestanden wat betreft voorkeuren en instellingen.

Anders zou je de dreamweavervoorkeuren nog met een symlink op het netwerk read-only kunnen zetten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kreeg ccc in me schoot geworpen van dat het daar mee moest.Ik ben zelf een noob in de mac wereld want het is me stage plek waar ik het voorelkaar moet krijgen heb veders geen mac ervaring. (hoewel de mac me wel bevalt) dus ik moet alleen eignelijk script schrijfen om de library en de system te herstellen.
ja dat van dreamweaver dat gaat niet door de leerlingen les krijgen in dreamweaver en dan leren ze zeg maar van alles met dreamweaver te doen maar naar afloop van de cursus moeten alle instellingen weer standaard staan

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:32:
ja ik kreeg ccc in me schoot geworpen van dat het daar mee moest.Ik ben zelf een noob in de mac wereld want het is me stage plek waar ik het voorelkaar moet krijgen heb veders geen mac ervaring. (hoewel de mac me wel bevalt) dus ik moet alleen eignelijk script schrijfen om de library en de system te herstellen.
ja dat van dreamweaver dat gaat niet door de leerlingen les krijgen in dreamweaver en dan leren ze zeg maar van alles met dreamweaver te doen maar naar afloop van de cursus moeten alle instellingen weer standaard staan
In dat geval kan je gewoon doen wat chem al heeft aangegeven. Je installeert op een Mac Dreamweaver, waarna je Dreamweaver gaat configureren naar wens. Als Dreamweaver klaar is voor gebruik maak je een kopie van de Dreamweaver preferences map (waarschijnlijk te vinden in '~/Library') en kopieer je het mapje op de juiste locatie op ieder systeem.

Wanneer de studenten klaar zijn kun je gewoon van iedere Mac de preferences map vernietigen en Dreamweaver start dan gewoon weer standaard op. Zo heb je geen vreemde softwaren nodig.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1