[XP] Taakbalk ècht weg

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-04 16:54
Ik heb hier een PC die gecrashed is vanwege de hitte. Na het vervangen van de koeler startte de pc weer op maar was de taakbalk weg :| Hij is dus flink hard gecrashed. CTRL-ESC werkt niet. Windows toets werkt niet. explorer.exe wordt gewoon geladen. Met ctrl-alt-del krijg ik nog wel het taskmanager en kan ik programma's gewoon starten daarmee. Maar de hele taakbalk (dus de startbalk van Windows) is gewoon pleite.

Ra ra politiepet... :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat gebeurt er als je reboot :? :)
en heb je gescand op spyware :?
en heb je ook gescand op virussen :)

zie ook dit topic: [rml][ XP] taakbalk weg, explorer.exe draait wel[/rml]

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 06-04-2005 10:31 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

ctr-alt-del , nieuwe taak, explorer.exe?

anders denk ik dat je taakbalk misschien verbrand is? ga ff naar de computerboer en beste een nieuwe taakbalk, bij media markt is deze week de 2e gratis :P

edit* ff systeemherstel via windows setup of std. systeemherstel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 10:27 ]

• benchMarc
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:26:
ctr-alt-del , nieuwe taak, explorer.exe?

anders denk ik dat je taakbalk misschien verbrand is? ga ff naar de computerboer en beste een nieuwe taakbalk, bij media markt is deze week de 2e gratis :P

edit* ff systeemherstel via windows setup of std. systeemherstel
Systeemherstel is ook kapot. Als ik dat probeer zegt hij: De computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel :?

Ook systeemherstel met ERD commander werkt niet :'( Een runtime error. Dus dat is ook helemaal verneuckt.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Kwak XP er eens opnieuw overheen, doet vaak wonderen. Nadeel is wel dat je een paar apps opnieuw moet installeren, maar het ziet er naar uit dat je installatie goed vernaggeld is.

Ik weet dat het vaak een belachelijke "tip" is om te roepen: "reinstall!" maar in dit geval lijkt 't me toch 1 van de enige opties, helaas ;)

Verwijderd

rb338 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:37:
Kwak XP er eens opnieuw overheen, doet vaak wonderen. Nadeel is wel dat je een paar apps opnieuw moet installeren, maar het ziet er naar uit dat je installatie goed vernaggeld is.

Ik weet dat het vaak een belachelijke "tip" is om te roepen: "reinstall!" maar in dit geval lijkt 't me toch 1 van de enige opties, helaas ;)
nou is niks belachelijks aan, alleen een beetje drastisch, maar ik denk ook niet dat er een andere mogelijkheid is, de crash heeft je windows gewoon verneukt. maak ff een backup van je data en doe een re-install.

Succes

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Probeer eerst met upgrade, dan verlies je niets, is alles nog zoals het was en het is bovendien veel makkelijker.

• benchMarc
Reinstall begin ik nog niet aan. Dat kan nog altijd als laatste...

Misschien wel nuttig om erbij te vermelden. Ik weet dus niet zeker of dat die taakbalk nu verdwenen is door de crash, of door een spyware app. Voordat de PC crashte had ik in het register nog bij de shell iets veranderd. Aangezien daar "explorer.exe een-of-ander-spyware/virus-ding" stond. Dat had ik erachter weggehaald zodat er alleen nog explorer stond, zoals het hoort. Misschien heeft het dus daar iets mee temaken. Iig kan ik dat XP Manager programma niet installeren, want m'n Windows Installer is ook naar de knoppen :|

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04 21:04
Je hebt van die WindowsXP Tweak tooltjes zoals, WindowsXP Manager en Tune Up Utlities. In deze tools zit een optie om de taakbalk terug te krijgen. Ze kunnen WindowsXP resetten naar de originele settings.

Emos

Verwijderd

Misschien is et niet zo erg als et lijkt, misschien zit hij gewoon verstopt, probeer eens onderaan je beeld hem omhoog te halen met je muis.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
benchMarc schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:13:
Reinstall begin ik nog niet aan. Dat kan nog altijd als laatste...
Upgrade is ook geen reinstall, hij zet gewoon alle standaard instellingen en zo terug. Je start menu blijft behouden, net als documenten en bureaublad iconen.

• benchMarc
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:20:
Misschien is et niet zo erg als et lijkt, misschien zit hij gewoon verstopt, probeer eens onderaan je beeld hem omhoog te halen met je muis.
Lol :P Nee dat werkt natuurlijk niet, als CTRL-ESC niet werkt is de taakbalk gewoon weg. Hij is echt compleet weg, geen streepje of iets te zien. Al in de rondte gesleept met de muis e.d. Werkt niet.
Emos schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:16:
Je hebt van die WindowsXP Tweak tooltjes zoals, WindowsXP Manager en Tune Up Utlities. In deze tools zit een optie om de taakbalk terug te krijgen. Ze kunnen WindowsXP resetten naar de originele settings.
Zoals ik in de post voor je al zei, Windows Installer is rot. Dus die moe tik eerst repararen :) :o

• benchMarc
Frigolamptje schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:24:
[...]

Upgrade is ook geen reinstall, hij zet gewoon alle standaard instellingen en zo terug. Je start menu blijft behouden, net als documenten en bureaublad iconen.
Ik doelde meer op die kerel die zei dat ik beter WinXP opnieuw kon installeren.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Misschien is je schijfdata corrupt:
booten met xp diskette, chkdsk c: /f
wellicht vindt hij iets en kun je daarna weer gewoon booten :)

Verder kan je userprofile corrupt zijn log eens in onder aan andere username (of maak even een nieuwe user aan to be sure)

[ Voor 32% gewijzigd door blobber op 06-04-2005 11:29 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik denk dat de TS zich de gelukkige eigenaar van een of ander virus mag prijzen. Een paar vraagjes nog voor we deze conclusie kunnen trekken.

> Is het mogelijk dat die computer niet door de hitte crashte maar door het uitvoeren van een bepaald verdacht bestand, website, download oid? (Door de hitte zou je meteen gedacht hebben aan een crash door de hitte.)
> Wat voor crash was het toen hij door de hitte crashte? Viel hij plots gewoon uit (safety shutdown) of bleef hij gewoon hangen?
> Merk je na het voorval verdacht processen in het taakbeheer of in msconfig (bij opstarten)
> Hoe groot is de kans dat toevallig alleen Microsoft producten last hebben van deze crash? Heb je eens geprobeert andere niet-Microsoft producten te draaien, ik denk bijvoorbeeld aan games? (Niet dat ik wil beweren dat Microsoft bucht is ofzo, maar doordat enkel MS producten zijn aangetast lijkt het des te meer op virus en/of malware.

Performance is a residue of good design.

• benchMarc
Yay! M'n startbalk is terug en alles werkt weer :)
Uitvoeren -> SFC /scannow did it.

Taakbalkje is terug O+

Verwijderd

Mocht dit geen virus zijn probeer dan even scandisk (chkdsk.exe) te draaien en daarna systeem bestand controle (sfc.exe). Suc6 iig.

[edit]
Argh ben te laaaat :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 11:48 ]

Pagina: 1