Toon posts:

Toshiba Satellite A60-122

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen (voor in ieder geval draadloos internet en om dvd's mee af te spelen) en heb mijn oog op de Toshiba Satellite A60-122 laten vallen.

Ik heb op internet naar reacties gezocht van mensen maar kon ze niet echt vinden.
Op internet is hij meestal voor rond de 1000 euro te koop en rond dat bedrag wil ik ook zitten.

Specs zijn:

Processor type : Mobile Intel® Celeron® D processor 335
snelheid : 2.80 GHz
Front Side Bus : 533 MHz
2nd level cache : 256 KB

Besturingssysteem Windows® XP Home Edition triple language selection (UK, FR, NL)

Systeemgeheugen standaard : 256 MB
maximale uitbreiding tot : 1280 MB
technologie : DDR RAM

Harde schijf capaciteit : 40 GB
certificatie : S.M.A.R.T.

DVD-SuperMulti drive compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, HS CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM
maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 24x CD-R, 12x CD-RW, 8x DVD-ROM, 4x DVD-R, 4x DVD-RW, 4x DVD+R, 4x DVD+RW, 2x DVD-RAM / Schrijven: 16x CD-R, 4x CD-RW, 8x HS CD-RW, 4x DVD-R, 2x DVD-RW, 2.4x DVD+R, 2.4x DVD+RW, 2x DVD-RAM

Beeldscherm grootte : 15.0 "
type : TFT kleurenscherm

Grafische controller fabrikant : ATI
type : MOBILITY™ RADEON™ 7000 IGP
geheugengrootte : 64 MB
geheugentype : DDR Video RAM (UMA)

Interne video modi resolutie : 1,024 x 768
maximaal aantal kleuren : 16.7 miljoen

Batterij technologie : lithium-ion
maximale batterijtijd : tot 1:30 uur

AC adapter ingangsvoltage : autosensing AC adapter (100/240 V) voor wereldwijd gebruik

Aansluitingen 1 x DC-in
1 x extern beeldscherm
1 x RJ-11
1 x RJ-45
1 x parallel
1 x i.LINK® (IEEE 1394 / Firewire)
1 x Fast Infrared Port (FIR)
1 x externe microfoon
1 x TV-uit
3 (achterzijde 2, rechterzijde 1) x USB 2.0

Uitbreiding 1 x geheugen slot
type : 1 x PC Card Type II

Draadloze communicatie Compliancy : Wi-Fi™
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g geïntegreerd
Draadloze technologie : Wireless LAN

Bedrade communicatie topologie : Ethernet LAN
snelheid : 10/100 Base-TX
topologie : internationaal V.90 modem
snelheid : 56 Kbps data (V.90) and 14.4 Kbps fax (V.17)

Geluidssysteem ondersteunde audio : 16 bit stereo
speakers : ingebouwde stereo speakers

Toetsenbord toetsen : 86
Windows toetsen : 2
aantal cursor toetsen : 4
geïntegreerd numeriek keypad : ja
Hot Keys : 11

Afmetingen B x D x H : 343 x 282 x 38 (voorzijde) / 49 (achterzijde) mm
gewicht : 3.50 kg

Muis type : Touchpad

Garantie 1 jaar internationale garantie. Zorg voor opwaardering van de standaard garantie met de optionele Toshiba garantie uitbreidingen en all-risk verzekeringspakketten.

Gebundelde hardware AC adapter
Stroom kabel
Gebruikershandleiding

Gebundelde software Toshiba utilities en drivers
on-line gebruikershandleiding
Microsoft® Windows® XP Home Edition (triple language: UK,FR,NL)
ConfigFree™
Microsoft® Office OneNote ™ 2003
Sonic™ Record Now!
InterVideo WinDVD™

Beveiligingseigenschappen systeem wachtwoord beveiliging

Dit soort specs zoek ik ook wel.
Maar wat denken jullie van deze laptop en hebben jullie er al positieve/negatieve ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GOT 8)

Is dit de enige laptop die in aanmerking komt?
Heb jij jezelf al verder verdiept in de laptops van andere merken ?

Als ik zeg dat de bovenstaande laptop prima is.. ga je m dan kopen of heb je 100 reacties nodig? :X
Mijn eisen aan een product zijn namelijk heel anders als jouw eisen!

De vraag bij de aanschaf van een laptop is hetzelfde als de vraag bij de aanschaf van n pc.

Wat is je doel?
Aan de hand daarvan kan je dus een lijstje maken met wat jij ermee wil en wat hij moet kunnen.
Daarna kan je zelf wel bepalen of deze laptop aan jouw eisen voldoet.

En t is van een van de grotere merken dus qua product zal het wel snor zitten.
Vertrouw je het niet ? dan haal je n ander model/merk of verlengde garantie :)

En een linkje naar de specs was ook genoeg geweest hoor ;)

En heb je dit al gelezen:
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
CSL policy
CSL FAQ

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36
Als je van plan bent veel films te willen kijken, is breedbeeld aan te raden.

€1000,- voor de specs die hier boven staan is veel, maar dat hoor je zelf uit te zoeken. Bekijk ook even de Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
Bij de mediamarkt hebben ze nu de A60-122 met P4 3Ghz en 512mb geheugen voor €999 staan. Bij de-laptopper.nl is deze nog net iets goedkoper.
Voor die prijs zijn het goede specs.

Als je een Celeron wilt hebben zijn er nog wel betere en goedkopere deals te vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:56:
De vraag bij de aanschaf van een laptop is hetzelfde als de vraag bij de aanschaf van n pc.

Wat is je doel?
Aan de hand daarvan kan je dus een lijstje maken met wat jij ermee wil en wat hij moet kunnen.
Daarna kan je zelf wel bepalen of deze laptop aan jouw eisen voldoet.

En t is van een van de grotere merken dus qua product zal het wel snor zitten.
Vertrouw je het niet ? dan haal je n ander model/merk of verlengde garantie :)
Niet 100 procent hetzelfde als keuze van een desktop, kwaliteit/service/RMA-afhandeling zijn erg belangrijke factoren om te bepalen welke laptop je koopt. Terwijl je bij een desktop ff bij de computerboer kan langsgaan voor reserveonderdelen. De merknaam zegt niet veel, wel gebruikerservaringen en nog beter een serieuze onafhankelijke laptoptestbank. Welkom in PIH Kortrijk met jaarlijks 500 nieuwe Graduaat MCT studenten, je komt hier niet binnen zonder laptop, dus het is het meest gelaptopniseerde/gamende plek in België:

Toshiba (Satellite Pro M10 serie) : 150 van de 350 laptops (40+% uitval) zijn minstens 1x op RMA geweest, een gemiddelde RMA duurt van 6 weken tot 3 maanden. Dubbele RMA is ook meer regel dan uitzondering, als ze iets herstellen, dan trashen ze de rest van je laptop, dus nog eens op RMA. Klanten en klachten worden zo hard mogelijk genegeerd. Het Belgische en Nederlandse onderwijs boycotten Toshiba. Zelfs al geven ze gratis (zo gratis als gratis bier) Toshiba laptops aan ons, dan durven we die nog niet aan te raken. Een docent was jaloers op die laptops met blinkende kap, totdat er RMA-verhalen rondgaan, dan zit deze docent lekker te grijnzen dat die nog een ouwe betrouwbare laptop heeft.

Dell : De hoge school heeft een contract met Dell zodat normaal gezien alle computers (inclusief laptops) van Dell moet zijn. De hoge school heeft Dell voor een kwaliteittestje uitgedaagd, er waren toen 12 ofzo proeflaptops geleverd en deze werden door docenten al afgeragd, minstens zo hoge uitval als die Toshiba's. Laat staan als het door studenten behandeld word...

IBM : Deze laptops zijn degelijk hebben een lage uitval (20 van de 400 laptops), de service is ook IBM-klasse. Ze komen de volgende werkdag op lokatie om je laptopje te herstellen. IBM is duur en hebben weinig/geen design (bijnaam door studenten gegeven: brooddozen).

bericht aan de laptopfabrikanten die willen bewijzen dat hun laptops degelijk zijn:
Maak een goede deal met de hoge school (lees: lage prijzen en kwijl-specs) en na een jaar zullen we zien hoe degelijk de laptops/service is.

[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]

[ Voor 73% gewijzigd door rapture op 06-04-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik ben nu zeker aan het kijken wel merk een beetje goed is. Zelf had ik ook al in de buyers guide gekeken en daar zag ik ook wel wat handige info in staan.

Ik zal nog posten welke bevindingen ik over de merken vond die ik heb uitgezocht
Pagina: 1