Dual DVI + tv-out kaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 12:11
Ik ben op zoek naar een videokaart die 2 DVI aansluitingen heeft en een tv-out. E.e.a. i.v.m. mijn hometheater waar ik een beamer wil aansturen met 1280x720 over dvi, de tv met 800x600 en een tft-monitor met 1280x1024. De beide dvi-aansluitingen moeten dus met verschilde resoluties aanstuurbaar te zijn. En het liefst mag het niet al te veel kosten (dus exotische video-processing kaarten vallen af).

In mijn zoektocht is gebleken dat dual-dvi bij ati en nvidia kaarten wel te vinden is, maar alleen op de extreem dure topmodellen. Verder ben ik er nog niet helemaal uit of dan de dvi's met verschillende resoluties aan te sturen zijn. Dus dan beland je vrij snel bij matrox. De g550 dual-dvi valt helaas af omdat die dus geen verschillende resoluties ondersteund en ook nog eens niet verder gaat dan 1280x1024 op beide kanalen (dat is nu geen probleem, maar wellicht komt er ooit nog eens een 1920 x 1200 display of zo). Dan blijft alleen de p650 over. Die doet wat ik wil, alleen zit er geen aparte tv-out op. Dat zou betekenen dat je dan continu de kabels moet verwissellen. dat is vervelend en opdat de htpc in een gesloten audiorack staat, ook moeilijk.

Mijn vraag is daarom: Weten jullie een videokaart met dual dvi en een aparte tv-out aansluiting onder de 200,- (meer is alleen acceptabel als er ook tv-functionaliteit opzit, 3d kan mij gestolen worden).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XFX 6600 GT heb ik zelf en die heeft 2x DVI en TV-Out. Zou rond de € 200 moeten kosten.

• mjl
  • Laatst online: 07-08 01:35

mjl

Ugh

Is het een idee om een PCI kaart te kopen met een DVI aansluiting (als die bestaan tenminste) icm een DVI/VGA/TV-out AGP kaart ?

Of een dual DVI AGP kaart en een VGA/TV-out PCI kaart ?

-------

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou voor de laatste optie van MJL gaan. Problem met de meeste videokaarten is dat ze maar twee RAMDAC's bezitten; de TV-out wordt dus niet apart aangestuurd. Als je de TV-out wilt gebruiken valt 1 van de twee DVI's / VGA aansluitingen af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Munchkin
Dat niet zowel de tv als de beamer aangestuurd kunnen worden is prima. Ze worden toch niet tegelijk gebruikt. Dus wat dat betreft is een kaart met 2 ramdacs prima. Ik zal eens naar die 6600 kijken.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:09

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik dacht dat er ook een Geforce FX 5700 met dual dvi te krijgen was, is een stukkie minder in 3D, maar zal dus een stuk minder kosten :) Dacht dat daar ook een tv-out op zat.

Hier stond een dode link.

• Munchkin
ok, ik heb in de pricewatch een leuk pci-kaartje gezien:
Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD (Retail)

In principe zou dit voldoen, ik heb dan 2 dvi aansluitingen en een tv-out (2 zelfs). Het is goedkoop en passief gekoeld en dus stil. Dat is natuurlijk belangrijk voor een htpc (daarom valt die xfx 6600 gt dus af).
In het verleden had ik ooit een dual monitor setup (met 2 videokaarten) en toen was het een probleem om video files af te spelen op het 2e display. Hoe overtuig je windows ervan dat hij dezelfde content op alle aangesloten displays laat zien? Dat heeft waarschijnlijk dus iets met video-overlay settings maken, of niet?
Pagina: 1