Voordat ik ff hier mijn vraagje stel: Het is niet echt een probleem, meer iets van "dat wil ik weten hoe dat zit" iets. 
Ik laat me pc altijd aanstaan als ik van thuis wegben, zodat ik op stage me pc over kan nemen, met realvnc. Gister ging dat goed totdat iemand mijn netwerkkabel thuis uit me pc had gehaald.
Ik kon dus niet meer connecten naar me pc. ach. Maar wat ik nu wil weten:
Pingen via cmd ging ook niet, terwijl ik gewoon thuis een netwerkje heb, met 2 pc's.
Is het altijd zo dat je altijd 1 van de 2 pc's pinged? want de andere pc thuis stond gewoon aan, en kon gewoon internetten. Toch kon ik niet naar mijn extern ip pingen, terwijl als mijn eigen pc aanstaat(verbonden met internet dus) het dan wel lukt..
Kan iemand dit mij duidelijk uitleggen waarom/waarom niet? Ik snap er niet echt veel van, en de seacrh bood ook al niets.
Nog een vraagje in dezelfde catagorie:
Is het ook mogelijk om vanaf extern naar ander intern ip te connecten?
Dus: pcstage->mijn eigen ip-> andere pc? hij pakt automatisch de mijne, ik wil gewoon ook naar de andere pc connecten als ik hier bezig ben...
Dit hoort dan meer in network troubleshooting, maar ok, verplaats em dan maar..
Iemand die dus mij hier meer info over kan geven, ben wel benieuwd
Ik laat me pc altijd aanstaan als ik van thuis wegben, zodat ik op stage me pc over kan nemen, met realvnc. Gister ging dat goed totdat iemand mijn netwerkkabel thuis uit me pc had gehaald.
Ik kon dus niet meer connecten naar me pc. ach. Maar wat ik nu wil weten:
Pingen via cmd ging ook niet, terwijl ik gewoon thuis een netwerkje heb, met 2 pc's.
Is het altijd zo dat je altijd 1 van de 2 pc's pinged? want de andere pc thuis stond gewoon aan, en kon gewoon internetten. Toch kon ik niet naar mijn extern ip pingen, terwijl als mijn eigen pc aanstaat(verbonden met internet dus) het dan wel lukt..
Kan iemand dit mij duidelijk uitleggen waarom/waarom niet? Ik snap er niet echt veel van, en de seacrh bood ook al niets.
Nog een vraagje in dezelfde catagorie:
Is het ook mogelijk om vanaf extern naar ander intern ip te connecten?
Dus: pcstage->mijn eigen ip-> andere pc? hij pakt automatisch de mijne, ik wil gewoon ook naar de andere pc connecten als ik hier bezig ben...
Dit hoort dan meer in network troubleshooting, maar ok, verplaats em dan maar..
Iemand die dus mij hier meer info over kan geven, ben wel benieuwd
Twitch: Phyloni1