Toon posts:

Mailserver onder OSX Server 10.2.3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende stelt zich

Voor ons bedrijfje (+/- 200 mails per dag) zijn we een OS-X Server aan het prepareren. Deze moet de volgende functionaiteiten bezitten.
  • Alle binnenkomende mails moeten door een spamfilter getrokken worden (er is nog geen spamfilter geïnstalleerd dus suggesties zijn steeds welkgekomen)
  • Alle binnenkomende mails moeten ook door een goed beheerbare en updatebare virusscan getrokken worden (hiervoor zijn eveneens suggesties welkom)
  • Alle mails moeten over de juiste mailbakjes verdeeld worden en er moet ook een kopie van elk bericht naar één bepaalde persoon gestuurd worden (deze moet namelijk alle inkomende mails ontvangen)
Nu heb ik gelezen op verschillende sites dat de build-in mailserver van OS-X server nogal "onstabiel" is, namelijk de DB wordt nogal snel corrupt en is moeilijk recoverbaar, ...

Ik ben op zoek naar een opensource of "betaalbare" mailserver die het goed doet op OS-X server.

Ik vraag me ook af of het wijs van me is om ook een firewall op dezelfde machine te installeren. en deze dan tuusen de inkomende internetverbinding en de router te plaatsen.

Dus héél wat suggesties en ervaringen zijn welkom

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik ben zelf erg te spreken over de combinatie Postfix + Spamassassin + procmail. Er zijn een heleboel howto's die bijna precies beschrijven wat jij wil met deze combinatie, dus daar zou je eens naar kunnen kijken :)

Verder is een firewall nooit een probleem. OS X server heeft daarvoor standaard faciliteiten aan boord, dus daar moet je wel uit kunnen komen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:13:
Ik ben zelf erg te spreken over de combinatie Postfix + Spamassassin + procmail. Er zijn een heleboel howto's die bijna precies beschrijven wat jij wil met deze combinatie, dus daar zou je eens naar kunnen kijken :)

Verder is een firewall nooit een probleem. OS X server heeft daarvoor standaard faciliteiten aan boord, dus daar moet je wel uit kunnen komen :)
Heb al eens gekeken op de postfix website maar ik vind er niet de howto die ik zoek, ofwel zijn ze te uitgebreid, voor redhat linux distro gemaakt, ..

Misschien zijn er onder jullie wel mensen met de juiste link voor de ideale howto rond dit topic

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

[google=howto configure postfix spamassassin procmail] zou je een heel eind in de goede richting moeten helpen hoor :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan toch de standaard handleiding volgen? Zoveel wijkt deze niet af voor OS X lijkt me? Misschien dat je met de installatie wat anders bezig moet, maar voor de rest ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Misschien dat je met de installatie wat anders bezig moet, maar voor de rest
Ik dacht dat Postfix per default al was geinstalleerd onder OS X?

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:11:
[...]

Ik dacht dat Postfix per default al was geinstalleerd onder OS X?
Klopt, vanaf versie 10.3 dus niet voor 10.2

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Met Postfix Enabler kan je het e.e.a. makkelijk configureren, maar ik weet niet of het afdoende is voor jouw doeleinden.

Je gebruikt 10.2? In dat geval moet je proberen om Postfix op dezelfde locatie te installeren als wat standaard gebruikt wordt onder 10.3 en moet je ook een zelfde user account gemaakt worden (als voor Posfix een aparte user wordt gebruikt, kijk daarvoor in de NetInfo database op een 10.3 systeem). Mogelijk kan je dan het genoemde tooltje gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.roadstead.com/weblog/Tutorials/images/postfixoptions.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door MacWolf op 06-04-2005 12:45 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

MacWolf schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:41:
Met Postfix Enabler kan je het e.e.a. makkelijk configureren, maar ik weet niet of het afdoende is voor jouw doeleinden.

Je gebruikt 10.2? In dat geval moet je proberen om Postfix op dezelfde locatie te installeren als wat standaard gebruikt wordt onder 10.3 en moet je ook een zelfde user account gemaakt worden (als voor Posfix een aparte user wordt gebruikt, kijk daarvoor in de NetInfo database op een 10.3 systeem). Mogelijk kan je dan het genoemde tooltje gebruiken.

[afbeelding]
Postfix Enabler is alleen maar handig voor Mac OS X Clients. De server-versie heeft die configuratie-zut al standaard :).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een handige GUI voor postfix op De server versie? Zit namelijk op 10.2 en daar zit ie niet standaard in geloof ik.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:29:
Is er ook een handige GUI voor postfix op De server versie? Zit namelijk op 10.2 en daar zit ie niet standaard in geloof ik.
Oh, dat weet ik niet. Werk zelf met 10.3 en daar zit wel een GUI voor de configuratie van Postfix bij. Vergeet overigens niet dat Postfix pas werd meegeleverd vanaf 10.3. 10.2 werkt nog met Sendmail.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

Topicstarter
FL!PNEUS schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:46:
[...]

Oh, dat weet ik niet. Werk zelf met 10.3 en daar zit wel een GUI voor de configuratie van Postfix bij. Vergeet overigens niet dat Postfix pas werd meegeleverd vanaf 10.3. 10.2 werkt nog met Sendmail.
Weet ik wel, maar ik heb nu een up and running versie van postfix geïnstalleerd op versie 10.2 vroeg me gewoon af of er ook een GUI voor bestaat, maar sprecies bestaat deze niet.

Maar is niet erg, via command line werkt ook alles hé >:)
Pagina: 1