Toon posts:

welke tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu op stage en ik moet het volgende voor een klant uitzoeken:
hoe hij zijn oude video's en hoe hij zijn recent opgenomen thuis-video's kan overzetten naar een dvd.

nu heb ik al gevonden dat je het volgende nodig hebt:
* een pc
* een oude video-recorder (duh!)
* kabels
* een tv-kaart
* software
* dvdbrander

specificaties van de pc:
intel celeron 2.8
512 mb ram
onboard vga
onoard sound
80 gb ide hdd

nu heb ik alles bijna gevonden, maar nog geen goede tv-kaart maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. 8)7

ik kwam op de volgende producten:
* msi TV@anywhere
* xfx TV/Radio input adapter
* asus TV-FM card
* verschillende haupage kaarten namelijk: WinTV-PVR-150, WinTV-PVR-250, amity
* Pinnacle PCTV Rave

de kwaliteit is volgens mij niet zo heel belangrijk omdat het (maar) vhs is.

welke van deze kaarten is nu een goede, jullie meningen/ervaringen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01
Ikzelf gebruik de PCTV Stereo (vanwege het stereo geluid en het afwezig zijn van de radio aansluiting die ik toch niet gebruik), deze kaart is ongeveer 70 euro.
Ik heb er ontzettende goede ervaringen mee, maar hou er alsjeblieft rekening mee dat bijvoorbeeld een serie die je opneemt van tv al gauw rond de 2 GB zit.
Daarnaast raad ik aan om een programma zoals Studio 8 of plus 9 te halen zodat je de bestanden nog kunt bewerken en kleiner kan maken voor het branden op CD/DVD.
Aangezien de bestanden nogal groot worden, kun je dmv dit soort programma's meer kwijt op je cd/dvd en aangezien de res van je tv toch niet super hoog is.
Die Studio 8 of 9 maakt het ook mogelijk om DVD menu's voor DVD/VCD en SVCD te maken en erbij te hangen.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Kun je dat niet makkelijker met een videorecorder + dvd-recorder oplossen?

specs

• Arunia
^^^^^^^^
Ben jij nou een echte Tweakert?

Ikzelf zou een identieke oplossing maken.
Je kunt de bestanden daarna namelijk nog bewerken mocht het nodig zijn.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De_Flexe_Toki schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:07:
Kun je dat niet makkelijker met een videorecorder + dvd-recorder oplossen?
Dat is absoluut de eenvoudigste oplossing :)
VHS DVD recorder combi

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:26
@ TS

Als ik jou was zal ik er een pakken van hauppauge. Ik heb zelf ook een hauppauge en ben er zeer tevreden over en goede beeldkwaliteit en makkelijk te installeren. Verder zou ik die van asus niet nemen als ik jou was want die had ik ook eerst gekocht maar die kreeg ik niet aan de praat omdat die drivers van asus niet goed zijn, heb deze toen dus ook gelijk terug gebracht en een hauppauge gekocht :) .

@ De rest

De ts vraagt toch niet om alternatieve maar vraagt welke tv kaart die het beste kan pakken, of kunne jullie niet lezen?

[ Voor 16% gewijzigd door dennis112 op 06-04-2005 11:14 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

mjl

Ugh

Hann1BaL schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:11:
[...]

Dat is absoluut de eenvoudigste oplossing :)
VHS DVD recorder combi
Lijkt mij het simpelst inderdaad, en anders ben ik zelf erg fan van de ATI All in wonder oplossing, echt een perfecte TV kaart (MPEG2 opname) gecombineerd met een ontzettend goede TV-output, en jawel ook stereo! Wel combineren met een soundkaart met eigen processor (SB Audigy), anders houd je PC het capturen van het geluid niet goed bij.

Voor een ATI AIW ben je afhankelijk van de markt 75-150 euro kwijt, en ook de PCI kaarten hiervan (7500VE bijv) zijn zeer geschikt.

De software is soms wat buggy (vooral het zenderinstellen gaat lastig voor tips zie http://www.kimarco.nl/ati.nl/index.htm) maar als het eenmaal werkt is het een perfect product.

[ Voor 27% gewijzigd door mjl op 06-04-2005 11:17 ]

-------

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Ik zou voor de hauppauge gaan, met hardware mpeg aan boord, niet te duur en goede kaarten.
http://www.hauppauge.com/Pages/products/data_pvr150.html

Pinnacle is bagger imho, heb er zelf 1...maar nooit weer...
De meeste andere kaarten hebben geen hardmatige mpeg aan boord, dat is het grote voordeel van Hauppauge.

Maare er is een heel topic over tv kaarten.....[rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 06-04-2005 11:51 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Arunia
wat vind jij dan zo bagger aan Pinnacle?
Ikzelf heb er absoluut geen problemen mee. Volgens mij heeft mijn kaart ook hardware Mpeg, maar zeker weten doe ik het niet.

De software is overigens IMO wel zeer degelijk in elkaar gezet.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

NielsOveres schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:52:
wat vind jij dan zo bagger aan Pinnacle?
Ikzelf heb er absoluut geen problemen mee. Volgens mij heeft mijn kaart ook hardware Mpeg, maar zeker weten doe ik het niet.

De software is overigens IMO wel zeer degelijk in elkaar gezet.
Tja, hij ligt al een tijdje in de kast (er zit nu een mooie hauppauge in mijn pctje, :) )
Maar ik kan wel ff een lijstje geven waarom ik pinnacle slecht vind... Toen ik hem kocht en in mijn pc propte crashde het systeem direct, had nog niet eens drivers geinstalld. Na veel zoekwerk bleek gewoon doodleuk dat pctv niet met sommige mobo's werkte. Naja heb ik voor lief genomen en het ding in een andere pc gestopt, het startte allemaal op, maar het crashen begon bij het installen van de drivers (was allemaal nog op w2k) na wat updates van mijn mobochipset drivers en de laatste versie van pinnacle software kreeg ik het allemaal draaiend....joepie, was inmiddels 2 dgn verder. De tv ontvangst was niet denderend, na een hele hoop gedoe met dure coax en versterkers, had ik dat ook weer verholpen...dan wil je lekker een mpeg2'jte maken met je nieuwe aanwinst...nou dat was ook weer een heel feest. Het komt er op neer dat je daar weer extra voor moet betalen, want een mpeg2 codec krijg je niet zomaar van pinnacle.
Toen een upgrade van w2k naar xp....je raad het al , crash...pinnacle eruit, lopen als een zonnetje met xp, kaart erin crash! Dus het hele verhaal met drivers hier en daar begon weer. Ik had ondertussen geen enkel vertrouwen meer in TVkaarten (dacht dat ze allemaal zo buggie waren). Totdat een kennis zei, ik snap niet dat je daar zoveel problemen mee hebt, die van mij doet het prima. Met veel argwaan zo'n zelfde gekocht (de hauppauge, :) ) Wat een aangename verassing was dat, het werkte allemaal in 1 maal, en wat mij nog meer verwonderde was dat de beeldkwaliteit gewoon een stuk beter was, ik had hem namelijk op de "oude" coax gehangen, zonder versterker. Geen ruis, terwijl de pinnacle op die coax gewoon ruis had. (had ik dus gewoon dure coax en een dure versterker over... :'( ).
Je begrijpt misschien nu waarom ik zeg dat pinnacle bagger is, want na zo'n ervaring is er niemand die er nog intrapt om weer zoiets van het zelfde merk koopt.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Arunia
Ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Daarentegen heb ik met mijn kaart totaal geen problemen ook niet met ruis.
Mijn schoonvader heeft exact dezelfde gekocht en had een beetje last van ruis (was omdat de kabel die hij erin had gedaan al een beetje slecht was (trekte de kabel eruit en had de stekker kapot getrokken vandaar)).

Zelf zou ik zo weer een Pinnacle kaart kopen, maar ik kan me helemaal in jouw gedachten plaatsen hoor. Misschien was het toendertijd allemaal zo slecht, maar tegenwoordig denk ik dat het wel mee valt.
Gelijk heb je wel dat je bij Pinnacle voor Mpeg2 moet betalen. Dat vond ik ook al minder, maar ja. Verzinnen we wel wat op. Op het moment gebruik ik het niet en zou niet weten wat het voordeel ervan moet zijn. Maar dat is meer mijn n00bishness.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

mjl

Ugh

NielsOveres schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:13:
Ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Daarentegen heb ik met mijn kaart totaal geen problemen ook niet met ruis.
Mijn schoonvader heeft exact dezelfde gekocht en had een beetje last van ruis (was omdat de kabel die hij erin had gedaan al een beetje slecht was (trekte de kabel eruit en had de stekker kapot getrokken vandaar)).

Zelf zou ik zo weer een Pinnacle kaart kopen, maar ik kan me helemaal in jouw gedachten plaatsen hoor. Misschien was het toendertijd allemaal zo slecht, maar tegenwoordig denk ik dat het wel mee valt.
Gelijk heb je wel dat je bij Pinnacle voor Mpeg2 moet betalen. Dat vond ik ook al minder, maar ja. Verzinnen we wel wat op. Op het moment gebruik ik het niet en zou niet weten wat het voordeel ervan moet zijn. Maar dat is meer mijn n00bishness.
Vooral de oude PCTV Pro (TV + en - radio) kaarten (toen nog mono) waren erg slecht, er waren ook veerschillende versies (oude en nieuwere) op de markt met dezelfde naam wat pinnacle niet echt hielp ... De nieuwere schijnen beter te zijn maar vanwege mijn eerdere ervaring begin ik er niet meer aan. (mede omdat ze een firewire kaart durfden te verkopen tegen een mega bedrag als edditing kaart voor DV cams ...)

-------

Pagina: 1