Ik wil een externe afbeelding inladen in een MC en vervolgens een MC uit de library koppelen aan de betreffende MC om te dienen als masker. Er komen dus twee MC's in de betreffende MC:
1. De geladen afbeelding
2. Een masker-MC
En daar wringt hem nu net de schoen want volgens mij is het niet mogelijk om een MC te attachen wanneer je al een afbeelding ingeladen hebt.
Ik wil trouwens de masker-MC aan de te maskeren MC koppelen omdat op die manier het masker mee verplaatst wordt wanneer de MC van plaats verandert.
Onderstaand mijn testcode voor zo ver:
Edit:
Wat ik dus eigenlijk wil bereiken is het automatisch meebewegen van masker met een MC.
1. De geladen afbeelding
2. Een masker-MC
En daar wringt hem nu net de schoen want volgens mij is het niet mogelijk om een MC te attachen wanneer je al een afbeelding ingeladen hebt.
Ik wil trouwens de masker-MC aan de te maskeren MC koppelen omdat op die manier het masker mee verplaatst wordt wanneer de MC van plaats verandert.
Onderstaand mijn testcode voor zo ver:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| var oMCL = new MovieClipLoader(); oMCL.onLoadInit = function (oMC) { oTestMC.attachMovie("mask", "oMask", getNextHighestDepth()); oTestMC.oMask.loadMovie("clash2.jpg"); trace("OK"); } oMCL.loadClip("clash1.jpg", oTestMC); |
Edit:
Wat ik dus eigenlijk wil bereiken is het automatisch meebewegen van masker met een MC.
[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 14:15 ]