Het volgende stelt zich
Voor ons bedrijfje (+/- 200 mails per dag) zijn we een OS-X Server aan het prepareren. Deze moet de volgende functionaiteiten bezitten.
Ik ben op zoek naar een opensource of "betaalbare" mailserver die het goed doet op OS-X server.
Ik vraag me ook af of het wijs van me is om ook een firewall op dezelfde machine te installeren. en deze dan tuusen de inkomende internetverbinding en de router te plaatsen.
Dus héél wat suggesties en ervaringen zijn welkom
Voor ons bedrijfje (+/- 200 mails per dag) zijn we een OS-X Server aan het prepareren. Deze moet de volgende functionaiteiten bezitten.
- Alle binnenkomende mails moeten door een spamfilter getrokken worden (er is nog geen spamfilter geïnstalleerd dus suggesties zijn steeds welkgekomen)
- Alle binnenkomende mails moeten ook door een goed beheerbare en updatebare virusscan getrokken worden (hiervoor zijn eveneens suggesties welkom)
- Alle mails moeten over de juiste mailbakjes verdeeld worden en er moet ook een kopie van elk bericht naar één bepaalde persoon gestuurd worden (deze moet namelijk alle inkomende mails ontvangen)
Ik ben op zoek naar een opensource of "betaalbare" mailserver die het goed doet op OS-X server.
Ik vraag me ook af of het wijs van me is om ook een firewall op dezelfde machine te installeren. en deze dan tuusen de inkomende internetverbinding en de router te plaatsen.
Dus héél wat suggesties en ervaringen zijn welkom