Toon posts:

Foutmelding bij kopiëren sommige bestanden over netwerk*

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klein vraagje; ik wil van de ene computer bestanden via het netwerk overzetten op een andere computer. Er treedt bij sommige bestanden een fout op;

oftewel deze ;

"kan "bestand"niet kopieren. toegang is geweigerd. controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat bestand momenteel in gebruik is."

maar dit kan niet, want A) andere bestanden kopieert ie wel. B) het bestand is niet ingebruik. C) de schijf is niet vol

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat dit de oorzaak is, maar om de mogelijkheid uit te sluiten > heb je gecontroleerd of de toegang niet wordt geweigerd door de rechten die erop van toepassing zijn? (rechtsclick > properties, security) (eventueel eerst 'simple file and folder sharing' uitzetten onder tools > folder options > view).

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Titeledit. Zorg dat je in het vervolg niet zo'n kansloze titel boven je topic hebt staan.

Verwijderd

Sorry voor het opdiepen van een oud topic, maar ik heb net hetzelfde probleem. In windows XP en een draadloos netwerk: sommige files zijn toegankelijk, andere (in dezefde directory) niet! weet iemand hoe dit komt?

dank!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

In het geval van foto's en video's (en een paar andere bestandstypen) maakt windows thumbnails wat ervoor zorgt dat het bestand dan in gebruik is.
Wat je er tegen kunt doen? Explorer sluiten of thumbnails uitschakelen (beide geen prettige oplossingen imho)
Ik gebruik (als ik windows moet gebruiken) meestal een programma als total commander als workaround.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

het gaat ook om mp3tjes

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Probeer het in dat geval gewoon eens met een ander programma (eerst rebooten en dan total commander gebruiken om zeker te zijn dat windows de bestanden niet meer in gebruik kan hebben)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

ok, heb ik gedaan, hij zegt nu dat hij het bestand niet kan lezen

raar want op de andere pc kan ik die mp3 gewoon afspelen

toch bedankt al, maar ... nog ideeën?

Verwijderd

niemand? :>

Verwijderd

echt een irritant probleem hoor :(

Verwijderd

Zijn die files die niet willen kopieren toevallig van het type "alleen-lezen" ?

Helpt het als je een nieuwe map aan maakt, die vervolgens shared en de (of alle) files die niet over het netwerk willen hier in kopieerd?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve te kappen met het kicken van je topic; als er niemand gereageerd heeft en het topic dreigt 'weg te zakken' kun je deze een subtiel kickje geven met eventuele informatie die je in de tussentijd gevonden hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1