[Domino mailserver] Domain does not resolve

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53
Heb hier een domino mailserver. Nu krijgen mijn gebruikers geregeld de volgende foutmeldingen:

because: Error transferring to SMTP.XS4ALL.NL; SMTP Protocol Returned
a Permanent Error 451 4.1.8 Domain of sender address
bart@xxx-europe.nl does not resolve

Dit is slechts naar sommige mail adressen...dus niet naar alle (onder andere naar chello.nl).

Weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt, dns op de server verwijst ook naar de DNS servers van xs4all...
Bij google zie ik voornamelijk linux problemen, mijn mail server loopt gewoon op win2k.

Zover ik het goed begrijp wordt er nadat het mailtje aangekomen is op de mail server van de ontvangende partij een reverse DNS gedaan naar het ip waar het van afkomstig is, en dit ip adres moet dus weer wijzen naar @xxx-europe.nl? Dit i.v.m. spam e.d? Dan moet het probleem toch niet op mijn mail server liggen, maar bij de provider/domain hoster (degene bij wie ook ons MX record staat vermeld)?

Ik zie echter wel op een van de dns report site's het volgende staan:

The reverse DNS entries are:

23.164.92.82.in-addr.arpa a12-34-567-89.adsl.xs4all.nl. [TTL=86400]
Hierin staat dus een adres met a12-34-567-89.adsl.xs4all.nl en niet gewoon mijn ip 12.34.567.89 van de mail server. Zou hier het probleem kunnen onstaan? In mijn MX record staat wel gewoon mijn 12.34.567.89 adres vermeld.

[ Voor 52% gewijzigd door activeX1 op 06-04-2005 10:39 ]

Verwijderd

Dat betekent dat hij het domain van het adres van de afzender niet kan resolven. Hij kan dus in z'n DNS geen record vinden voor xxx-europe.nl bijvoorbeeld.

Probeer eens op de server die domains te resolven en speel eens wat met verschillende DNS-serveradressen.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betreft het hier een DNS-probleem... Zonder verdere info kan ik weinig zeggen...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53
Oke van mijn internet provider en domain hoster heb ik begrepen dat bij hun alles goed gaat.
De domain hoster zegt dat dit probleem wordt veroorzaakt door mijn eigen DNS server.
De bak waar domino op staat draait win2k server en is ook PDC dus staat ook DNS op.
Wat moet ik op deze bak instellen wil het domain resolven?
Ik heb bij netwerkeigenschappen als primary DNS eigen ip van die bak (192.168.1.1) staan en als secondary de DNS van de provider XS4all.
Kan iemand mij een indicatie geven waar ik het moet zoeken, dan ga ik zelf wel verder op onderzoek uit.
Ow ja op mijn router staat alleen poort 25 naar binnen open, is dat een probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door activeX1 op 07-04-2005 11:20 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Is er een grote kans dat door overbelasting van je server (Domino/PDC/DNS/file-/printserving) je eigen DNS niet goed resolved? En krijg je het probleem ook als je géén eigen DNS draait maar alleen die van de provider?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Je draait je eigen DNS maar hebt geen forwarders? Dat werkt natuurlijk nooit lekker.

Hier: [rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
Pagina: 1