Toon posts:

6800 Ultra + 480 watt voeding = niet genoeg ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb nu ongeveer een week m'n nieuwe pc , ben heel tevreden over de prestaties enkel krijg ik geregeld een schermpje in m'n windows dat m'n grafische kaart niet genoeg power krijgt en trager gaat draaien. Is dit normaal ?

In m'n pc heb ik een voeding van 480 watt steken die in staat voor :

Voeding : Sharkoon silentstorm powersupply 480W ATX

2 Xeon CPU's
3 SATA schijven
2 IDE schijven
2 IDE DVD / writer / lezer
1 Geforce 6800 Ultra

Ik moet wel zeggen dat in die Stackmaster volgens mij 5 coolers draaien ( maar k'weet niet of ik deze zomaar mag uitzetten tegen oververhitting ).

Moet ik gaan rondzien voor een voeding met meer watt of zit ergens anders het probleem ?

Hopelijk weet een van jullie het antwoord, alvast bedankt !

Greetz,
DiGiTi

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 12:18 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 12:29
Laten we daar nou Welke voeding heb ik nodig? Deel 6 voor hebben

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Het is ook wel handig als je vermeld om wat voor 480 watt voeding het gaat. Zo heb je bijvoorbeeld Tagan/Enermax 480 watt voedingen, of no-name voedingen van 480 watt van 10 euro. Ze hebben wel degelijk een verschillend (constant) vermogen.

[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 06-04-2005 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de vraag in dat andere forum gezet, bedankt om die even uit te wijzen , had hem niet gezien.

Het is een Sharkoon silentstorm powersupply 480W ATX

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 08:57
Heb je al een apparte molex op je videokaart aangesloten?

Misschien nutteloze post maar goed, hoop voor je dat dat wel al gedaan is.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:19:
Ik heb inmiddels de vraag in dat andere forum gezet, bedankt om die even uit te wijzen , had hem niet gezien.

Het is een Sharkoon silentstorm powersupply 480W ATX
het lijkt me iig geen flutvoeding.. 2 seperate 12V rails met elk 18A (dus 36A in totaal).. misschien een idee om de molex stekkerjte er even eruit te halen en vervolgens weer steving opnieuw indrukken??

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Ik denk niet dat het een probleem met je voeding is, eerder dat je gewoon een heel zwaar systeem hebt...
Dubbele xeon, flink wat harde schijven, en dan ook nog es een 6800ultra, dat valt vrij zwaar allemaal

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Ja dus dan ligt het wel gewoon aan z'n voeding omdat die dus gewoon te weinig stroom leverd.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
wil je weten of het je voeding is? trek dan een paar hdd's eruit en laat je dvd-spelers weg, als die het dan doet.................dan ligt het misschien wel aan je voeding
de ultra heeft trouwens twee 4-pins molex aansluitingen, dus allebei dr in, als je dat nog over hebt,
of je moet geluk hebben en een pci-express aansluiting op je voeding en graka hebben

PSN: djmurcielago

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
De voeding is idd niet toereikend voor 2 cpu's en een 6800 Ultra, nu kan je een nieuwe voeding halen of proberen om stroom te besparen door bijvoorbeeld de vcore van je cpu's een stapje naar beneden te schroeven (indien mogelijk), dit zou voldoende moeten zijn.
Eventueel checken in de bios of de spanning over je ram geheugen niet onnodig hoog staat (bijv 2,8V ipv de standaard 2,6-2,7).
En tenslotte, niets overclocken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De molex zit er goed op

Ik ga inderdaad eens een tijdje proberen zonder een paar dingen stroom te leveren en zien of ik nog dat venstertje krijg. Want het gebeurt niet direct bij het opstarten, soms pas na uren dat ie aanstaat.

Als het toch aan den voeding zou liggen, welke raden jullie dan aan om te installeren ?

Alvast bedankt voor de goede reacties ! Zeer hulpzaam

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
daar is dat topic dus voor, kijk er zelf even, in dit topic
je zit richting de hoogsten/duurste
maar kijk eens naar bijvoorbeeld deze
voor de rest, kijk hier maar en selecteer dr eentje uit deze lijst

[ Voor 2% gewijzigd door Murcielago op 06-04-2005 15:34 . Reden: spatie ]

PSN: djmurcielago

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

Een superdure vervanger kopen is niet nodig, je kan ook een extra voeding erin stoppen. Een goede 300W voeding voor alleen je videokaart en je HD's/optical drives. Dan zal het geheel ook prima en stabiel draaien.

Verwijderd

Een degelijke EPS voeding is wel vereis voor zo'n setup. Daar is de standaard voor bedacht.

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je mag toch niet 1 voeding voor je graka gebruiken en een ander voor je mobo, ivm verschillende voltages ofzo? De stroom voor je graka staat in contact met die van je mobo via je PCI-E / AGP slot en dat zou problemen kunnen geven. Volgens mij mag je wel;

Voeding 1
Mobo / graka

Voeding 2
optische zooi
Hdd's
FDD

http://gathering.tweakers.net

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
SpankmasterC schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:45:
Ik denk niet dat het een probleem met je voeding is, eerder dat je gewoon een heel zwaar systeem hebt...
Dubbele xeon, flink wat harde schijven, en dan ook nog es een 6800ultra, dat valt vrij zwaar allemaal
Ik heb een Antec 480 Watt True Power/Blue
En ik draai ook dual Xeon, nog eens 5 SCSI schijven, 2x DVD writer/reader en een vrij zware videokaart: de GF 6800 GT en alles draait als een zonnetje.

Maar...
Ik had ook weleens een splitter tussen de videokaart en de hoofdmolex voor een Firewire kaartje op mn vorige configuratie en dat pakte dus toen niet goed uit (ook energie tekorten) toen gebruikte ik een gewone molex direkt van de voeding en alles liep als een zonnetje, een goede raad gebruik dus geen splitters ;) (als je die gebruikt).

[ Voor 3% gewijzigd door Lennieboy83 op 06-04-2005 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor vandaag alle power van m'n IDE's uitgetrokken , dus 2 schijven zonder power en 2 disk stations zonder power. En heb nog geen foutmelding gehad. Blijkbaar is het dus gewoon een te kort aan voeding.

Ik zal eens kijken wat voor voltages dat ding trekt ...

Maar waarschijnlijk zal ik dus een nieuwe moeten kopen. Das minder ...
Pagina: 1