Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TFT aan kappersdroogkap

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Mijn onderbuurman heeft bij een kapsalon een arm van een droogkap gekregen. Nu kwam hij op het geweldige idee om daar zijn TFT scherm aan te hangen.

In de arm zitten sleepcontacten waardoor eerst de voeding liep van de droogkap. Is het verstandig om hier de voeding voor het TFT scherm te laten lopen en zoja? Wat is verstandiger 230volt en dan achter het TFT een trafo te plaatsten of 19 volt en dat door de arm te laten lopen?

En kan VGA naar VGA ook draadloos? Ik heb al gegoogled maar daar zag ik alleen 1 apparaat waar je ook je muis en toetsenbord kan aansluiten soort van KVM rond de 700 euro geen optie dus

Opties en ideeen zijn welkom :)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/tft/IMG_0020.JPG
testbeeld is zijn achtergond niet dat je denk dat het tv is

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/tft/IMG_0012.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/tft/IMG_0017.JPG
de poes vind het allemaal prima

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/tft/IMG_0021.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/tft/IMG_0022.JPG
aansluiting voor voeding

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mallepall/tft/IMG_0014.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Ik De Buurman op 06-04-2005 12:05 ]

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
volgens mij is het verstandiger om 230 v achter uwe tft om te zetten met nen trafo. :)

Wel hip trouwens, en best handig, dan kunde als ge naar een filmke wilt zien uwen TFT hoger plaatsen en in uw zetel gaan zitten :p

gianada

Verwijderd

Ik zie ziekenhuis mogelijkheden

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

heeft hij geen S video of tulp stekker ingangen ? (foto is beetje onduidelijk voor mij)

en anders moet je idd maar voor een VGA verleng kabel zoeken ...

past dat er trouwens niet in ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Ghannes
  • Laatst online: 18-11 20:07
puik idee ;)
de kat vindt 't niet zo interessant, wel?

Ik weet dat er zo'n dingen zijn om videobeeld te verzenden met zo'n draadloze verzender zegmaar, maar dat gaat via tv out naar tv...

[ Voor 57% gewijzigd door Ghannes op 06-04-2005 16:01 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Hier staat dat je een vga signaal over een cat 5 kabel kan laten lopen, zo'n dunne kabel kan vast makkelijk door die arm heen.
Als die arm nog zelf een rails heeft met contacten dan sluit je uiteraard de trafo aan voor die arm, al is het maar zodat dat grote ding niet achter het scherm hoeft te hangen, is toch weer mooier.
Misschien is het nog verstandig een 1000µF elco nog vlak voor het scherm aan te sluiten, het kan anders rare effecten geven als die sleepcontacten gaan bewegen.

[ Voor 18% gewijzigd door bobo1on1 op 06-04-2005 16:11 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• SA007
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk dat je het beste de adapter achter de tft kan doen, en dus 220 volt over die sleepcontacten.

Redenen:
1. Storing, met de adapter die alles nog gelijkricht en stabiliseerd heb je geen last van storingen over de kabels.
2. De sleepcontacten, als je daar vrij weinig stroom opzet word het contact slechter, als je namelijk een hogere spanning hebt heb je minder last van spanningsval/weerstand van die sleepcontacten.
3. Ander gebruik, stel je wil bijvoorbeeld iets anders erbij aansluiten, een klokje ofzo, dan heb je gewoon daar 220 volt en hoef je niet te gaan klooien.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

vergeet ook niet even wat knoppen te maken waarmee je je favo media player kunt aansturen! of een trackball naast t scherm hangen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

SA007 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:09:
Ik denk dat je het beste de adapter achter de tft kan doen, en dus 220 volt over die sleepcontacten.

Redenen:
1. Storing, met de adapter die alles nog gelijkricht en stabiliseerd heb je geen last van storingen over de kabels.
2. De sleepcontacten, als je daar vrij weinig stroom opzet word het contact slechter, als je namelijk een hogere spanning hebt heb je minder last van spanningsval/weerstand van die sleepcontacten.
3. Ander gebruik, stel je wil bijvoorbeeld iets anders erbij aansluiten, een klokje ofzo, dan heb je gewoon daar 220 volt en hoef je niet te gaan klooien.
maar een travo kan niet tegen schokken dus als je 220 v wat schokt ie ie de pineut :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Ziet er idd gelikt uit :P

Wat kan die arm maximaal aan gewicht tillen voor die naar beneden zakt? kan dat eventueel bijgesteld worden.
Ik ben in de luxe situatie dat ik over een aantal van deze armen kan beschikken. Nu komt mijn vriendin met het idee dit in de slaapkamer toe te passen in combinatie met een lcd tv _/-\o_ . Gezien het probleem dat deze al gauw 10 kilo wegen is de vraag of die arm dat trekt.

• Ik De Buurman
mijn buurman heeft even gemeten hoeveel gewicht er aan kan hangen. En het zou ongeveer iets van 4 kilo wezen. (droogkap zelf weeg niet zo gek veel het is alleen de motor wat wat weegt)

Door de arm de VGA kabel is geen optie omdat in de arm zelf een soort van veer loopt. En er is geen ruimte omdat hier al de hier dus al de sleepcontacten voor de spanning.

Verwijderd

Hmzz 4 kilo.

Dus ik begrijp dat er geen mogelijkheid is dit enigzins aan te passen door middel van het aan draaien van schroeven op de scharnier punten?

• Ik De Buurman
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:26:
Hmzz 4 kilo.

Dus ik begrijp dat er geen mogelijkheid is dit enigzins aan te passen door middel van het aan draaien van schroeven op de scharnier punten?
Mijn onderbuurman was eerst van plan om er een crt monitor aan te hangen en had er overna gedacht om er een extra spiraalveer in te plaatsten. Als je zelf een beetje handig bent met mechanica, dan zou je wel de veer kunnen vervangen door een sterkere veer of twee dezelfde. Dan zit je op 8 kilo (ongeveer)

De voeding voor het TFT scherm gaat nu door de arm (230V) en aan de achterkant zit de trafo. Nu alleen nog het beeld draadloos en je kan met het beeld alle kanten op :)

Wireless VGA erg duur

[ Voor 11% gewijzigd door Ik De Buurman op 07-04-2005 10:34 ]

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Mijn tandarts heeft dit al jaren 8)7. En bij hem zie je ook geen draden oid. In Juni moet ik er weer een keer heen, zal wel beetje laat zijn ;)

Learn to forget...

Pagina: 1