[NT4] Vreemd geluid op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik en 2 collega's van me hebben het volgende bizarre probleempje:
vanuit het niets komt er een vaag geluid uit de speakers van de pc. klinkt een beetje als een wc die doorgetrokken wordt zonder water :)
het klinkt als een wavje die willekeurig op gestart wordt zonder reden ( beetje dubbelop )
het gebeurd vaak bij het loginscherm van nt4, maar ook als ik lekker aan het werk ben, begint hij vanuit het niets soms wel 6 keer achter elkaar dat geluidje af te spelen..

maar goed ik heb op mijn pc gezocht naar alle wavjes mp3's en au bestanden, deze allemaal 1 voor 1 afgespeeld, maar geen 1 komt overeen met het geluid dat we steeds horen.
via de geluidsschema's in windows heb ik de geluiden op NONE gezet, en je raadt het al, nog steeds hetzelfde probleem.
We draaien dus op NT4 sp6 workstation

ik wordt er een beetje wazig van.. systeembeheer doet er niet veel aan, we moeten maar wachten tot onze pc's vervangen worden met de migratie ( en dat kan nog even duren) ik ben zelf local admin op deze pc, dus kan alles aanpassen wat ik wil, maar ik weet niet meer wat nog te doen. Wie o wie helpt mij?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27
Al op spyware gezocht?
of op virussen?

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
NielsOveres schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:12:
Al op spyware gezocht?
of op virussen?
wist dat ik wat vergeten was neer te zetten :)
ik heb spybot search en destroy laten draaien, niks gevonden, mcafee draait hier ook en geeft ook niks aan

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Haal de speaker eens los, dan weet je ieg of het wel of niet uit de speaker komt. Geluid kan je erg misleiden qua waar het vandaan komt. Mocht het dan nos steeds voorkomen dan zou best een fan of de voeding kunnen zijn.

Het zou ook een kaart kunnen zijn die stoort op de geluidskaart.

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
LB Back schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:15:
Haal de speaker eens los, dan weet je ieg of het wel of niet uit de speaker komt. Geluid kan je erg misleiden qua waar het vandaan komt. Mocht het dan nos steeds voorkomen dan zou best een fan of de voeding kunnen zijn.

Het zou ook een kaart kunnen zijn die stoort op de geluidskaart.
het komt 100% uit de speakers, als ik het geluid in de taskbar uitzet dan heb ik er ook geen last van. maarja dat is niet echt een oplossing :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat toevallig de microfoon van dempen af? Dat wil nog wel eens ruisen veroorzaken, zeker als dat ding dicht bij een luidspreker staat. Nou is het een kantoorbak, maar dan nog kan ruisen zomeer gebeuren. Toevallig skype of MSN op die machines geinstalleerd? Ook dat kan de oorzaak zijn van een ingeschakelde mic.
Als mic ingeschakeld maar niet aangesloten is kan dat gaan ruisen, bijv door andere kaarten. Die ingang is nogal gevoelig op sommige machines :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
mic staat op dempen. het geluid is ook niet een "ruis",maar echt een "geluidje"
pfff moielijk uitleggen hoe het klinkt als je geen voorbeeld voorhanden hebt :) ik zal het geluidje ff nabootsen. het klinkt een beetje als grrrrrrrrrrkloenk+miniecho. en geen skype / msn oid

• Arunia
Misschien kun je dmv de taken die draaien in windows via google vinden of er onderdelen in het geheugen meedraaien die daar niet horen.

Is dat bij WinNt ook nog steeds CTRL-SHIFT-ESC?
Soms worden dingen niet gevonden door antispy-ware applicaties.
Ik gebruik deze methode regelmatig bij problemen.
Dus gewoon de naam van de taak in google zetten en laten zoeken.

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
NielsOveres schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:52:
Misschien kun je dmv de taken die draaien in windows via google vinden of er onderdelen in het geheugen meedraaien die daar niet horen.

Is dat bij WinNt ook nog steeds CTRL-SHIFT-ESC?
Soms worden dingen niet gevonden door antispy-ware applicaties.
Ik gebruik deze methode regelmatig bij problemen.
Dus gewoon de naam van de taak in google zetten en laten zoeken.
alle processen nagelopen en ook daar niks vreemds kunnen ontdekken :(

• Arunia
Bestaat er niet een programma wat je mee kunt laten draaien welke logged wat er op welke moment gebeurt. Dus laat afspelen ofzo.

Misschien kun je zien of er op het moment van spelen van het geluid ook iets van je pc gevraagd wordt, dus doordat je cpu gebruik toeneemd of iets dergelijks.
Daarnaast kun je kijken bij de processen (of taken zoals ik het net noemde) of daar niets wijzigd op het moment van afspelen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

NielsOveres schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:27:
Bestaat er niet een programma wat je mee kunt laten draaien welke logged wat er op welke moment gebeurt. Dus laat afspelen ofzo.
Op de site van Sysinternals kun je allerlei handige systeem monitor utilities downloaden :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Gh0stw4lk3r
  • Nu online
blobber schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:34:
[...]

Op de site van Sysinternals kun je allerlei handige systeem monitor utilities downloaden :)
dat was de oplossing :) ik heb filemon gedownload, lekker laten draaien totdat het geluid zich weer voordeed en toen in het log gaan spitten, en ja hoor ik vond hem :)
code:
1
CSRSS.EXE:32    OPEN    C:\WINNT\Media\Close.WAV    SUCCESS

nu snap ik alleen niet wat die csrss met dat wavje wilt. ik kan niks instellen mbt csrss.exe , dus heb nu maar de wav hernoemd, even kijken of dit het probleem oplost.

als iemand nog iets weet mbt instellingen van :
code:
1
2
Process File: csrss or csrss.exe
Process Name: Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem

dan hoor ik dat graag :)

• Arunia
Dit is het enige dat ik vind wat betreft csrss.exe en close.wav

http://forums.sudhian.com...m?catid=81&threadid=48246

Geen idee wat het inhoud en waarom hij dit af wil spelen. Misschien dat het programma een error krijgt waardoor hij close.wav afspeelt.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De eerste Google hit geeft http://www.liutilities.co...pro/processlibrary/csrss/
csrss - csrss.exe - Process Information

Process File: csrss or csrss.exe
Process Name: Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem

Description:
csrss.exe is the main executable for the Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem. This process manages most graphical commands in Windows. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated. Note: csrss.exe is also process which is registered as the W32.Netsky.AB@mm worm, the W32.Webus Trojan, Win32.Ladex.a and more. This virus is distributed via the Internet through e-mail and comes in the form of an e-mail message, in the hopes that you open it’s hostile attachment. The worm has it’s own SMTP engine which means it gathers E-mails from your local computer and re-distributes itself. In worst cases this worm can allow attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. It is a registered security risk and should be removed immediately. Please see additional details regarding this process
Het zou dus ook een virus kunnen zijn :X

[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 06-04-2005 16:44 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1